reklama
 
 

Lepší než zahradnický kabát z Nagana? Novou olympijskou kolekci spoluvytvářeli sami sportovci

4. 10. 2017
Čeští olympionici vyrazí v únoru příštího roku na hry do Koreje ve zbrusu nové kolekci, kterou sami pomáhali vytvářet.

Praha - Čeští olympionici se v únoru na zimních hrách v Pchjongčchangu představí v kolekci oblečení, na jejíž tvorbě se sami intenzivně podíleli. Již popáté se bude jednat o výrobky firmy Alpine Pro, která prodloužila spolupráci s Českým olympijským výborem (ČOV) až do roku 2020.

"V roce 2010 jsme udělali zásadní změnu a od velkých firem jsme se dostali k Alpine Pro. Měli jsme zájem, abychom měli něco jiného než další země. Chtěli jsme se odlišovat, což se nám povedlo. Zároveň jsme se snažili pokaždé přinést něco nového a každá kolekce měla svůj příběh," uvedl předseda ČOV Jiří Kejval na dnešním setkání s novináři.

Pro hry v Pchjongčchangu se ČOV rozhodl po dohodě se zástupci firmy specializující se na outdoorové a sportovní oblečení zapojit do vývoje kolekce přímo vybrané sportovce. "Rozhodli jsme se je vtáhnout do procesu a chtěli po nich, aby řekli, co jim vyhovuje a co ne. Vytvořili jsme tým, který jsme rozdělili na čtyři části a každý z expertů měl na starosti jednu konkrétní věc," řekl Kejval.

Neumannová vzpomínala na kabát, Synek řešil prádlo

Bývalá běžkyně na lyžích Kateřina Neumannová se věnovala zejména designu. Zároveň zavzpomínala na své olympijské začátky a na olympijské oblečení let devadesátých. "Problém v minulosti byl ten, že spolu jednotlivé kusy moc neladily. Jistě si vzpomenete na můj kabát v Naganu, který mě úplně na stupních vítězů nezdobil," uvedla olympijská vítězka z Turína.

Slavný svrchník nakonec nenašel svého majitele na dražbě, jak by se dalo u podobných legendárních kousků čekat. "Kabát slouží pro práci na zahradě," uzavřela jeho příběh s úsměvem Neumannová. Zároveň také vzpomíná na počáteční nedůvěru k první kolekci od nového dodavatele oblečení pro olympijské hry ve Vancouveru 2010, kde tehdy působila jako televizní expertka.

Tehdejší model byl charakteristický svými psychadelickými kruhy. "Vyžádala jsem si něco jiného v rámci televizního fasování, protože se mi tehdejší barevnost kolekce moc nezdála. Když jsem ale na místě viděla, jaký měla úspěch, záviděla jsem těm, co ji měli, " řekla s tím, že letos již podobnou chybu určitě neudělá.

Skikrosař Tomáš Kraus měl na starost svrchní části oblečení, veslař Ondřej Synek spodní prádlo, tričko a funkční vlastnosti. "Ondra měl na starost podprsenku. I proto se teď stal popáté mistrem světa, smál se bývalý krasobruslař Tomáš Verner, který představování uváděl. Sportovní ředitel ČOV a bývalý rychlostní kanoista Martin Doktor poté zařizoval technické části kolekce. "Trochu jsme Alpine Pro fušovali do řemesla. Jsem ale přesvědčený, že z pohledu komfortu bude takhle kolekce úplně něco jiného než předešlé," podotkl Kejval.

Speciální díl je zatím v utajení

Zatím je podoba kolekce tajná, slavnostně bude představena až 20. listopadu. "I proto se o všem jen těžko hovoří. Není to ale o tom, že by byl revoluční design. Spíše o tom, že technická stránka se posunula o několik levelů výše," uvedl Kraus, který všechny hned na úvod zaskočil tím, že na první schůzku týmu přivezl dvanáct různých zimních bund, z nichž postupně vybíral ideální části pro olympijské oblečení. "Z každé jsem se snažil vzít to nejlepší," řekl.

Stejně jako v předešlých případech bude součástí kolekce jeden speciální díl, kterým byly například v Londýně holínky nebo v Soči beranice. "A oproti minulosti má i silný příběh," uvedl generální ředitel Alpine Pro Václav Hrbek. Prozradil pouze, že kolekce bude v českých národních barvách a jedna z bund bude mít stejně jako v Soči zlatou podšívku. "Když Eva Samková v Soči vyhrála zlato a bundu si otočila, tak jsme si řekli, že je to výborná věc, kterou tam musíme dát ještě jednou," uvedl.

Již v únoru zástupci ČOV prozradili, že hlavním motivem české výpravy pro olympijské hry bude sté výročí založení republiky. Součástí oblečení tak bude číslovka sto a další grafické symboly.

autoři: Lukáš Zahradník, ČTK | 4. 10. 2017

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama