A právě směrem k této výzvě spouští pozemní hokejistky speciální akci na platformě Hithit s cílem oslovit a zapojit širokou sportovní veřejnost.
"Finále bylo od začátku naším cílem, ale cesta k němu byla obrovsky náročná. V turnaji jsme potkaly skvělé soupeřky, v klíčových zápasech jsme však i s pomocí úžasných fanoušků dokázaly výsledky urvat," vrací se k evropskému stříbru kapitánka Kateřina Laciná, která k výhledu lednového klání dodává: "Olympijská kvalifikace je opravdovou výzvou. Nechci říkat splněným snem, protože za ten bych považovala až účast na samotné olympiádě. Ale v každém případě věřím tomu, že reálné to je. Potkáme silné týmy, ale také my jsme se sportovně posunuly. Pojedeme na turnaj s respektem, ale také zdravým sebevědomím."
Samotný lednový turnaj přivítá osm ženských reprezentací, do červencové Paříže se kvalifikují tři nejúspěšnější. O pořadatelích se rozhodne až v průběhu podzimu, variantami jsou Španělsko a Čína. Pro vedení Českého svazu pozemního hokeje se každopádně jedná o náročný úkol z pohledu organizace i finančního zajištění.
"Sportovní úspěch reprezentantek je skvělou zprávou, a především inspirací pro celé naše hnutí a nastupující generaci hokejistů a hokejistek. Zároveň se ukazuje, že správně investované prostředky v moderním sportu přinášejí konkrétní ovoce," komentuje aktuální dění prezident svazu Gino Schilders s odkazem na projekt podpory ženských kolektivních sportů ze strany NSA, jehož cílem je účast vyššího počtu českých ženských reprezentací v kolektivních sportech na LOH v Los Angeles 2028.
"Našemu cíli jsme se přiblížili se čtyřletým předstihem a na prozatím odvedenou práci jsme právem hrdí. Podařilo se přivést velmi kvalitní realizační tým a zajistit velmi kvalitní a dlouhodobou přípravu. Poslední krok však tradičně bývá nejtěžší."
Účast na samotném turnaji i nezbytné předchozí přípravy s sebou nesou významné náklady. "Sportovní úspěch děvčat v tomto ohledu předběhl všechna očekávání. V součtu s pravděpodobnější čínskou destinací finálového turnaje stojíme před výzvou zajistit dodatečné finanční prostředky," uvádí aktuální svazový postoj Gino Schilders.
"Nechceme krátit prostředky alokované především na rozvoj mladých talentů, stejně tak chápeme napjatou situaci v rámci státního rozpočtu. Zároveň ale nechceme sedět s rukama v klíně a jakkoli ohrozit obrovskou sportovní výzvu, kterou si děvčata vybojovala. Obrátíme se tedy na komerční partnery, kterým nabídneme široké možnosti spolupráce s reprezentací i kompletní komunitou pozemního hokeje v Česku. Jsme odhodláni kvalifikaci odehrát v každém případě, nicméně společným cílem je navýšit dosavadní rozpočet tak, abychom týmu umožnili co nejkvalitnější přípravu a tím i zvýšit šanci na úspěch. Zároveň spouštíme také speciální kampaň ´Už jen kousek´ na portálu Hithit."
Hithit je český internetový portál věnující se odměnovému crowdfundingu. Veřejnost zde nachází projekty z mnoha oborů, které může finančně podpořit výměnou za speciální odměny spojené právě s danou akcí. Nejinak tomu bude v případě pozemních hokejistek.
Ty si pro potřeby připravené kampaně připravily jak speciální řady merchandisingu, tak také zážitkových nabídek. "S holkama jsme se do projektu zapojily a samozřejmě nás to bavilo. Samotné vizuály triček a mikin jsou za nás skvělé a věříme, že se budou líbit také širokému sportovnímu publiku. K tomu jsme se odvázaly v další šíři nabídek," směje se Kateřina Laciná, jejíž konkrétní jméno se objevuje např. v položce ´kafe s kapitánkou´.
"Věřím, že lidé chápou nadsázku i fakt, že Hithit nerovná se Tinder. Každopádně na kafe a pokec o pozemním hokeji i sportu obecně se těším," usmívá se reprezentantka, která společně se spoluhráčkami nabízí zájemcům také účast na tréninku, individuální kondiční trénink nebo speciální týmové video poděkování přímo z lednové olympijské kvalifikace.
Kampaň na portálu Hithit má cílovou částku stanovenou na 500 000 Kč. "Celkový rozpočet na olympijskou kvalifikaci bude výrazně přesahovat dva miliony korun, hlavním zdrojem by však, vedle stávající podpory Národní sportovní agentury, měli být komerční partneři. Hithit vnímáme jako atraktivní a hravou možnost oslovit širokou veřejnost, která by holkám chtěla pomoci splnit si jejich sen," uzavírá Gino Schilders.