Kreuziger: Dokázal jsem si, že ještě nepatřím do starého železa

ČTK ČTK
Aktualizováno 29. 7. 2019 17:13
Cyklista Roman Kreuziger na Tour de France, z níž se dnes vrátil, nenaplnil přání o umístění v první patnáctce. Za svým cílem zaostal o jedinou příčku. Přesto ho potěšil výkon, který na nejslavnějším etapovém podniku odvedl. Pro třiatřicetiletého závodníka stáje Dimension Data byl důležitý i s ohledem na budoucnost.
Roman Kreuziger (Dimension data) na Tour de France 2019
Roman Kreuziger (Dimension data) na Tour de France 2019 | Foto: Alexander Kliment

"Když jsme se bavili s trenérem, tak cílem pro mě bylo top 15. Věděli jsme, že ta patnáctka je reálná, když si všechno sedne, což se o jedno místo nepovedlo. A mě to mrzí, protože mít za sebou ty výsledky v top 10 a být navíc v té patnáctce by bylo lepší než takhle," řekl na setkání s novináři Kreuziger, který na polovině z předchozích osmi Tour skončil v desítce a v roce 2013 byl pátý.

I tak na něm byla patrná určitá spokojenost. "Po dlouhé době jsem si vyzkoušel jet závod na pořadí a viděl jsem, že to jde. A to i přesto, že ten průběh sezony do té doby nebyl ideální, jak by si člověk přál. Po loňském mistrovství světa jsem si potvrdil, že ještě nepatřím do starého železa. A můžu jet i Grand Tour na celkové pořadí. Motivovalo mě to a bavilo," uvedl Kreuziger, šestý muž loňského MS v Innsbrucku.

Potvrdil si tak, že má ještě chuť do závodění a dřiny, kterou obnáší. "Je to pro mě důležité i směrem k příštímu roku, který bude olympijský. V Japonsku bude těžký olympijský závod a já jsem si zase potvrdil, že se na těžké závody umím připravit," doplnil Kreuziger.

Celkově si 106. ročník "Staré dámy" užil. "Když se hodně vrátím, tak byl hezký start v Bruselu na počest Eddyho Merckxe. Belgie je zaslíbená cyklistice a atmosféra byla neuvěřitelná. Ty etapy v okolí Bruselu se jely ve skvělé kulise," vyprávěl Kreuziger.

"Pak jsme se postupně přesouvali na jih přes ty těžší etapy, což probíhalo poměrně dobře. Jak vždy říkám - při Grand Tour je strašně důležité neonemocnět a být co nejdéle bez pádu, což se nám dařilo po ty první dva týdny. Až do etapy z Nimes do Nimes, kdy jsem měl pád ve vysoké rychlosti, což mi trošku narušilo ten poslední týden," přiznal Kreuziger.

Dost možná se právě tato kritická chvíle mohla podepsat na jeho marném boji o první patnáctku. "Nebylo to pak úplně ideální, ale na to se nechci vymlouvat. Bylo to tam hlavně o nohách, ale je fakt, že každý detail, co může tělo rozhodit, hraje svou roli. Malý vliv to na výkon v posledním týdnu mělo, ale na kdyby se nehraje," řekl Kreuziger.

"I první dvacítka se ale počítá a má svou cenu. Kdo ví, třeba se příští rok vrátím zpátky a budu mít další možnost jet na pořadí. Je škoda, že jsme nedokázali vyhrát etapu. Kdyby Edvald Boasson Hagen uspěl v dojezdu do Paříže a měli jsme navrch ještě etapový triumf, tak by to byla z pohledu týmu docela úspěšná Tour," dodal Kreuziger.

Přestože má s Tour velmi bohaté zkušenosti a ta letošní pro něho byla již 17. závodem na Grand Tours, vůbec poprvé zažil zkrácení etapy kvůli rozmarům počasí. Bouřka s krupobitím a nánosy štěrku na trati předčasně ukončily páteční 19. etapu.

"Nikdy se mi nic podobného nepřihodilo. Ale klobouk dolů před pořadateli, jak vše zvládli a vyřešili. Viděli jsme bagry, jak tam odklízí silnici, ale byli jsme zavření v autech a tu kolonu ani nepouštěli dolů, protože na silnici byl led. Závodit na tom by bylo hodně nebezpečné," konstatoval Kreuziger.

I díky zkrácení převzal mladý Kolumbijec Egan Bernal žlutý dres a nakonec se stal ve 22 letech třetím nejmladším šampionem. "Bylo docela překvapení, jak dlouho se Julian Alaphilippe držel v čele. Když to tak řeknu, tak průběh Tour docela narušil, protože se jen tak nevidí, aby člověk ve žlutém dresu skákal do úniků," řekl Kreuziger.

"Nebyla tam až taková nadvláda týmu Ineos, ale v tom posledním týdnu ukázali, jak silní jsou a jak umí ovládat závody Grand Tour. Bernal je považován za obrovský talent a tady to potvrdil. Očekávám od něho velkou budoucnost," předpověděl Kreuziger.

Už ve čtvrtek odletí na oblíbenou klasiku San Sebastián, jež přijde na řadu v sobotu. "Mám ten závod rád. Teď bude záležet na tom, jak si člověk ty dva tři dny odpočine a dostane se z Tour. Je to tak padesát na padesát. Každopádně je to poslední závod, kde se chci ještě trochu víc zmáčknout, než budu mít trochu volnější program. Pak bych měl jet v Bretani a kanadské klasiky před mistrovstvím světa," nastínil Kreuziger.

Světový šampionát koncem září v anglickém hrabství Yorkshire má v plánu, zcela opačně je to ale s poslední letošní Grand Tour Vueltou. "Ta je absolutně vyloučená," prohlásil Kreuziger.

Tour De France s redaktorem Aktuálně. Andy Schleck nás vzal na ranní projížďku | Video: Aktuálně.cz
 

Právě se děje

před 10 minutami

Česká pobočka CK Thomas Cook míří do konkurzu

Česká pobočka zkrachovalé cestovní kanceláře Thomas Cook na sebe ve středu podala insolvenční návrh. Své předlužení navrhuje Městskému soudu v Praze vyřešit vyhlášením konkurzu, uvedl dnes web E15.cz. Firmě se nepodařilo najít žádného strategického partnera a reorganizace je podle ní vyloučena, mimo jiné kvůli poškozené pověsti.

Britská společnost Thomas Cook, která patřila k největším cestovním kancelářím na světě, zkrachovala loni v září. V Česku působila její pobočka, jejíž podstatnou částí byla cestovní kancelář Neckermann.

Česká pobočka CK Thomas Cook fakticky ukončila činnost koncem loňského roku. Ještě počátkem letošního roku přitom byla výše jejího majetku vyšší než dluhy. Část peněz ale zůstala zablokovaná na účtu německé mateřské společnosti a závazky nespláceli ani dlužníci.

V půlce února měla firma na účtech zhruba tři miliony korun. Dluhů více než měsíc po splatnosti ale bylo za téměř čtyři miliony.

Tuzemská pobočka firmy Thomas Cook zahrnovala dvě základní divize. Vedle cestovní kanceláře Neckermann to byla ještě firma Global Travel Lufthansa City Center. Společnost zde v roce 2018 zaměstnávala 95 lidí.

Zdroj: ČTK
před 1 hodinou

Španělská policie odhalila nelegální továrnu na cigarety, zabavila přes tři miliony cigaret

Policie na jihu Španělska odhalila tajnou podzemní továrnu na výrobu cigaret. Informuje o tom agentura AP. Podle policie jde o první odhalení takovéto továrny v Evropské unii.

Továrna se nacházela čtyři metry pod koňskými stájemi ve španělské provincii Málaga. Byla vybavena obytnými prostory a postelemi pro pracovníky. Vchod zakrýval dopravní kontejner.

Ze zpráv španělské policie a evropského policejního úřadu Europol vyplývá, že v důsledku odhalení továrny bylo zadrženo 20 osob z Británie, Ukrajiny a Litvy.

Podle Europolu byli dělníci nuceni pracovat v mimořádně nebezpečných podmínkách a nesměli bez svolení továrnu opustit. Továrna vyráběla 3500 cigaret za hodinu.

Policie při zásahu proti továrně zabavila přes tři miliony cigaret, velké množství hašiše a marihuany a tři zbraně, napsala agentura AP.

Zdroj: ČTK
Další zprávy