Toyota prolomila prokletí z Le Mans až doma. Bohové hory Fudži seslali mlhu, která se dala krájet

Radek Vičík Radek Vičík
16. 10. 2017 16:01
Až po čtyřech měsících se tým Toyoty otřepal z debaklu ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans. Na domácí půdě mu pomohlo počasí. Okruh ve Fudží bičoval déšť a snesla se hustá mlha.
Z ostatních soupeřů vítězné Toyoty s číslem osm byla v husté mlze vidět jen světla. | Video: FIA WEC

Fudži - Od nešťastného vystoupení v Le Mans se týmu Toyota v mistrovství světa ve vytrvalostních závodech (WEC) lepila smůla na paty. Radost se dostavila až v neděli doma v závodě 6h Fudži.

Dávno byl zapomenut skvělý vstup do sezony v podobě dvou vítězství. Až po dalších třech porážkách od Porsche se nad svými krajany slitovali bohové hory Fudži a po necelých čtyř a půl hodinách závodění seslali na trať tak hustou mlhu, že závod musel být přerušen.

V té chvíli vedla Toyota číslo 8. Pomohlo jí štěstí. Vůz totiž na rozdíl od zbývajících tří soupeřů v elitní třídě LPM1 neabsolvoval třetí zastávku v boxech.

Závod měl být restartován na posledních deset minut vypsaného limitu. Nakonec však ředitelství definitivně vyvěsilo červenou vlajku a místo souboje na trati následovala jen demonstrativní jízda všech vozů za safety carem do boxů.

Pro trio Sébastien Buemi, Anthony Davidson a Kazuki Nakadžima to neznamenalo jen třetí triumf v sezoně, ale zároveň zachování naděje na zisk titulu. Posádka Porsche ve složení Timo Bernhard, Brendon Hartley a Earl Bamber byla v depu právě ve chvíli, kdy byl závod zastaven a skončila až čtvrtá. Její náskok nyní činí 39 bodů, a o vítězi tak rozhodnou zbývající dva závody v Šanghaji a Bahrajnu.

"Je to báječný výkon pro celý tým i naše fanoušky. Děkuju jim za podporu a to, že v takovém nečase vydrželi v hledišti až do samého konce. Kazuki dneska jel skvěle, proto si zaslouží zvláštní ocenění," řekl po závodě spokojený Buemi.

Restart byl pro soupeře "osmičky" jedinou nadějí využít toho, že vůz nebyl ještě u mechaniků a měl mít málo paliva.  To však šéfové Toyoty popírají. "Ve voze bylo dost paliva na deset minut, které měly ještě následovat. I kdyby se restartovalo, dojeli bychom do cíle (bez nutnosti dotankování)," vysvětlil sportovní ředitel Toyoty Pascal Vasselon.

 

Právě se děje

Další zprávy