Jednička továrního týmu Citroën nevládne průběžnému pořadí seriálu a po nevydařeném vystoupení v Norsku jí patří až třetí místo za finskou dvojicí ve službách Fordu Marcusem Grönholmem a Mikko Hirvonenem.
Král posledních sezon tak nebude do úvodní etapy vyrážet jako první a "čistit" trať ostatním. Loeb je i díky tomu odhodlán na šotolinových tratích v Mexiku obhájit loňské prvenství a vrátit se na vítěznou vlnu.
"Už je to nějaká chvíle, co jsem naposledy nevyrážel na trať jako první. Má to svůj rub i líc, protože to znamená, že nevedeme v šampionátu. Ale v Mexiku to může být naše výhoda. Pokusíme se využít této situace, abychom splnili svůj cíl a tím je vítězství," citoval Loeba internetový server rally-mania.cz.
- Jste sportovní odborník?
To však nehodlá dopustit dvojice Grönholm - Hirvonen, která dokonale využila znalost skandinávských podmínek, a každý z nich si připsal prvenství v předešlých sněhových rallye. Grönholm vyhrál ve Švédsku a Hirvonen v Norsku. Ford díky tomu vede i hodnocení Poháru konstruktérů.
Zkušenější Fin se posunul do čela klasifikace jezdců a bude se na trať vydávat jako první."Tratě budou pokryté kluzkou sypkou šotolinou, stejně jako v loňském roce, ale minule to nebylo tak zlé, takže se toho nebojím. Vlastně jsem rád, protože být první na trati znamená, že jsem první i v šampionátu, a to je to nejlepší místo.
Loni to bylo místy zrádné, ale celkově to nebyl velký problém," uvedl devětatřicetiletý Grönholm v tiskové zprávě týmu.Na startu bude i tentokrát český zástupce.
Jan Kopecký, který v Monte Carlu i v Norsku obsadil osmé místo, bude závodit jen v Evropě, ale v Mexiku ho nahradí Štěpán Vojtěch. Liberecký pilot usedne do produkčního mitsubishi, ve kterém se bude snažit navázat na loňské sedmé místo ve své kategorii.
Mexická rallye, která je součástí MS teprve počtvrté, měří pouze 849,55 kilometru a je nejkratší v celém seriálu. Oproti loňsku došlo k minimu změn, základnou soutěže je městečko León vzdálené asi 400 km od metropole Mexika. Jednotlivé erzety jsou umístěny v horách na východ a na západ od města a posádky budou nuceny vystoupat do nejvyšších nadmořských výšek v šampionátu. Vozy tak budou ztrácet podstatnou část výkonu.
Pořadatelé připravili od pátku do neděle celkem 20 rychlostních zkoušek. Jednotlivé etapy budou končit kolem půlnoci evropského času, v neděli by měla být vítězná posádka známa kolem 19:00.
Průběžné pořadí MS (po 3 z 16 závodů):
1. Grönholm (Fin./Ford) 24 bodů, 2. Hirvonen (Fin./Ford) 20, 3. Loeb (Fr./Citroën) 18, 4. H. Solberg (Nor./Ford) 11, 5. P. Solberg (Nor./Subaru) 8, 6. Sordo (Šp./Citroën) 8, ...13. Kopecký (ČR/Škoda) 2.
Pohár konstruktérů:
1. Ford 44, 2. Citroën 28, 3. Stobart Ford 16, 4. Subaru 15, 5. Kronos Citroën 14.