Silverstone - V nekonečný souboj s nepřízní osudu se změnila premiéra vozů Praga-Lotus T128 v úvodní závodě World Endurance Championship (WEC), který v neděli hostilo britské Silverstone.
Útok soupeře a otevřené dveře
Nový tým, v němž spojily sílu česká Praga a proslulá značka Lotus, nasadil hned dva vozy. Ale už po deseti minutách byl Jan Charouz torpédován soupeřem a mechanici museli jeho Pragu-Lotus dávat devadesát minut dohromady.
Ani expilot formule 1 Vitantonio Liuzzi v druhém voze českého týmu neměl snadný začátek. Speciálu třídy LMP2 se začaly otevírat levé dveře, takže musel také záhy do boxů.
Stroj, za jehož volantem se střídali ještě Kevin Weeda a Christophe Bouchut sice pokračoval dál, ale po dvou hodinách musel odstoupit kvůli potížím s řízením.
"Chtěli jsme jet až dokonce, ale to bohužel kvůli rozbitému řízení prostě nešlo," posteskl si francouzský veterán Bouchut, který má na svém kontě už neuvěřitelných 19 startů v Le Mans.
To Charouzova "parta", v níž byli ještě Dominik Kraihamer a Thomas Holzer, sice dojela až do cíle, ale kvůli malému počtu odjetých kol nebyla klasifikována.
Audi udrželo za zády Toyotu
Souboj o absolutní vítězství se podle očekávání strhl mezi hybridy Audi a Toyota. I když Japonci vyhráli kvalifikaci,závod na šest hodin se odehrávla v režii německé značky, které první letošní vítězství v WEC přivezlo trio zkušených "vytrvalců" Tom Kristensen, Loic Duval a Allan McNish ve voze Audi R18 e-tron quattro.
Světový vytrvalostní šampionát pokračuje 4. května šestihodinovkou ve Spa, která bude generálkou na červnový vrchol sezony, čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans.
6 hodin v Silverstone, konečné pořadí: 1. Kristensen, Duval, McNish (Audi) 197 kol, 2. Lotterer, Treluyer, Fassler (Audi) -3,462 s., 3. Davidson, Buemi, Sarrazin (Toyota) -1 kolo, 4. Wurz, Lapierre (Toyota) -1 kolo, 5. N. Prost, Jani, Heidfeld (Lola-Toyota) -4 kol, 6. Belicchi, Beche, Čeng (Lola-Toyota) -7 kol,... Holzer, Kraihamer, Charouz (Lotus-Praga) -84 kol, Weeda, Liuzzi, Bouchut (Lotus-Praga) -153l kol neklasifikováni.