Rakouští skokani vládnou světu, Češi skončili sedmí

Sport ČTK Sport, ČTK
2. 3. 2013 18:35
Tým ve složení Roman Koudelka, Lukáš Hlava, Jakub Janda a Jan Matura na nejlepší reprezentační celky nestačil.
Gregor Schlierenzauer, rakouský skokan.
Gregor Schlierenzauer, rakouský skokan. | Foto: Reuters

Val di Fiemme - Český tým skokanů na lyžích si z MS ve Val di Fiemme odveze sedmé místo. Tým ve složení Roman Koudelka, Lukáš Hlava, Jakub Janda a Jan Matura na nejlepší reprezentační celky nestačil. Mistry světa jsou Rakušané, kteří světový šampionát ovládli již popáté v řadě!

Stříbro nejprve získali Norové, jenže po přepočítání výsledků o medaili přišli. Na druhé místo se po kontrole bodů z prvního kola posunulo Německo, bronz získalo Polsko a Norsko kleslo na čtvrtou příčku. Favorizovaní Slovinci překvapivě nedosáhli na žádnou z medailí.

Nejlepší výkon z Čechů předvedl pátý muž z velkého můstku Matura, který v prvním kole skočil 124,5 a v druhém 128,5 metru. Češi zaostávali v boji o šesté místo za Slovinci v polovině závodu o 2,1 bodu, ale nakonec na ně ztratili přes dvacet bodů.

Vyrovnanou soutěž vedlo po prvním kole Norsko těsně před obhájci titulu z Rakouska. Třetí bylo s minimálním odstupem Německo.

Fettnerovi vypnula lyže, ale spadl až za čarou

Rakušanům v druhém kole zatrnulo při pokusu Manuela Fettnera. Tomu po dopadu na 128 metrů vypnula lyže, ale udržel rovnováhu, spadl až za čarou a Rakousko vedlo. Z titulu se nakonec mohl Fettner radovat společně s Wolfgangem Loitzlem, Thomasem Morgensternem a Gregorem Schlierenzauerem.

Vyrovnanou bitvu o zbylé medaile pro sebe rozhodlo Norsko, které o 2,2 bodu porazilo třetí Němce. Poláci skončil čtvrtí jen o osm desetin bodu za Německem.

Rakousko na velkém můstku na mistrovství světa naposledy nevyhrálo před deseti lety právě ve Val di Fiemme, kde skončilo až páté. Od té doby dominuje.


Mistrovství světa v klasickém lyžování ve Val di Fiemme:

Skok:

Muži - družstva:

1. Rakousko (Loitzl, Fettner, Morgenstern, Schlierenzauer) 1135,9, 2. Německo (Wank, Freund, Neumayer, Freitag) 1121,8, 3. Polsko (Kot, Žyla, Kubacki, Stoch) 1121,0, 4. Norsko 1117,3, 5. Japonsko 1099,1, 6. Slovinsko 1046,4, 7. ČR (Koudelka, Hlava, Janda, Matura) 1022,1, 8. Itálie 965,9.

 

Právě se děje

Aktualizováno teď

Dálnice D1 na Benešovsku byla hodinu neprůjezdná, ve směru na Brno se srazila dvě auta

Dopravní nehoda u Trhového Štěpánova v úterý zhruba na hodinu zastavila provoz na dálnici D1 ve směru na Brno. Kvůli srážce nákladního a osobního auta byl přerušený provoz mezi sjezdem číslo 49 u Psářů a sjezdem číslo 56 u Soutic. Jeden člověk byl zraněn. Vyplynulo to z informací Národního dopravního informačního centra a krajských hasičů.

Nehoda na 56. kilometru uzavřela dálnici D1 kolem 6:30. Podle mluvčí středočeských hasičů Terezy Fliegerové narazilo osobní auto do nákladního. "Bylo tam nějaké lehčí zranění. Hasiči nikoho nevyprošťovali, ale poskytli předlékařské ošetření," uvedla Fliegerová. Provoz na dálnici byl podle Národního dopravního informačního centra obnoven kolem 07:30.

Na místě kromě hasičů zasahovali také policisté a záchranáři. "Zraněný byl ošetřen. Jeho zdravotní stav nevyžadoval převoz do zdravotnického zařízení, takže byl ponechán na místě," řekla mluvčí krajské záchranné služby Petra Effenbergerová.

Zdroj: ČTK
před 26 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy