Čech nebo Ledecká ve víru barev. Unikátní kalendář představí hvězdy v iluzorním světě

Ester Ledecká
Bořek Dočkal
Anna Fernstädtová
Pavel Francouz
Petr Čech
Foto: Sport Invest
Sport Sport
3. 12. 2019 12:31
Už poosmé vydává agentura Sport Invest kalendář sportovních hvězd, které zastupuje. Ústřední téma na příští rok je skutečnost, že sport má mnoho podob a barev. S tímhle zadáním pracoval fotograf Tomáš Třeštík, který vytvořil speciální snímky těch nejlepších českých sportovců na nejzajímavějších turistických lokacích republiky.

"Výběr způsobů, jak kalendář nafotit, nebyl nekonečný, měl nějaké mantinely. Některé fotografické styly jsme už použili v minulosti, takže jsme se nechtěli opakovat, ale vymyslet něco nového," popisuje Třeštík, který nafotil pro Sport Invest třetí kalendář v řadě.

Na předchozích dvou nejdříve zachytil sportovce na nejatraktivnějších turistických lokalitách v Česku, pro rok 2019 zvolil koncept "Hvězdy a sportovci", kdy na fotografiích se známými jmény z různých sportů byli lidé, kterým vděčí za úspěchy a bez nichž by jejich kariéry nebyly tak výrazné.

"Proto jsme se teď rozhodli jít čistě výtvarnou cestou. Záměr byl dostat sportovce z reálného do vizuálně atraktivního, nereálného, často až snového prostředí," pokračuje Třeštík, jemuž s tvorbou kalendáře pomáhala Alexandra Michajlová.

"Alex měla roli art directorky a věnovala se i retuším fotek. Potřeboval jsem tenhle kalendář s někým konzultovat, protože oproti běžné práci přibylo hodně postprodukčních věcí. Dala kalendáři systém, hlídala barevné kódy, měla dobré nápady. Hodně jsme pracovali s 3D prostorem a grafikou. Hlavní snahou nebylo diváka přesvědčit, že se to na obrázku skutečně děje, šlo nám o to, aby se prostě na fotky příjemně dívalo."

Kvůli velikosti Sport Investu a množství jeho známých klientů vznikly tři verze kalendáře, které kopírují i činnost této sportovní agentury: v jednom z kalendářů je větší počet fotbalistů, ve druhém hokejistů, v dalším zase převažují zástupci ostatních sportů. Ve všech vydáních jsou pak největší jména agentury jako Petr Čech, Martina Sáblíková, Ester Ledecká, Tomáš Hertl či Bořek Dočkal.

"Rok co rok je pro nás velmi obtížné vybrat pouze dvanáct jmen. Proto jsme se tentokrát rozhodli pro tohle řešení. Celkem se fotilo 19 sportovců, které jsme pak rozdělili to tří kalendářů," vysvětluje David Trávníček, šéf Sport Invest Marketing.

Právě větší počet sportovců ztížil Třeštíkovi práci. "Produkčně i výtvarně to bylo docela složité. Museli jsme řešit tři verze kalendáře, aby každá z nich fungovala barevně. Bylo to rozhodně moje nejadrenalinovější focení. Jsem zvyklý na krátkodobější projekty, tohle byla nejdelší série, kterou jsem zažil. Musel jsem v hlavě dlouho udržet hlavní ideu, neztratit cestu a myslet na kontext, abych vytvořil devatenáct různých fotek, které spolu mají souviset. Měl jsem z toho zdravý respekt, protože jsem zapojil i prvky, se kterými nemám tolik zkušeností. Z výsledku mám ale dobrý pocit a radost. Oddechl jsem si," říká Třeštík.

 

Právě se děje

před 47 minutami

Pražská správa komunikací vypoví smlouvy na reklamní tabule, chce omezit vizuálním smog

Pražská Technická správa komunikací vypoví nájemní smlouvy na reklamní, informační a směrové tabule a reklamy na mostech v její správě. Důvodem je snaha vedení města omezit takzvaný vizuální smog. Některé smlouvy jsou pro správu, potažmo město nevýhodné. Vyplývá to z dokumentu, který schválili pražští radní. Smlouvy správa vypoví třem firmám, a to Směrové tabule.cz, Bulldog reklama a AMMA, jejíž právním nástupcem je společnost Czech Outdoor.

Reklamní zařízení se v současné podobě podle vedení města podílejí na zahlcení prostoru a tvorbě zmíněného vizuálního smogu. "V mnoha případech také představují překážku pěšímu pohybu, neboť jsou umisťovány do prostoru chodníku. Směrové tabule slouží převážně reklamním účelům a duplikují kultivovanější formát na již existujících sloupech a stožárech," píše se v dokumentu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy