Nejpopulárnější sporty na sociálních sítích? Skvěle si vede judo či lukostřelci

ArcheryTV patří k překvapivě hodně sledovaným profilům.
Nejsledovanějším účtem mezi sportovními organizacemi, které se účastní olympiády, je na Facebooku pochopitelně oficiální olympijský profil, nicméně nečekaně velké oblibě se těší třeba judo, pozemní hokej či paralympici.
Na Twitteru má nejvíce sledujících fanoušků fotbalová FIFA (9,5 milionu), což obzvlášť vynikne v poměru (například) k lednímu hokeji (104 tisíc).
Tady si můžete prohlédnout nejsledovanější olympijské účty na Instagramu (sociální síť zaměřená na publikaci fotografií). Zaujme nejen první místo fotbalového mistrovství světa, která vyfouklo primát oficiálnímu účtu olympiády, ale třeba také desáté místo patřící drezúře.
Na YouTube kraluje opět olympijský profil (před fotbalem a basketbalem) ale třeba takovou lukostřelbu by asi v top 10 čekal málokdo.
Foto: Reuters
Michal Šenk Michal Šenk
9. 1. 2017 15:03
Renomovaná švýcarská agentura Burson-Marsteller analyzovala na konci roku 2016 účty na sociálních sítích patřící významným mezinárodním sportovním organizacím. Podívejte se ve fotogalerii na mnohdy překvapivé výsledky studie.

Praha – Renomovaná švýcarská agentura Burson-Marsteller analyzovala na konci roku 2016 účty na sociálních sítích patřící významným mezinárodním sportovním organizacím. Studie zahrnuje 62 oficiálních profilů na Twitteru, 50 na Facebooku, 40 na Instagramu a 43 na serveru YouTube.

Asi nepřekvapí, že nejvíc fanoušků sdružuje i na sociálních sítí fotbal a basketbal. Některé další třeba nemají tak silnou hráčskou základnu, na internetu se o nich ovšem mluví relativně hodně. Příkladem může být lukostřelba. ArcheryTV, což je YouTube kanál světové asociace tohoto sportu, má přes 35 milionů zhlédnutí a patří v této metrice mezi top 10 sledovaných sportů.

Analýza Burson-Marsteller také ukázala některé trendy v tom, jak sportovní federace se sociálními médii pracují. V komunikaci dominuje angličtina. Světová šermířská federace sice například nějaký čas komunikovala ve francouzštině, ale nechala toho. Některé federace se pak snaží být s fanoušky v kontaktu i přes asijské služby, jako je Weibo či Youku.

Ze studie vyplývá rovněž to, že světová volejbalová federace je zřejmě nejaktivnějším sportovním úřadem, denně pošle do světa v průměru téměř 40 tweetů. Z funkcionářů je pak nejvíce sledovaný twitterový účet šéfa atletické federace Sebastiana Coea a prezidenta cyklistické unie Briana Cooksona.

Burston-Marsteller ovšem samotným čelním představitelům světového sportu vytýká jejich celkově nízkou osobní aktivitu. Pouze třetina ze sledovaných 35 lídrů sportovních federací má svůj účet na Twitteru. Například předseda FIFA Gianni Infantini ho ani nemá založený, existují pouze takové, které si na jeho oficiální stránku hrají. Přitom jeho předchůdce Sepp Blatter byl v tomto směru poměrně úspěšný – má na svém Twitteru přes 2,5 milionu followerů.

Nejvyšší sport zastřešující instituce Mezinárodní olympijský výbor si jinak obecně nevede špatně. Jeho facebookový profil má 18,5 milionu lajků a je z mezinárodních organizací jasně nejoblíbenější stránkou s víc než dvojnásobkem fanoušků než například UNICEF.

Mnohem víc pozornosti než všechny organizace sportu dohromady ovšem vzbuzuje aktivita na sociálních sítích samotných sportovních celebrit. Vůbec nejpopulárnější facebookovou stránkou světa je profil Cristiana Ronalda s téměř 120 miliony lajků. Facebook nejsledovanějšího českého sportovce Jaromíra Jágra pak sleduje bezmála milion fanoušků.

 

Právě se děje

Další zprávy