reklama
 
 

Naší ambicí je exkluzivita na fotbalovou ligu, říká šéf sportu O2 TV

14. 9. 2017
Fotbal je jednička, ale televize O2 TV Sport se v rámci svého rozvoje bude víc zaměřovat na sporty s diváckým potenciálem - ať už se jedná o klasiku (hokej), nebo trendy záležitost (bojová umění). Tvrdí to v rozhovoru pro Aktuálně.cz Marek Kindernay, výkonný ředitel O2 TV Sport.

Sportovní redakce má v rámci O2 TV nového šéfkomentátora Jiřího Baumruka. Proč právě on?

Komentuje u nás dva roky. Služebně je nejstarší a nejzkušenější. Dlouhá léta vedl sportovní redakci České televize. Má za sebou mnoho olympiád, mnoho odkomentovaných přenosů. V zásadě se ale nic nemění. Máme tu řadu kvalitních komentátorů, všichni u nás zůstávají. Máme 13 stálých zaměstnanců a 25 až 30 externích komentátorů a spolupracovníků.

Jak se projektu sportovní televize O2 TV daří?

Když se na to podívám z hlediska kvantity, udělali jsme velký skok v tom, že vysíláme už prostřednictvím tří sportovních kanálů - O2 TV Sport, O2 TV Fotbal a O2 TV tenis, což řádově činí přes šest tisíc hodin živého contentu ročně. Od roku 2014 jsme začali kupovat exkluzivní vysílací práva na prémiové sportovní akce a počet našich zákazníků se zvýšil ze 156 předplatitelů na dnes asi 260 tisíc aktivních set-top-boxů. Tedy trend je pozitivní. 

Kde je v Česku strop v počtu lidí, které sportovní obsah zajímá? Notabene placený?

Jde to odvodit ze sledovanosti top zápasů, top sportovních eventů na České televizi. Nejsledovanější sporty jako fotbal, tenis, hokej dosahují 600, 700 tisíc diváků. To je náš potenciál a cíl.

Jak přilákat nové diváky?

Nákupem exkluzivního contentu i výrobou našich vlastních pořadů. Jako je typově talkshow Tiki-Taka. Také je třeba reagovat na nové trendy a zájmy lidí. V posledním roce jsme například viděli obrovský boom zájmu o živé přenosy bojových sportů. Vysíláme všechny velké české galavečery. Loni jsme spustili první ročník naší reality show Octagon. Příští týden spouštíme druhý ročník. Nejlepší přenosy z MMA dosahují sledovanosti srovnatelné se závody formule 1.

Jaká exkluzivní práva, o nichž mluvíte, nyní máte a jaká chcete mít?

Každý hrací týden vysíláme osm zápasů Ligy mistrů, nejlepší zápasy domácí fotbalové ligy, všechny zápasy českých tenistek na okruhu WTA. Čím dál víc se exkluzivní content bude stahovat z volně šiřitelných kanálů. Veřejnoprávní televize zůstane platformou pro akce typu olympiád a mistrovství světa. Ostatní bude postupně přecházet do placeného světa. My se zaměřujeme na fotbal, tenis a nově chceme více i na hokej. Jemu se budeme významně věnovat v příštím roce. Zřídíme speciální hokejovou sekci a redakci. Vyjednali jsme spolupráci se Spartou a Libercem, jejichž zápasy budeme vysílat a jednáme podobně jako ve fotbalu o to mít možnost vysílat víc zápasů celé ligy. Práva na zápasy ženské WTA pak máme do konce roku 2019. Ale fotbal je pořád jednička. Priorita je Liga mistrů a domácí fotbalová liga, které obě vysíláme třetím rokem. V těchto právech chceme pokračovat. Česká liga je podle stávající smlouvy u nás letos poslední rok, v tuto chvíli vyjednáváme další kontrakt.

Je ambicí exkluzivita fotbalové ligy?

Ano, bylo by to pro nás nejzajímavější, mít co možná největší objem zápasů. Pro placenou televizi dává smysl vysílat vždy soutěž celou v jednom kabátu.

Olympiáda vás nezajímá proč?

Olympiáda a další akce, které jsou krátkodobé na pár týdnů, nemají dlouhodobý efekt a zákazníky nám to nepřinese.

Jaké další vlastní pořady budete rozvíjet?

Dlouho jsme připravovali a chtěli vytvořit zábavný pořad o českém fotbale a trochu tím i pomoct zlepšení jeho pověsti. Na jaře jsme spustili vlastní výpravnou TV show Tiki-Taka, kterou vyrábíme v O2 Areně. Každý týden v pondělí. Je to show s diváky, tak jak je zvykem u velkých světových televizí. Budí to obrovský zájem.

Jaký je náklad na díl?

Srovnatelný s výrobou většího přímého televizního přenosu z fotbalu. Plus je za tím velká práce dramaturgie, produkce atd. Celý pořad režíruje Vojtěch Nouzák, který je také režisérem Show Jana Krause.

Honorujete hosty pořadu Tiki-Taka?

Honorujeme. Ale některé honoráře šly na dobročinné účely. Vladimír Šmicer se například nedávno vzdal všech budoucích honorářů a ty půjdou na charitu realizovanou Real Top Teamem Praha.

Je možné uvést rozpočet televize?

Finanční čísla vám neřeknu. Upozornil bych jen na to, že nákup práv je velkou částí rozpočtu. Tvoří až 80 procent. Ceny neustále rostou. Obecně jsou nejdražší Liga mistrů a anglická Premier League. Když něco koupíme, snažíme se pak obsah maximálně monetizovat. Například u Ligy mistrů využíváme multidimenzi, tak aby diváci mohli sledovat více zápasů na jedné obrazovce. Stejně to používáme u tenisu. Zároveň tím, že v naší televizní nabídce O2 TV nemáme jen vlastní sportovní kanály, ale i jiné, nemusíme soutěžit o všechno, co by nás teoreticky zajímalo. Když Sport 1 získá například práva na F1, jsme de facto rádi, že je mají. V podstatě to získá i náš divák.

V rozjezdu měly vaše kanály problémy ve chvílích, kdy chtělo nějakou událost sledovat víc diváků, systém padal, zamrzal, zasekával se…

Neustále nakupujeme a zdokonalujeme technologii. Věřím, že už máme dostatečně robustní infrastrukturu. Že teď bez problémů zvládneme blížící se fotbalové derby Slavie se Spartou. Rekordy sledovanosti máme vždy při derby, při tom posledním to bylo 237 tisíc diváků.

autor: Michal Šenk | 14. 9. 2017

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama