VIDEA Bouračky v nesmlouvavém Spa: Škoda za miliony

Náročný okruh ve Spa znovu potvrdil svoji zrádnost. Na svcoje chyby nebo selhání techniky doplatilo havárii mno jezdců. Podívejte se na ty nejdramatičtější nehody.
První "velká rána" přišla u po půlhodině vytrvalostního závodu. Z přední nápravy Nissanu britského jezdce Alexe  Buncomba cosi ulétlo v nájezdu do legendární zatáčky Eau Rouge a černý se už jen neovladatelně řítil do bariéry z pneumatik.
Za další kolizí stojí nepozornost domácího Enza Ideho, který se ve svém Audi už věnoval nájezdu do další zatáčky, přičemž podcenil vedle jedoucí pomalejší Ferrari. Výsledkem byla kolize a konec nadějí pro oba týmy.
Nizozemec Jos Menten dostal smyk na výjezdu z Eau Rouge, vzal svodidla zleva zprava a ve výjezdu z následující zatáčky Raidillon jeho pouť kulečníkové koule skončila totální destrukcí auta. Pomlácené Lamborghini přišlo kromě jiného také o jedny dveře.
A ještě jednou Eau Rouge Zatáčka, o níž se říká, že je nejkrásnější i nejnárodnější na světě, se stal osudnou dalšímu Ferrari, které se po smyku "opřelo" do svodidel.
Foto: youtube.com
Radek Vičík Radek Vičík, youtube.com
30. 7. 2013 13:30
Pohlédněte si nejdramatičtější nehody z víkendové čtyřiadvacetihodinovky sportovních vozů ve Spa.

Spa-Francorchamps - Belgický okruh ve Spa patří mezi ty nejpopulárnější ale také nejzrádnější. Přesvědčili se o tom o víkendu účastníci silně obsazené čtyřiadvacetihodinovky sportovních vozů. Ze 65 silných strojů věhlasných značek jako Audi, BMW, Ferrari, Lamborghini, Aston Martin nebo McLaren jich bylo klasifikováno pouze 35.

Přitom každá vážnější nehoda u podobných speciálů znamená milionové škody, protože samotná pořizovací hodnota vozů se bez problémů blíží hodnotě deseti milionů korun. Prohlédněte si v galerii ty nejhorší havárie, které se ve Spa během 24 hodin staly. Ať už byly příčiny jakékoliv, naštěstí se nikomu ze závodníků nic vážného nestalo.

Po 24 hodinách se z vítězství radovalo německé trio Bernd Schneider,  Maximilian Buhk a Maximilian Götz s Mercedesem SLS AMG GT3. Veterán Schneider přitom slavil vítězství po dlouhých 24 letech, kdy v roce 1989 seděl za volantem vítězeného Fordu Sierra.

Výsledky - 24 hodin ve Spa: 1. Schneider, Buhk, Götz  (Mercedes) 564 kol, 2. Lieb, Lietz, Pillet (Porsche) -1 kolo, 3. Lotterer, Mies, Stippler (Audi) -6 kol, 4. Primat, Jarvis, Haase (Audi) -7 kol, 5. Cameron, Griffin, Mortimer, Vilander (Ferrari) -7 kol, 6. Salo, Ladygin, Šaitar, Mediani (Ferrari) -8 kol, 7. Ordoňez, Mardenborough, Pyzera, Reip (Nissan) -11 kol, 8. Hummel, Jans, Christodoulou, Jäger  (Mercedes) -13 kol, 9. Hennerici, Maassen, Soulet (Porsche) -14 kol, 10. Zlobin, Persiani, Ladygin, Babini (Ferrari) -17 kol.

 

Právě se děje

Další zprávy