Praha - Jaroslav Valtr se osmým místem v kategorii kamionů postaral o nejlepší český výsledek na Rallye Dakar, přesto zástupci týmu Buggyra bezprostředně po návratu oznámili, že jejich spolupráce končí.
"Rozhodli jsme se ukončit spolupráci, protože nemáme shodu v profesionálním přístupu k závodění. Naše cesty se dnešním dnem rozcházejí," uvedl šéf týmu Jan Kalivoda na tiskové konferenci, na kterou již Valtr nepřišel.
O překvapivé novince se pilot dozvěděl až v Praze. "Jestli jsme si rozbili bábovičky na pískovišti, tak je potřeba je opravit. Když mi ale nikdo nic neřekne a oznámí, že končíme, tak nevím, co k tomu říct," pokrčil rameny v rozhovoru pro Českou televizi.
Valtr: Ať se pozabíjí, ale beze mě
V rozhovoru se spolupracovníkem ČTK přiznal, že bezprostředně po skončení rallye měl s týmem debatu, na které se vyjádřil, jakým způsobem by se měla stáj vést a co by se mělo dělat pro jezdce. "Zřejmě moji kritiku brali jako neprofesionální přístup. Pro mě je vždy na prvním místě sportovní stránka věci," řekl Valtr.
Podle něj není správné, že se řeší nejprve věci pro média. "(Martin) Kolomý jede jako blázen, praští s tím a prezentuje se to, že má smůlu. Tak to se mi nelíbí. A řekl jsem to na rovinu. Oni to berou tak, že je to zajímavé. Tak jsem jim říkal, ať se pozabíjí, že to dělat nebudu. Manažer tam nemá běhat s fotoaparátem..." podotkl šestatřicetiletý pilot, který má na svém kontě pět startů na Dakaru. "Já chápu, že je potřeba to prodat. Nebyl jsem ale spokojený s určitými věcmi, nebyl jsem stoprocentně spokojený se servisem, což jsem řekl na rovinu," uvedl.
Kalivoda: Kolomý má na ty nejlepší
Kalivoda jeho výkon v závodě chválil. "Jeho Phoenix letěl, tahle premiéra Tatry se osvědčila. Obavy, které jsme z auta měli, byly zbytečné. Je spolehlivé a důkazem toho je Jardovo osmé místo a pozice nejlepšího Čecha v kamionech. Výborně ho otestoval a je to dobrý krok dopředu. Příště s ním pojede i Kolomý, který se rozhodl pro osvědčenou koncepci modelu 815," uvedl Kalivoda.
Jedničkou týmu byl Martin Kolomý, jenž dokázal vyhrát etapu a na začátku slavné soutěže se držel v popředí. V 7. a 8. etapě však měl velké technické problémy a nakonec skončil sedmnáctý. "Martin ukázal, že může porážet nejlepší auta. Jenže ho zastavily technické problémy, ale i tak si myslím, že ukázal, že je to velký hráč a že patří minimálně do top pět," řekl šéf týmu, podle kterého příští rok Buggyra nastoupí na start Dakaru s minimálně s třemi kamiony.
Jednou z nejvýraznějších postav týmu byl navigátor Josef Kalina, který jel s Valtrem. Osmašedesátiletý matador závodil ještě s Karlem Lopraisem a letos si připsal jubilejní třicátý start, možná ale poslední. "Do špičkového kamionu, který pojede o umístění, se už neposadím. V mém věku už není tělo tak odolné. Kdyby se však naskytla šance, že by jel někdo třeba doprovod Martinovi Kolomému a ubral proti němu o nějakých deset procent na rychlosti, tak bych o tom uvažoval," uvedl Kalina.