Janda chce u skoků zůstat tak dlouho, dokud ho někdo nezastřelí

Jaroslav Pešta Jaroslav Pešta
9. 11. 2015 18:06
Sedmatřicetiletý skokan na lyžích Jakub Janda má za sebou nejhorší sezonu kariéry, nicméně podobně jako Japonec Noriaki Kasai se ještě nechystá odejít do sportovního důchodu. "U skoků zůstanu tak dlouho, dokud mě někdo nezastřelí," říká v rozhovoru pro Aktuálně.cz
Jakub Janda
Jakub Janda | Foto: Reuters

Praha - Skokan na lyžích Jakub Janda před dvěma lety uvažoval o ukončení své sportovní kariéry a loňskou sezonu považuje za jednu z nejhorších v celém svém životě. Přesto po letošní letní přípravě je zase plný chuti dokázat, že ani ve svých 37 letech do "starého železa“ ještě nepatří.

"Do nové sezony vstupuji s dobrým pocitem, ale teprve první závody Světového poháru mně prozradí, do které desítky startujících patřím,“ usmíval se v rozhovoru pro Aktuálně.cz

Jaké bylo vaše léto v porovnání s předchozími roky?

Velice náročné, často toho bylo na mě dost. S přibývajícím věkem se totiž hůře regeneruje, jsem víc unavený, občas leccos bolí, ale pořád mně to baví. A zřejmě je hodně důležité, že se cítím na osmnáct.

Kdo vám nejvíc pomáhá?

Celý tým lidí, kteří mě udržují v dobrém zdravotním stavu, tedy hlavně lékař a fyzioterapeut. Ekonomicky pak Dukla, bez které bych už dávno neskákal. Mám také několik osobních sponzorů. A svým způsobem psychicky mě inspiruje skutečnost, že Japonec Kasai je i ve 43 letech ve výborné kondici a skvělé formě. Prý chce skákat do padesáti, což já asi nedokážu, ale nikdy se nemá říkat nikdy.

Na původní myšlenku o ukončení sportovní kariéry jste tedy už zapomněl?

Lze to tak říci. Nejprve jsem chtěl víc času věnovat rodině, ale pak v mém životě nastaly změny a teď pro změnu říkám, že u skoků zůstanu tak dlouho, dokud mě někdo nezastřelí.

Reprezentační tým má od léta dvě skupiny. Do které patříte a jak vám tato změna vyhovuje?

V první skupině je Koudelka a několik mladíků. Já patřím například s Maturou a Hlavou mezi „stařešiny.“ Toto rozdělení považuji za dobrý nápad, máme k sobě v mnoha směrech přece jen trochu blíž.

Jaká byla náplň vaší letní přípravy?

Především každá skupina trénovala odděleně. V naší partě jsme se zaměřili především na zlepšení techniky skoků. Já se vrátil k té někdejší, která mně plně vyhovovala. Používal jsem i kratší lyže a změnil se střih kombinéz, což mně také pomohlo. Jsem tedy v pohodě a před startem nové sezony netajím dobrý pocit. Teprve zima však ukáže, že jsem se v létě vydal správnou cestou.

Kde všude jste trénovali?

V Liberci a ve Frenštátě, ale také v Německu, Rakousku a Polsku. Máme za sebou i několik závodů v letní Grand Prix a v Kontinentálním poháru. Něco mě napověděly, což mě posiluje.

Kdy vás čekají první závody?

Mistrovství světa je v letošní sezoně pouze v letech, takže největší pozornost bude soustředěna na tradiční Turné čtyř můstků a na závody Světového poháru. Ten první je na programu ve dnech 20. - 22. listopadu a pak jich bude ještě kolen pětadvaceti, což znamená, že na můstcích budeme každý týden.

A pokud jde o vás, tak s jakými představami?

S těmi nejvyššími. Potěší mě vyrovnané a kvalitní skoky na celkově vysoké úrovni. A ještě jednou se musím vrátit ke Kasaiovi. Když ho vidím, tak si říkám, že není nic nemožného.

 

Právě se děje

před 3 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy