Vršecký: Parádní závod, v Austinu chybovaly i hvězdy F1

FOTO Kovboj Hamilton zastavil Vettelovy oslavy
Krásné dívky na startovním roštu Circuit of the Americas.
...
Marku Webberovi po dobré začátku zbylo jen přemýšlet o tom, co se v jeho Red Bullu porouchalo.
Start přitom vyšel Red Bullu skvěle a Sebastian Vettel vedl před Markem Webberem. Jenže německého pilota nakonec porazil Lewis Hamilton a Australan do cíle vůbec nedojel.
Foto: Circuit of the Americas
Radek Vičík Radek Vičík
19. 11. 2012 9:30
David Vršecký, dvojnásobný mistr Evropy tahačů, se pro Aktuálně.cz exkluzivně ohlédl za nedělní Velkou cenou USA v Austinu.

Praha - Dvojnásobný mistr Evropy tahačů David Vršecký byl nedělní Velkou cenou USA formule 1 na novém okruhu v Austinu nadšený. "Bylo vidět, že to je náročná trať, kde dělaly chyby i hvězdy," řekl český závodník exkluzivně pro Aktuálně.cz. 

Nový okruh přináší pro piloty vždycky velkou výzvu, která se promítá i v náročnosti závodu. "Hlavně první polovina závodu byla megazajímavá.  Bylo vidět, že na trati v Austinu není jednoduché jezdit, o to byla Velká cena zajímavější pro diváky," řekl spokojený  Vršecký.

I hvězdy dělaly chyby

V Austinu bylo všechno ještě složitější, protože se závodníci vydali na úplně nový asfalt. "Bylo vidět, že i jezdci kvalit Sebastiana Vettela nebo Fernanda Alonsa byli schopní udělat chybu. A jejich zaváhání pak soupeři dokázali hned využít. Nový asfalt nefunguje nejlíp. Může trvat i několik let, než bude perfektní. Věřím, že se to v dalších sezonách zlepší," domnívá se pilot stáje Buggyra.

Jako zkušený jezdec má Vršecký pochopení pro strategický tah Ferrari, které úmyslně vyměnilo po kvalifikaci převodovku monopostu Felipeho Massy.

"Pravidla jsou jasné, mohl to udělat každý. Pokud někdo nebyl na startu v ideální stopě, neměl to jednoduché. Na startu to určitě mohlo hrát velkou roli. Problémy ale byly vidět i v samotné stopě. Všichni jezdci museli auto v zatáčce korigovat," všiml si 36letý závodník.

„Alonso měl neuvěřitelný start"

Jak už několikrát přiznal, jeho favoritem je Alonso. "Měl neuvěřitelný start. V průběhu závodu jsem čekal něco víc, i když měl jeden z největších posunů dopředu. Kdyby se dopředu probíjel jezdec po jezdci, tak by to v mých očích byl asi větší výkon," řekl s úsměvem Vršecký.

Jedno z nejzkušenějších pilotů tahačů v Evropě spíš překvapil vývoj duelu Vettela s Lewisem Hamiltonem.

"Když jel Hamilton za Vettelem, dokázal se před ním Němec udržet s dostatečným náskokem, i když měl McLaren zapnutý DRS. Když se vystřídali, čekal jsem, že tak za dvě kola se Vettel vrátí do vedení. Ale on ani s DRS nebyl schopný McLaren dohnat. Nevím, jestli nepřišly nějaké technické problémy, ale doteď to nechápu," řekl Vršecký krátce po dojezdu americké Grand Prix.

Vršecký se na závod v Brazílii těší

Zajímavým paradoxem závodu v Austinu byly pneumatiky. Někteří piloti, jako například Romain Grosjean v Lotusu, byli na tvrdší směsi rychlejší než na té měkké.

"Může to být nastavením vozu a toho, jak ho jezdec dokáže využít. Tedy jestli je schopný to něco navíc využít. Pokud ne, může být stejně rychlý v horším voze," vysvětlil rodák z Roudnice nad Labem, který se kromě závodění věnuje i konstrukci závodních trucků.

Výsledek závodu v Austinu rozhodl o tom, že se o titulu mistra světa formule 1 definitivně rozhodne až v neděli v Sao Paulu.

David Vršecký se na vyvrcholení sezony na nevyzpytatelné brazilské trati těší: "Jsem na závod zvědavý a těším se na něj, ať už vyhraje kdokoliv. Každý si vítězství tvrdě vydře a přeji to každému. Pokud v Sao Paulu zaprší, rozhodne strategie."

 

Právě se děje

Další zprávy