Video: Podezřelá hra v Paříži. Tenistka kupila chyby, sázelo se za desítky tisíc eur

Sport Sport
7. 10. 2020 15:56
Grandslamové Roland Garros čelí sázkařskému skandálu. Úřady se pustily do vyšetřování zápasu prvního kola dámské čtyřhry.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Reuters

Druhý set, pátá hra. Prohraj si podání.

Takové instrukce mohla mít podle vyšetřovatelů ruská tenistka Jana Sizikovová v utkání prvního kola čtyřhry na French Open. 

Na ztrátu podání ve zmíněném gemu přibývalo ve velmi krátké době nezvyklé množství online sázek.

"Přijaté sázky byly neobvykle vysoké. Řádově ve výši desítek tisíc eur," citovala agentura AFP zdroj blízký vyšetřovatelům.

Francouzské úřady začaly utkání, které svedlo Sizikovovou a Američanku Madison Brengleovou proti rumunskému páru Andrea Mituová, Patricia Maria Tigová, vyšetřovat kvůli podezření z organizovaného podvodu a korupce.

Sizikovová udělala v inkriminované hře dvě dvojchyby, k podezření navíc přispělo i její nejisté chování během druhé výměny. Celý gem prohrála bez zisku jediného fiftýnu a Rumunky zápas vyhrály ve dvou setech.

Pětadvacetiletá rodačka z Moskvy je 652. hráčkou světového žebříčku a podle oficiálních údajů si tenisem zatím legálně vydělala něco přes 158 tisíc amerických dolarů, v přepočtu přibližně 3,5 milionu korun.

Speciální Jednotka pro bezúhonnost tenisu (TIU) se zatím k případu nevyjádřila, podobně jako tenisová organizace ITF.

"Dokud tady nejsou nějaké oficiální dokumenty, je brzy cokoli komentovat. V každém případě tenis vyznává politiku nulové tolerance pro tyto případy," uvedl viceprezident Ruské tenisové federace Alexej Selivaněnko.

Podívejte se na podezřelý gem:

 

Právě se děje

před 41 minutami

Turecký novinář dostal 17 let vězení, podle soudu zveřejnil tajné informace

Istanbulský soud vynesl trest 17 let vězení pro investigativního novináře Mehmeta Baransua, jehož odsoudil za zveřejnění tajných státních informací. Informoval o tom opoziční server Ahval. Baransu je ve vězení od roku 2015 a psal pro deník Taraf, který před čtyřmi lety turecký režim zakázal.

Baransu byl odsouzen za "zveřejnění informací, které měly zůstat tajné z důvodů bezpečnosti či domácích a zahraničních polických zájmů státu". Kauza se týká článku, který vyšel v listopadu 2013 v deníku Taraf pod názvem "Rozhodnutí skoncovat s Gülenem padlo na zasedání národní bezpečnostní rady (MGK) v roce 2004". Podle článku tak začala vláda pronásledovat Gülenovo hnutí rok poté, co se stal Recep Tayyip Erdogan premiérem.

Fethullah Gülen a jeho hnutí, jež si říká Hizmet (Služba), bývalo začátkem tohoto století spojencem nynějšího prezidenta Erdogana a jeho nyní vládní strany AKP. Posléze se ale oba muži názorově rozešli a Erdoganův režim označil Gülenovo hnutí v roce 2014 za teroristickou organizaci FETÖ (Fethullahova teroristická organizace).

Zdroj: ČTK
Další zprávy