Drawsko Pomorské - Evropský okruhový volant sice David Vršecký už pověsil na hřebík, ale se závoděním nepřestal. O víkendu v Polsku dokonce absolvoval jednu premiéru. S Tatrou týmu Buggyra odjel svoji vůbec první rallye. A na soutěži Baja Drawsko debutoval druhým místem, když nad jeho síly byl jen Martin Macík mladší v LIAZu.
S ježkem v hlavě
Už páteční prolog ukázal, že se Vršecký za volantem dakarského speciálu cítí jako ryba ve vodě a sobotní první etapu dokonce vyhrál.
Ve druhém sobotním "kolečku" o délce 174 km převážně bojoval sám se sebou a výrazně zvolnil. "Jako bych měl v hlavě ježka. Byla to neskutečná bolest. Jsem ale rád, že jsme to dotáhli až do cíle a navíc obsadili senzačně druhé místo,“ řekl v cíli spokojený dvojnásobný mistr Evropy.
Před Vršeckého se tak dostal Macík, který se v první "ostré" jízdě potýkal s řadou problémů. "Musím přiznat, že jsem do první sobotní erzety nevjel zrovna ideálně. Možná jsem se na to špatně vyspal, ale neřídilo se mi moc dobře. Navíc se nám 2 km před cílem pod kola zasekl obrovský kořen dubu a Michal Mrkva musel ven z auta, protože jsme si mysleli, že máme zablokované kolo," řekl sebekriticky 26letý jezdec.
Domluva otce zabrala
Během hodinového servisu ale zapůsobila "domluva" jeho otce a bývalého účastníka Dakaru Martina Macíka staršího a žlutý LIAZ obhájil loňské vítězství.
"Duhou rychlostní zkouškou jsme doslova letěli. Neměli jsme úplně 100% výkon motoru, ale byla to pecka. A tentokrát jsme si závod konečně užívali. Myslím, že jsme vyhráli i závody ve skoku, protože jsem nohu z plynu nesundal ani v pasážích, kde bylo hned několik skokanských příležitostí za sebou,“ líčil Macík cestu k vítězství.
Tu mu ulehčil svým výpadkem v závěru druhé etapy druhý pilot Buggyry Martin Kolomý. Ten startoval do soutěže s úkolem podrobit svého Fatboye zátěžové zkoušce v podobě zjištění limitů životnosti vybraných komponentů.
"Chtěli jsme prověřit, co vše auto vydrží a kde jsou hranice některých dílů. Dvacet kilometrů před cílem dopolední jízdy jsme měli problémy s řazením a to se bohužel opakovalo i ve druhé jízdě dne,“ uvedl Kolomý, který ještě na mezičase na 140 kilometru vedl kategorii kamionů o plných šest minut.