Rallye Hořovice poprvé konala v roce 2001 jako volný podnik. V roce 2024 se pojede už pojedenadvacáté. V posledních letech se ale soutěž nejezdí úplně pravidelně. Kromě covidového roku 2020 chyběly v okolí Hořovic rychlé speciály ani v letech 2021 a 2023.
Nejistý byl i letošní ročník. Nakonec se podařilo naplnit minimální počet 70 posádek. Rallye Hořovice se v pátek a sobotu jako poslední díl ČMPR pojede. A to jako Memoriál Petra Keborta, dlouholetého ředitele soutěže.
Rallye se letos uskuteční ve skromnější podobě. Pořadatelé zajistili dva uzavřené úseky Praskolesy a Osek, každý se pojede čtyřikrát. Dohromady se bude bojovat na 66 měřených kilometrech, ze 70 procent tvořenými asfaltovým a z 30 procent šotolinovým povrchem. K tomu posádky absolvují 266 přejezdových kilometrů.
Po každé ze čtyř sekcí účastníci zamíří do servisní zóny na letišti v Tlustici u Hořovic. Tamtéž se po rallye uskuteční i vyhlášení vítězů.
"Získání povolení od obcí bylo náročné a vyžadovalo mnoho jednání, ale nakonec jsme uspěli," přibližuje Jan Vlček, předseda ASK Hořovice. "Jako pořadatelé doufáme, že se nám podaří navázat spolupráci s dalšími obcemi a získat pro příští ročníky více povolení na rychlostní zkoušky," vyhlíží s optimismem příští ročník závodu.
"Jsme velmi rádi, že se nám podařilo soutěž uspořádat a těšíme se na skvělý sportovní zážitek pro všechny účastníky i diváky. Děkujeme všem, kteří se na přípravách podílejí," dodal Vlček.
Soutěž se pojede poslední díl Českomoravského poháru rallye. Získané body se budou násobit koeficientem 1,3. Zářijová Rallye Kroměříž se z kvůli přicházející povodni na poslední chvíli nekonala.
Ve většině tříd a především v celkovém pořadí poháru je proto stále otevřený boj o nejvyšší příčky. O titul absolutního šampiona svedou na trati souboj Martin Šikl s Petrem Vilímkem a Daniel Suk s Vladimírem Štindlem. V sobotu se tak mohou radovat příznivci posádky bílého Subaru Impreza Sti N12, nebo barevného Mitsubishi Lancer Evo IX.