Umělou inteligenci loni v zemích Evropské unie využívalo sedm procent firem, které mají alespoň deset zaměstnanců. Uvedl to dnes evropský statistický úřad Eurostat. Nejaktivnější jsou v tomto smyslu firmy v Irsku, naopak nejméně umělou inteligenci využívají firmy v Lotyšsku. Česko je se šesti procenty mírně pod unijním průměrem.
"Umělá inteligence je oblast strategické důležitosti a klíčový faktor hospodářského rozvoje. Může poskytnout řešení pro spoustu náročných úkolů, jako je léčba nemocí či minimalizace dopadů klimatu na zemědělství. Umělá inteligence dává strojům a systémům schopnost analyzovat své okolí a s určitým stupněm autonomie rozhodovat za účelem dosažení konkrétních cílů," uvedl Eurostat.
Zatímco dvě procenta firem využívala strojové učení k interní analýze velkých dat, v jednom procentu firem se data analyzovala interně s pomocí přirozeného jazykového zpracování, přirozené tvorby jazyka nebo rozpoznávání řeči. Chatovací službu, kdy chatbot, tedy komunikační robot, nebo virtuální asistent odpovídají zákazníkům v přirozeném jazyce, využívala dvě procenta firem. Rovněž dvě procenta firem pak využívala roboty s určitou formou autonomie, například pro úklid, nebezpečné či opakované činnosti, jako je odstraňování jedovatých látek, třídění zboží ve skladě, případně pomoc zákazníkům s nakupováním nebo placením.