Truckerům začíná evropská sezona

Radek Vičík Radek Vičík
6. 4. 2006 0:01
Praha  - Víkendovým úvodním závodem v Barceloně začíná letošní ročník Evropského poháru tahačů. A i v této sezoně se ho zúčastní české stáje a čeští jezdci.

Buggyra myslí na příčky nejvyšší

Hned s dvěma vozy nastoupí ambiciózní stáj Buggyra z Roudnice nad Labem. Do jejích vozů poháněných dvanáctilitrovým motorem Gyrtech opět usednou David Vršecký a dvojnásobný šampion Gerd Körber z Německa.

Očekávání týmu jsou vysoká. "Loni jsme chtěli mít oba vozy v konečném hodnocení na stupních vítězů. Bylo z toho třetí a čtvrté místo, letos chceme určitě víc," řekl ředitel týmu Martin Lansdorf.

Na stroji Buggyra došlo během zimy jen k několika změnám, které jsou však z hlediska výkonu důležité. Tým se rozhodl jako první v seriálu použít dvě turbodmychadla, čímž se zlepšila výkonová křivka vozu.

"Je to znát. Motor má rychlejší reakce a na krátké rovince nemusím řadit. To dává důležité desetiny sekundy," uvedl jezdec David Vršecký

Ten se stejně jako tým  nedrží se svými plány při zemi. "Chci absolutně skončit do třetího místa. Loni jsem první závod vyhrál a cítím, že by to mohlo vyjít i letos," dodal.

Lacko a Vojtíšek jedou v týmu sami

Po roční anabázi v cestovních vozech se do závodního kamionu vrátil Adam Lacko. Jezdec začíná ve stáji bývalého evropského šampiona Stanislava Matějovského tříletý projekt, na jehož konci mají být umístěni mezi absolutní evropskou špičkou.

"Budu se snažit už letos bojovat o přední příčky. Ale konkurence je silná. O bednu může bojovat deset až patnáct jezdců. Bude to velmi těžký rok," domnívá se Lacko. Bude pilotovat vůz značky M.A.N.

David Vršecký.
David Vršecký. | Foto: Bleskově

Jedenadvacetiletý jezdec se návratu po angažmá ve světovém šampionátu cestovních vozů nebojí.

"Myslím, že jsem se se změnami vozů už zžil, ale vždycky to takových pět kol trvá, než si člověk zvykne, že sedí v něčem jiném. Rozdíl je hlavně v hmotnosti. Kamion se také v zatáčce naklání a působí tam jiné odstředivé síly. Proto zatáčky musíte projíždět pomaleji," vysvětlil Lacko, který byl v roce 2002 absolutně nejmladším závodníkem, jenž se kdy EP tahačů zúčastnil

Buggyra i Matějovského stáj stojí proti sobě jako soupeři o body, ale zároveň také budou spolupracovat. "Budeme pravidelně zkoumat jejich telemetrii, vyhodnocovat ji a doporučíme jim případné změny," vysvětlil Martin Lansdorf z Buggyry.

Trojici českých účastníků doplní matador František Vojtíšek. Čtyřiačtyřicetiletý závodník opět pojede s vozem Renault.

Méně okruhů i méně jezdců

Šampionát čeká několik významných změn. Protože se pořadatelé kultovního závodu na Nürburgringu nedohodli s Mezinárodní automobilovou federací (FIA), čítá letošní šampionát jen osm podniků.

Začíná se tento víkend v Barceloně, poslední závod je na programu 28. a 29. října v Le Mans. V kalendáři tradičně nechybí domácí závod v Mostě, který je letos naplánován na 26. a 27. srpna.

Adam Lacko.
Adam Lacko. | Foto: Radek Vičík

Nürburgring však na kamiony nezanevře a na okruhu bude uspořádán speciální závod mimo EP. V něm chystá Buggyra nasadit třetí vůz.

"Standa Matějovský tento závod nechce obsadit, tak jsme předběžně domluveni, že by v našem loňském voze jel Adam Lacko," vysvětlil Martin Lansdorf.

Vedle menšího počtu závodů je také omezený počet jezdců. Na celou sezonu dostalo své místo jisté 25 pilotů. Dalších pět doplní pořadatelé závodu prostřednictvím divokých karet.

Rychlostní limit 160 km/h zůstal z bezpečnostních důvodů zachován. "Pokud by se maximální rychlost zvedla jen o 20 km/h, zvýšila by se vzhledem k hmotnosti vozů kinetická energie při nárazu až trojnásobně," uvedl technický ředitel Buggyry Mario Kreiss.

 

Právě se děje

Další zprávy