Startovalo se v areálu Centra Kociánka, v brněnské čtvrti Královo Pole. Vozy a motocykly stoupaly 3500 metrů do kopce s cílem na okraji Soběšic. Překonat musejí převýšení 160 metrů s průměrným stoupáním 4,592 % a maximálním stoupáním 10 %.
Mezi více než 350 účastníky nechyběly ani skutečně rarity - Autocar Type 8 vyrobený v roce 1902, pravděpodobně nejstarší vůz v Česku, který má registrační značku a může tak na běžné silnice, či jen o dva roky mladší Ford C.
Popud k založení Kociánky dala Alice Masaryková a v roce 1919 byl k tomuto účelu vybrán bývalý zámeček rodiny Schaffgotschů s parkem.
Není tedy divu, že ke stoletému výročí tradičního klání pronesl slavnostní řeč i "prezident Osvoboditel" Tomáš Garrigua Masaryk. Nechyběla ani jeho dcera Alice, kterou zosobnila velká milovnice historických aut a motorek Sylvie Dyková Zouharová. Jinak také vedoucí automobilových sbírek Technického muzea v Brně.
"Vedle stoletého výročí prvního závodu jsme oslavili i padesát let od obnovení tradice závodů pod hlavičkou brněnského Veteran Automoto Clubu," uvedl Karel Kupka, organizátor a hlavní postava závodu Brno - Soběšice.