Vršecký válcuje čínský šampionát a míří za titulem. Ohrozit ho může už jen Lacko

11. 9. 2016 12:54
Mise "titul" pokračuje v Číně podle plánů roudnické Buggyry. David Vršecký vyhrál oba víkendové závody a o celkový triumf ho už může připravit jen Adam Lacko.
Vzhledem k marketinkovým zájmům Tatry v Číně nastupuje David Vršecký s okruhovou vozí Phoenixe. Tu v Evropě na závodních tratích neuvidíte.
Vzhledem k marketinkovým zájmům Tatry v Číně nastupuje David Vršecký s okruhovou vozí Phoenixe. Tu v Evropě na závodních tratích neuvidíte. | Foto: Buggyra

Kuang-tung - David Vršecký v Tatře proměnil oba víkendové starty v závodě čínského šampionátu tahačů na okruzích na trati Kuang-tung v dva triumfy. Díky druhému a třetímu místu Adama Lacka však nemůže dvojnásobný mistr Evropy předčasně slavit svůj první asijský titul. O titulu se rozhodne až v Šanghaji.

V sobotu na okruhu Kuang-tung přivítalo jezdce vedro a obrovská vlhkost. Před kvalifikací se však zatáhlo a přišly monzunové deště, které vyplavily pedok. Přesto se pořadatelům podařilo naplnit celý plánovaný harmonogram závodního dne.

"Jsem nadšený, protože to byla s Adamem pěkná přetahovaná. I když jsme si už řekli, že nevyjedeme, tak najednou koukám po boxové uličce a on lišácky vyjel ještě na poslední dvě kola. Musel jsem do toho hned sednout a dát tam ještě jedno rychlé kolo," uvedl Vrešecký , který tak uhájil pole position právě před Lackem.

"Chtěl jsem ho ještě pozlobit, jako se mi to povedlo v měřeném tréninku. V Superpole to už ale nevyšlo. I tak velká spokojenost, protože jsme truck vyladili k dokonalosti. Náskok na ostatní je více než slušný," doplnil Lacko. Mezi jedenáct nejrychlejších se dostali i další členové týmu China Buggyra Racing Michal Matějovský a Miroslav Forman.

V neděli už následovaly vlastní boje o body. První dvanáctikolový závod proměnil Vršecký doslova v "one man show". Od startu až do cíle držel bezproblémově vedení. K radosti China Buggyra Racing dojel na druhé pozici Lacko.

"Teď to byla paráda. Naštěstí jsme jeli na suché trati a bezproblémově jsem si to pohlídal. Uvidíme však ve druhé jízdě, do které budu startovat až z desáté pozice," řekl v cíli Vršecký.

"Jsem rád, že jsme čtyři kola kroužili za safety car, protože mi úplně přestalo brzdit auto," podotkl jeho týmový kolega.

Českou převahu nad domácími jezdci stvrdil čtvrtým místem Matějovský. Asi nejhůře dopadl Forman. "Jeden z jezdců mě napálil tak mohutně, že mimo promáčklé kabiny mi rozpáral i nádrž a musel jsem skončit. Teď budou mít mechanici hodně práce, abych vůbec mohl odstartovat do další jízdy," řekl Forman.

Vršecký se hned po začátku druhé jízdy s otočeným pořadím první desítky na startovním roštu posunul na deváté místo a co kolo, to jednoho soupeře po druhým předjížděl, až se dvě kola před cílem ocitl za vedoucím mužem.

"Jednoduché to úplně nebylo. Před startem sprchlo a dost to klouzalo. Jsem rád, že je auto celé. Tatra celý víkend fungovala bez jediného problému. Máme dobře nakročeno a v Šanghaji jen stvrdíme to, co jsme si předsevzali," pousmál se dvojnásobný mistr Evropy.

Lacko bojoval nejen se stájovým parťákem, ale i s ostatními soupeři. Kromě  jednoho čínského závodníka všechny předjel a dojel třetí.

"V součtu obou jízd je z toho druhé místo. Můžu být spokojený, protože nejen výsledkově, ale hlavně technicky jsme o dost dál než minule. Teď už se ale budu opět plně koncentrovat na evropský šampionát, kterému v tomto okamžiku přeci jen dávám přednost," dodal Lacko.

Matějovský dojel opět čtvrtý a potvrdil, že se s vozem pomalu sžívá. "Tento víkend mi hodně dal. Já i auto se zlepšujeme a na výsledcích je to vidět. Myslím, že si diváci na tribunách užili pěkné souboje, které byly z mého pohledu všechny fér," řekl.

Forman startující z patnácté pozice si pěkně zazávodil, když dojel na osmém místě. "Byl to super. Jen škoda, že jsem startoval až tak vzadu. Pro můj tým to nebyl úplně dobrý víkend, když můj týmový kolega druhý závod ani nejel. Ale to jsou závody. Věřím, že v Šanghaji budeme opět silní," řekl optimisticky pilot.

 

Právě se děje

Další zprávy