Vozy GT se poženou i kolem Ceaušeskova paláce

Radek Vičík Radek Vičík
23. 3. 2007 0:00
Praha - Šampionát FIA GT, který v září zamíří i do Brna, startuje tento víkend na čínském okruhu Žuhaj.
Tomáš Enge se zúčastní už prvního podniku FIA GT  v Číně.
Tomáš Enge se zúčastní už prvního podniku FIA GT v Číně. | Foto: Tomáš Adamec, Aktuálně.cz

Závody atraktivních sportovních vozů letos čeká velká novinka - premiéra na městském okruhu v rumunské Bukurešti. Trať povede kolem mohutného Parlamentního paláce, který byl vystavěn ještě za dob diktátora Ceaušeska.

A o tom, že se nejedná jen tak o obyčejnou stavbu, svědčí fakt, že její plocha dosahuje 350 000 m2 a jedná se o jednu z největších budov světa. Podle předpovědí rumunských pořadatelů mají závody přilákat 80 000 diváků.

V šampionátu se v barvách stáje Scuderia Ecosse objeví také čeští zástupci. Už v Číně usedne do Ferrari 430 slabší třídy GT2 Tomáš Enge.

Kalendář FIA GT 2007

  • 25. března - Žuhaj, Čína
  • 6. května - Silverstone, Velká Británie
  • 20. května - Bukurešť, Rumunsko
  • 24. června - Monza, Itálie
  • 8. července - Oschersleben, Německo
  • 29. července - Spa, Belgie
  • 8. září - Adria, Itálie
  • 23. září - Brno, Česko
  • 30. září - Nogaro, Francie
  • 21. října - Zolder, Belgie

V Rumunsku pak bude vůz stejné stáje poprvé v této sezoně pilotovat loňský dvojnásobný vítěz absolutního pořadí závodů FIA GT Jaroslav Janiš. Ten se italských barvách sveze v této sezoně celkem čtyřikrát.

Vedle rumunské trati doznala klání FIA GT také změny v délce závodů. Z dosavadních tří hodin byly velké ceny zkráceny na 120 minut.

Na sobotu jsou plánovány dva 80minutové tréninky, kde bude příležitost se připravit na rozhodující 15minutovou kvalifikaci, která bude ještě téhož dne. Poslední trénink je na programu vždy v neděli.

Šampionát má celkem deset dílů, končit se bude 21. října v belgickém Zolderu. Ozvláštněním bude opět čtyřiadvacetihodinovka ve Spa, která jediná zkrácení nepodléhá.

V hlavní kategorii GT1 se očekává tuhý boj mezi vozy Maserati obhájce titulu Vitaphone a stroji Aston Martin a Lamborghini. Ve startovním poli jsou také dvě Corvetty, ale chybí loni pro Janiše tak úspěšné vozy Saleen.

V GT2 se o triumf porvou dvě stáje s Ferrari - vedle Scuderia Ecosse je to loňský šampion AF Corse.

Ve startovní listině je hned několik pilotů se zkušenostmi z formule jedna. Vedle Tomáše Engeho to jsou například Němec Michael Bartels nebo zkušený Karl Wendlinger z Rakouska, který má na svém kontě 42 grand prix v kokpitech monopostů Leyton House, March a  Sauber.

Jedním z Engeho soupeřů ze stáje AF Corse bude zase vicemistr světa cestovních vozů 2005 a loni šestý Dirk Müller z Německa.

Brněnský závod je z jarního termínu tentokrát přesunut na 23. září. V Česku se tento seriál pevně usadil, letos to bude jeho již osmý závod po sobě, poprvé Masarykův okruh hostil šampionát FIA GT 17. září 2000. Ale už dříve se po něm proháněly sportovní prototypy.

 

Právě se děje

Další zprávy