Mexickou rallye vyhrál Ogier, Prokop skončil devátý

Sport Sport
10. 3. 2013 23:30
Nováček v MS rallye Volkswagen vyhrál druhou soutěž po sobě, Ogier si upevnil pozici v čele světového šampionátu.
Sébastien Ogier dokázal s VW Polo vyhrát druhou soutěž světového šampionátu po sobě.
Sébastien Ogier dokázal s VW Polo vyhrát druhou soutěž světového šampionátu po sobě. | Foto: Volkswagen Motorsport

León (Mexiko) - Automobilce Volkswagen letošní návrat do světového šampionátu v rallye vychází zatím na jedničku. Ve třetí soutěži sezony, Mexické rallye, slavil druhý triumf po sobě její pilot Sébastien Ogier.

Francouz si tak zároveň upevnil pozici v čele světového šampionátu. Ogier v Mexiku vyhrál s náskokem bezmála tři a půl minuty na rivala z Citroënu Mikka Hirvonena z Finska, třetí byl Belgičan Thierry Neuville s Fordem. Český jezdec Martin Prokop pilotující také Ford skončil devátý.

Ogier vyhrál drtivou většinu rychlostních testů

Devětadvacetiletý Ogier po předchozím vítězství ve Švédsku ovládl i první soutěž na šotolině v sezoně. Z 23 rychlostních zkoušek vyhrál 16 včetně takzvané Power Stage, na níž získal i tři bonusové body, a stejně jako na severu Evropy zaznamenal maximální možný zisk 28 bodů.

V cestě k devátému prvenství v kariéře jej nezastavil ani kuriózní problém, když během 18. zkoušky musel jeho spolujezdec Julien Ingrassia vystoupit z vozu a sám otevřít bránu, která posádce překážela v cestě.

"Bylo to docela velké překvapení. Navíc jsme zjistili, že ji musíme otevřít směrem k sobě, dohromady nás to stálo určitě nějakých 40 sekund," citovala Ogiera agentura AFP.

Aby nebyl škodný, rozhodčí mu právě 40 sekund po skončení třetí etapy odečetli z výsledného času. I bez toho ale nebyl jeho triumf v ohrožení.

Soupeře kosily problémy

Ogier byl nejrychlejším jezdcem závodu a až na zmíněnou kuriozitu absolvoval bezproblémovou rallye. To jeho soupeře potkala řada potíží.

Už v úvodu druhé etapy zlomil o kámen zavěšení kola druhý pilot Volkswagenu Jari-Matti Latvala z Finska. Třetí etapu nedokončil dlouho druhý Mads Östberg z Norska, kterého zradil alternátor v jeho Fordu, a Hirvonenova již tak velká ztráta vzrostla kvůli defektu v 18. zkoušce.

Tím se zdramatizoval boj o druhé místo, ale v úvodním testu poslední etapy, s 54,85 kilometru vůbec nejdelším v soutěži, Neuville skončil v jednu chvíli mimo trať a měl po nadějích.

Spolujezdec Ernst musel použít dýchací přístroj

Prokop se na devátém místě pohyboval prakticky celou rallye a po dvou sedmých místech v Monte Carlu a Švédsku bodoval i při třetím startu v sezoně. "Auto nám fungovalo velmi dobře, ale laborovali jsme trochu s pneumatikami a nastavením," řekl Prokop serveru ewrc.cz.

V průběhu soutěže měl ale zdravotní potíže jeho spolujezdec Michal Ernst, kterému dělala potíže vysoká nadmořská výška. V pátek dokonce skončil v péči lékařů.

"V nejvyšších polohách trati mi na přejezdech mezi erzetami v autě usínal. Během rychlostek jsem si někdy připadal, že jedu sám 'na oči' a s pacientem na pohotovost," řekl Prokop, jehož spolujezdec pak pokračoval v soutěži díky speciálním práškům a měl k dispozici i dýchací přístroj.

Mexická rallye, třetí podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích - konečné pořadí po 23 RZ:

1. Ogier, Ingrassia (Fr./Volkswagen Polo R WRC) 4:30:27,0, 2. Hirvonen, Lehtinen (Fin./Citroën DS3 WRC) -3:28,9, 3. Neuville, Gilsoul (Belg./Ford Fiesta RS WRC) -4:23,8, 4. Sordo, Del Barrio (Šp./Citroën DS3 WRC) -6:06,7, 5. Attíja, Bernacchini (Kat., It./Ford Fiesta RS WRC) -8:34,6, 6. Atkinson, Prévot (Austr., Fr./Citroën DS3 WRC) -11:28,0, ...9. Prokop, Ernst (ČR/Ford Fiesta RS WRC) -14:29,0.

Průběžné pořadí MS (po 3 z 13 závodů): 1. Ogier 74 b., 2. Loeb (Fr./Citroën DS3 WRC) 43, 3. Hirvonen 30, 4. Sordo 27, 5. Östberg (Nor./Ford Fiesta RS WRC) 26, 6. Neuville 25, ...8. Prokop 14.

Pořadí týmů: 1. Citroën Total I 87, 2. Volkswagen Motorsport 81, 3. M-Sport Ford 37, 4. Qatar WRT 35, 5. Citroën Total II 23, 6. Jipocar Czech National Team 14, 7. Lotos 12.

 

Právě se děje

Další zprávy