Valtr zajel s "kombajnem" životní jízdu, Kolomý čeká na výsledek protestu

16. 1. 2016 10:21
Roudnická Buggyra znovu umístila oba své kamiony v první desítce etapy na Rallye Dakar. Jaroslav Valtr si čtvrtým místem vylepšil maximu v kariéře, Martina Kolomého zdrželi na startu pořadatelé.
Jaroslav Valtr dojel ve dvanácté etapě na čtvrtém místě a Martin Kolomý jako devátý. Po odečtení času by mohl být bruntálský jezdec dokonce druhý. | Video: Buggyra

Villa Carlos Paz - Už pátý "double" v první desítce výsledkové listiny etapy na Rallye Dakar si včera připsaly Tatry stáje Buggyra. Jaroslav Valtr čtvrtým místem vylepšil životní dakarské maximum, Martin Kolomý byl devátý.

Valtr si, stejně jako den před tím, pochvaloval náročnost trati, která jeho Phoenixu perfektně sedí. "Dneska jsem zase z Phoenixe udělal kombajn, protože jsem tam posekal nějakou trávu, zboural plůtky. Jinak dnešní trať byla moc pěkná. Jelo se mezi skalami a hodně to bylo technické. Jsem spokojený, protože jsme zajeli i super výsledek," liboval si jezdec.

Pokusí se Nizozemci blokovat?

I před poslední etapou má Valtr stále o co bojovat. Aktuálně figuruje na 8. místě, ale ještě může být vše jinak. Nejenže ho dělí asi deset minut od sedmé pozice, ale má zároveň jen devět minut náskoku na devátého Versluise. To v tvrdých podmínkách Dakaru nic neznamená a finiš rallye může vše změnit.

"Uvidíme, co se bude dít v poslední etapě. Máme za sebou Versluise a před námi startuje Stacey, tak doufám, že v cíli nedojde na chlapskou výměnu názorů. Určitě chceme uhájit desítku, ale osmá pozice by byla lepší,“ doufá český jezdec, že stáj Veka Man nezačne v závěru taktizovat a svého soupeře blokovat.

Kolomého zdrželi pořadatelé

Asi aby "nevyšel ze cviku", měl Kolomý na přejezdu před startem etapy defekt. Naštěstí byl na cestě doprovodný vůz, který novou pneumatiku včas dovezl. 

Vše proběhlo rychle a Tatra odjížděla podle časového harmonogramu. Jenže start byl ve velmi úzké uličce, která již byla blokována jinými závodníky. Proto Češi startovali později, než jak by se podle pořadí v soutěži slušelo.

"Pořadatelé nás nechtěli pustit na start. Stály tam totiž konkurenční kamiony. Ještě na přejezdu nám bouchla pneumatika a my ji museli ještě před startem měnit, ale měli jsme to vše vypočítané. Bohužel to tam bylo příliš úzké. Hned jsme samozřejmě podali protest, abychom si zlepšili čas, tak uvidíme,“ uvedl Kolomý v bivaku.

Macíkovi opět otrnulo

Po velkých technických problémech se dopředu posunul Martin Macík mladší. O půl hodiny stihl limit předchozí etapy, během níž jeho posádka opravovala porouchaný kamion LIAZ.

"Chvátali jsme, abychom stihli limit. Já mám diagnózu 'řadící loket', kluci zase krky rozřezané od pásů, ale zvládli jsme to,“ smál nejmladší jezdec kategorie kamionů. 

Včera se vrátil do své letošní formy, na trati předjížděl jednoho soupeře za druhým a v celkovém pořadí se posunul na dvacáté místo.

„Dneska jsme si krásně zazávodili a etapu jsme si parádně užili. "Trať byla hodně úzká a kamenitá, takže jsme museli opatrně, ale já to topil, co to šlo. Dobré to bylo, jen škoda, že tak krátké,“ komentoval Macík, jemuž zjevně po předchozím náročném dni už zcela otrnulo.    

Toyota vydává podivné zvuky

Spokojený byl s pátkem i Martin Prokop, jenž se těší na konec celé náročné soutěže. "Těšil jsem se, že to bude zase rallyová etapa. Snažili jsme se jet v rychlém tempu, abychom ještě vylepšili svou pozici v celkovém pořadí, což se nám povedlo. Dojeli jsme auta před námi a trošičku jsme se posunuli,“ sdělil úspěšný rallyový pilot, který se v kategorii automobilů vrátil na pozici nejlepšího českého závodníka o pět a půl minuty před Miroslava Zapletala.

Prokopova Toyota toho zřejmě má „plné zuby“. „Musím říct, že auto už toho má taky dost. Už z něj šly strašné zvuky, už to vydávalo takové znamení, že už by se konec měl hodně rychle přiblížit. Auto si už taky potřebuje odpočinout," dodal jihlavský závodník.

 

Právě se děje

před 5 minutami

Úřady rozbily síť pašeráků čínských anabolik, zatčeno bylo 21 Slováků

Bezpečnostní složky několika evropských zemí si v posledních dnech došláply na síť překupníků řízenou ze Slovenska, která v Evropě obchodovala se zakázanými anabolickými steroidy vyrobenými v Číně. Oznámila to dnes francouzská policie, která při více než dvouletém vyšetřování sehrála klíčovou roli. Francie byla hlavním odbytištěm nelegálních podpůrných látek, většinu podezřelých ovšem tvoří Slováci.

Zdroj: ČTK
Další zprávy