Praha - Na startu čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans a dalších vytrvalostních podniků se letos objeví český tým s vozem poháněným českým motorem. Spolu s dalšími jezdci jej bude pilotovat také Jan Charouz.
Ve spolupráci společností Kodewa, Lotus, Gravity Charouz Racing, , Gravity Sport Management a Praga se na start Světového vytrvalostního šampionátu (WEC), jehož součástí je i legendární čtyřiadvacetihodinovka v Le Mans, postaví dva prototypy Lotus/Praga T128 poháněné motory Praga.
Tři jezdci se zkušenostmi z F1
Vozy se objeví ve slabší prototypové třídě LMP2, která je v Le Mans poslední léta tradičně nejobsazovanější kategorií.
Jezdeckou sestavu budou tvořit tři piloti se zkušenostmi s řízením formule 1: Charouz, Vitantonio Liuzzi a James Rossiter. V týmu je doplní Kevin Weeda, Dominik Kraihamer a Thomas Holzer.
Charouz má už za sebou šest startů v legendárním závodě, kde pokaždé spatřil cíl a v roce 2009 se spolu s Tomášem Engem dokonce stal vítězem celého šampionátu Le Mans Series.
Praga míří k metám nejvyšším
Spoluúčast české značky Praha je součástí úsilí jejího vedení prosadit se po motokárách v dalších motoristické disciplíně.
Z hlediska vývoje závodního vozu se jedná o spolupráci joint venture, kdy vzniká jedno šasi, ovšem homologace bude udělena pro obě značky, tedy jak pro Lotus, tak pro Pragu
Ale projektem LMP2 tato spolupráce nekončí. Lotus i Praga mají v plánu pro rok 2014 dokonce homologaci vozu pro královskou třídu LMP1, s nímž chtějí bojovat o absolutní vítězství.