Kampaň k MS za 59 milionů. Neumannová počká na volby

Ondřej Roubínek
24. 9. 2008 20:00
Organizátoři čekali na konec olympiády, teď vadí volby
Logo MS v klasickém lyžování Liberec 2009.
Logo MS v klasickém lyžování Liberec 2009. | Foto: Aktuálně.cz

Praha - Mistrovství světa v klasickém lyžování zatím v Liberci, který ho bude hostit příští rok v únoru, velkou reklamu nemá.

A těch několik málo visících poutačů pravděpodobně obyvatele severočeského města nepřesvědčí, aby přijali nepříliš populární akci za svou. To by se ale podle organizátorů mělo změnit už v říjnu, kdy se rozjede reklamní kampaň.

"Čekali jsme, až se pozornost české veřejnosti přesune od tak velké akce, jakou byla olympiáda," vysvětloval na tiskové konferenci organizačního výboru načasování startu Jan Hlaváček.

Kateřina Neumannová, prezidentka MS v Liberci 2009
Kateřina Neumannová, prezidentka MS v Liberci 2009 | Foto: Ondřej Besperát
Čtěte také:
Neumannová dostála slibu: Vyřešila spor o software
Lidé v Liberci šampionátu nevěří. Přesvědčí je miliony?

Do toho však ještě přišly volby krajské a senátní, které "spolkly" naprostou většinu reklamních ploch po celé republice.

"Všechno je vyprodané. To je jediná věc, jak se nás volby dotknou," podotkla prezidentka organizačního výboru Kateřina Neumannová.

Reklama za 59 milionů, OV zaplatí pět

Prvního října by se podle šéfa kampaně Jana Hlaváčka měly objevit bilboardy, citilighty, inzeráty v tisku, reklama prý poběží masivně na internetu, v rádiu i televizi.

"Celkový rozpočet je 59 milionů," prozradil mediální koordinátor. Ale podle Hlaváčka organizační výbor šampionátu reálně zaplatí jen zlomek ceníkové hodnoty.

"Pět milionů bude hrazeno přímo, zbytek se nám podařilo vybartrovat. A částku pět milionů bychom chtěli ještě snížit na polovinu," upozornil novináře.

Pět kontinentů, 48 národností, jedno město

Kampaň by měla probíhat ve třech různých stupních. "První by měla seznamovat veřejnost s šíří záběru celé akce, aby si lidé uvědomili, co to vlastně mistrovství světa je a dokázali se s ním sblížit," vysvětluje Hlaváček.

Lidé by si podle organizátorů měli uvědomit, jaký dosah vlastně světový šampionát v lyžování vůbec má. V postupných vlnách by se tak měly objevovat slogany: 5 kontinentů, 48 národností, 1 město, 12 dní.

"Pak bychom chtěli postupně odkrývat jednotlivá témata mistrovství, což by mělo přejít ve standardní celostátní reklamní kampaň," pokračuje člen organizačního výboru.

A třetí fáze by se měla zaměřit na regionální úroveň tak, abychom zabalili Liberec do barev MS," dodal Jan Hlaváček.

Organizační výbor libereckého MS čeká ještě hodně práce.
Organizační výbor libereckého MS čeká ještě hodně práce. | Foto: Ondřej Besperát

Kateřina Neumannová se také nevzdává plánů zapojit do propagace šampionátu samotné české sportovce. "Chystáme kampaň zaměřenou na image MS, ale největší reklamou bude, když budou dobře závodit," prohlásila prezidentka organizačního výboru.

Za hranicemi bilboardy ani plakáty nepotkáte

Naopak do přímé reklamy v zahraničí se liberecký šampionát pouštět nebude. "Žádná zahraniční kampaň se nechystá, Liberec propagujeme mimo Českou republiku především pomocí našich partnerů," říká k tomu Jan Hlaváček.

Propagační materiály tak prý budou k dispozici na letišti, v českých centrech či v partnerských lyžařských střediscích.

"Liberecké MS jsme propagovali i na sportovních veletrzích, spolupracovali jsme s agenturou CzechTourism," vypočítává Neumannová, která se osobně zúčastnila dvou velkých veletrhů v zahraničí.

 

Právě se děje

Další zprávy