Dvaadvacetiletý úřadující šampion Alcaraz řešil v osmifinále možná až nečekaně složitou výzvu.
Jeho americký vrstevník Ben Shelton totiž ukázal působivé zlepšení na antuce a slavnějšího soka dokázal dostávat do nečekaných problémů.
Na kurtu ho zdržel přes tři hodiny a padl až po bitvě 6:7, 3:6, 6:4, 4:6.
I přes výraznou tenzi obestírající nedělní duel si španělský šampion našel prostor pro sportovní chování, které ve špičkovém tenisu není zase tak často k vidění.
Alcaraz gesto předvedl v úvodu druhého setu a navíc ve chvíli, kdy během gamu na jeho servisu svítilo na ukazateli skóre 30:30. Když tedy následně přiznal bod soupeři, musel čelit jeho brejkbolu.
Co se stalo?
Španěl se na síti natahoval pro skvělý Sheltonův prohoz, volejem poslal míč na druhou stranu sítě, ale raketa mu během provedení vyletěla z ruky. Publikum freneticky aplaudovalo vítěznému míči, jenže Alcaraz na nic nečekal a okamžitě gestikuloval směrem k rozhodčímu, že tohle nemůže platit.
"Hodil jsem raketu, neměl jsem ji v ruce," vysvětloval překvapenému umpirovému, který si patrně ničeho nevšiml.
Pravidla zakazují zasáhnout míček tak, že směrem k němu hráč raketu hodí, přesto byl chvíli zmatený i sám Shelton.
Když všichni pochopili, co se stalo, dočkal se Alcaraz dalších bouřlivých ovací. A mimochodem, následný brejkbol odvrátil fenomenálním winnerem.
"Nemusel jsem nic říkat, ale to bych se cítil provinile. Když vím, že jsem udělal něco špatně nebo proti pravidlům, musím se přiznat," nechal se po zápase slyšet Alcaraz.
"Potřebuju být sám k sobě upřímný, stejně tak k soupeři a divákům. Myslím si, že sport by takový měl být," doplnil.
Too much class from Carlitos, who gave the point to Ben Shelton after telling the chair umpire he did not have his racket in his hand when contact was made with the ball 👏#RolandGarros pic.twitter.com/ctCh7Lrrmq
— Roland-Garros (@rolandgarros) June 1, 2025
Jeho chování způsobilo v tenisovém světě nadšení. "Opravdu neskutečné gesto. Alcaraz právě přiznal fiftýn Sheltonovi," psala k virálním záběrům Tennis TV.
Opačné pocity vyvolala polská superstar Šwiateková.
Její fenomenální obrat ze stavu 1:6, 0:2 proti Jeleně Rybakinové i kvalita celého osmifinálového zápasu sice snesly ta nejpřísnější měřítka, ve svébytné kategorii fair play ovšem čtyřnásobná vítězka Roland Garros neuspěla.
Za stavu 4:4 a 15:40 v rozhodující sadě totiž čárová rozhodčí zahlásila aut na druhé podání reprezentantky Kazachstánu. Po domnělé dvojchybě se tedy Šwiateková radovala z brejku, který mohl být naprosto klíčový.
Obě tenistky už mířily k lavičkám, když se však zkušený sudí Kader Nouni spustil z umpiru a šel stopu míčku raději ještě jednou zkontrolovat. A instinkt ho nezklamal, druhý servis Rybakinové špatný nebyl, což potvrdila televizní grafika.
Výměna se tedy opakovala a vítězka Wimbledonu z roku 2022 nakonec dokázala servis uhájit, Šwiateková rozhodla o osudu duelu až o dvě hry později. Její komentář směrem k Nounimu ovšem naštval obrovské množství fanoušků.
"Ona vás ale nežádala, abyste zkontroloval stopu," obořila se na Nouniho. Sudí suše odvětil: "Je to moje zodpovědnost."
Není to poprvé, co Šwiateková za nesportovní chování schytává ostrou kritiku. V nedávné minulosti opakovaně nepřiznala dvojdopad míčku nebo se u sítě mácháním rukama snažila rozrušit zakončující soupeřku.
V březnu si v Indian Wells během porážky s Mirrou Andrejevovou stěžovala na práci podavačů míčků a ve třetím setu dokonce naštvaně odpálila míček do země ve směru, kde jeden z "ballboyů" stál.
Ten se evidentně lekl prudkého nápřahu a Šwiatekovou publikum v Kalifornii okamžitě vybučelo.
Polka s odstupem reagovala prohlášením, ve kterém si naopak stěžovala na to, že je pod neustálým drobnohledem.
"Viděla jsem hodně hráčů tohle udělat a upřímně, nečekala jsem takhle tvrdé odsouzení. Když jsem plně koncentrovaná a neukazuju emoce, říká se, že se chovám jako robot, jako stroj. Teď, když svoje emoce dám najevo, tak se najednou chovám jako nevyspělá osobnost a hysterka," uvedla.