Marketingový hit. O Kvitovou se perou věhlasné firmy

ČTK ČTK
6. 7. 2011 16:31
Její marketingová cena se pohybuje v 8-místných číslech
Petra Kvitová po svém triumfálním tažení na letošním Wimbledonu.
Petra Kvitová po svém triumfálním tažení na letošním Wimbledonu. | Foto: Reuters

Praha - Marketingová hodnota tenistky Petry Kvitová vyletěla po triumfu ve Wimbledonu o řád.

Podle manažera české hvězdy Miroslava Černoška se nyní pohybuje v osmimístných číslech a tenisovou legendou by se jednadvacetiletá hráčka z Fulneku mohla stát za rok, pokud uspěje ve Wimbledonu i na olympiádě v Londýně.

Černošek je od sobotního triumfu Kvitové na trávě v All England Clubu v jednom kole.

Čtěte také:

Netradiční dárek pro Kvitovou. Píseň od Rudy z Ostravy
Kvitová jako Komenský. Fulnek jí dá čestné občanství
Kvitová: Pěkně jsme to my Češky v Londýně rozbalily
Anglie se směje Kvitové: Vyhrála miliony a má škodovku
Kvitová: Já vyhrála Wimbledon? Stále tomu nevěřím
Kvitová je sedmá na světě. Letos vydělala už 53 milionů

"Firmy se snaží se o Petru bojovat a každý den mám několik telefonů. Wimbledon je ikonou tenisu a na rozdíl od jiných sportů, v kterých vynikají české sportovkyně, je globální s řadou úspěšných firem," řekl Černošek.

Kvitová má kontrakt s Nike, který se ale již během US Open změní ve prospěch hráčky, jež letos vyhrála s Wimbledonem čtyři tituly, je sedmá v žebříčku a mnozí předpovídají, že by se mohla stát jedničkou.

Dále má v portfoliu dodavatele raket Wilson, výrobce hodinek Ulysse Nardin nebo oděvní společnost Steilmann.

Foto: ČTK

"Jestliže se marketingový potenciál Petry pohyboval v řádech sedmimístných čísel, tak nyní se díky Wimbledonu dostane každopádně na osmimístná čísla," uvedl Černošek, jehož společnost M Sport Servis Kvitovou zastupuje a dostává 25 procent z uzavřených obchodních smluv a další procenta z jejích odměn na turnajích.

Už v Londýně se Černošek setkal s generálním ředitelem energetické společnosti ČEZ Martinem Romanem a dohodl se na smlouvě pro Kvitovou.

"Stane se tváří jednoho jejich produktu. Je vidět, že i silné české firmy vnímají její potenciál," řekl Černošek s tím, že bylo pozitivní, že Kvitová vyhrála suverénně a nabízí krásný úsměv.

Příští rok má Kvitová ještě větší šanci se zviditelnit než při letošním Wimbledonu. Na trávu do All England Clubu přijede obhajovat titul a tři týdny poté se na stejném místě uskuteční olympijský tenisový turnaj.

"Což nabízí neskutečnou variantu," naznačil Černošek, ale nevyslovil nahlas třeba možnost, že by Kvitová na obou akcích došla alespoň do finále. "Petře se na wimbledonské trávě daří, je to její silný povrch, a kdyby to vyšlo, tak se může se stát světovou legendou," dodal.

Ještě letos může Kvitová svoji hodnotu zvýšit. A to třeba už začátkem listopadu při finále Fed Cupu proti Rusku. "Pokusíme se prodat úspěch ve Wimbledonu i na podporu fedcupového týmu.

Bude to atraktivní zápas v Moskvě a náš tým s vítězkami Wimbledonu je silný," upozornil Černošek na fakt, že ve Wimbledonu vyhrály vedle Kvitové ještě Květa Peschkeová čtyřhru a Iveta Benešová smíšenou čtyřhru.

Pokud Češky Fed Cupu vyhrají, tak by Kvitová mohla v anketě Sportovec roku ovládnout obě kategorie - jednotlivce i kolektivy. To se naposledy podařilo brankáři Dominiku Haškovi po olympijském zlatu hokejistů v Naganu 1998.

"Bylo by to prestižní a cenné, kdyby vyhrála. Je to ocenění, které se řadí v žebříčku vysoko," řekl Černošek.

 

Právě se děje

Další zprávy