Eberhard šokoval soupeře, Fourcade propadl. Z Čechů nejlepší Šlesingr

Sport Sport
18. 3. 2016 15:25
Sprint v ruském Chanty-Mansijsku přinesl životní úspěch pro rakouského biatlonistu Juliana Eberharda.
Michal Šlesingr na trati.
Michal Šlesingr na trati. | Foto: (C) Český biatlon, Petr Slavík

Chanty-Mansijsk - Čeští biatlonisté nenapodobili včerejší úspěch Gabriely Soukalové a v posledním sprintu Světového poháru v ruském Chanty-Mansijsku se nevešli do elitní desítky. Nejlepší byl Michal Šlesingr na dvanáctém místě. Závod jsme sledovali živě zde.

Životní úspěch na Sibiři zaznamenal rakouský závodník Julian Eberhard, který závod SP ovládl poprvé v kariéře. Vyhrál před Němcem Simonem Schemppem a jeho krajanem Arndem Peifferem.

Sprint se vůbec nepovedl už jistému držiteli velkého i malého křišťálového glóbu Francouzi Martinu Fourcadovi, který bral jediný bodík za čtyřicáté místo. Dokonce vůbec bez bodů skončil legendární Ole Einar Björndalen.

Tři další Češi bodovali. Pětadvacátý dojel Ondřej Moravec, sedmadvacátý Jaroslav Soukup a devětatřicátý Michal Krčmář. Nejmladší člen reprezentace Adam Václavík vyhořel na střelnici a dojel si pro 71. pozici.

"Michal Šlesingr může být spokojený, laboroval se zdravím, bolelo ho v krku, nebyl stoprocentní. Zajel velice pěkný výsledek," zhodnotil výkon zkušeného reprezentanta trenér Marek Lejsek.

Závěrečné závody SP v biatlonu v Chanty Mansijsku (Rusko):

Muži - sprint (10 km):

1. Eberhard (Rak.) 24:18,6 min. (0 tr. okruhů), 2. Schempp -1,1 (0), 3. Peiffer (oba Něm.) -23,0 (0), 4. Landertinger (Rak.) -28,2 (0), 5. Lesser (Něm.) -38,1 (0), 6. Burke (USA) -52,6 (1), 7. J. Bö (Nor.) -1:02,0 (1), 8. Doll (Něm.) -1:03,4 (1), 9. Rastorgujevs (Lot.) -1:06,8 (1), 10. Windisch (It.) -1:15,2 (1), ...12. Šlesingr -1:16,4 (1), 25. Moravec -1:51,0 (2), 27. Soukup -1:51,3 (1), 39. Krčmář -2:02,8 (2), 72. Václavík (všichni ČR) -3:33,6 (5).

Průběžné pořadí SP (po 24 z 26 závodů): 1. M. Fourcade (Fr.) 1152 b., 2. Šipulin (Rus.) 785, 3. J. Bö 766, 4. Schempp 709, 5. Eder (Rak.) 684, 6. T. Bö (Nor.) 679, ...19. Šlesingr 393, 24. Krčmář 360, 27. Moravec 357, 54. Soukup 83, 77. Krupčík (ČR) 22.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 16 minutami

Dálnice D1 na Benešovsku byla hodinu neprůjezdná, ve směru na Brno se srazila dvě auta

Dopravní nehoda u Trhového Štěpánova v úterý zhruba na hodinu zastavila provoz na dálnici D1 ve směru na Brno. Kvůli srážce nákladního a osobního auta byl přerušený provoz mezi sjezdem číslo 49 u Psářů a sjezdem číslo 56 u Soutic. Jeden člověk byl zraněn. Vyplynulo to z informací Národního dopravního informačního centra a krajských hasičů.

Nehoda na 56. kilometru uzavřela dálnici D1 kolem 6:30. Podle mluvčí středočeských hasičů Terezy Fliegerové narazilo osobní auto do nákladního. "Bylo tam nějaké lehčí zranění. Hasiči nikoho nevyprošťovali, ale poskytli předlékařské ošetření," uvedla Fliegerová. Provoz na dálnici byl podle Národního dopravního informačního centra obnoven kolem 07:30.

Na místě kromě hasičů zasahovali také policisté a záchranáři. "Zraněný byl ošetřen. Jeho zdravotní stav nevyžadoval převoz do zdravotnického zařízení, takže byl ponechán na místě," řekla mluvčí krajské záchranné služby Petra Effenbergerová.

Zdroj: ČTK
před 42 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy