Tatra 815 a Phoenix totiž mají kabinu umístěnou nad motorem, zatímco třetí evoluce závodního trucku z dílen Buggyry je už podobná většině soupeřů z čela dakarského závodního pole.
"Viděli jsme, že taková kabina je v kamionech asi jediná cesta, kam se posunout dál," vysvětlil šéf týmové komunikace Jan Kalivoda při včerejší slavnostní prezentaci vozu před dílnami Buggyra Technology Center v Roudnici nad Labem.
Do auta v lednu v Saúdské Arábii usedne Martin Šoltys, který bude obhajovat šesté místo. "Poslední dva měsíce jsem byl v Buggyra Technology Center skoro pořád. Bylo to hodně náročné, ale musím poděkovat hlavně týmu mechanikům. Ti tady byli také pořád. Díky nim se povedla neskutečná věc a kamion je hotový," ocenil jezdec skvělou práci mechaniků.
Na sestavení auta měli totiž jen dva měsíce. I když projekt pod názvem Evo3 začal prvními konstrukčními nákresy už před dvěma lety, čekalo se na aktuální znění technických pravidel pro kamiony.
"Mezinárodní automobilová federace závazný reglement vydala až letos v létě, takže ještě před dvěma měsíci byste tady v dílně neviděli prakticky nic. To, že se nám třetí evoluci naší dakarské Tatry podařilo připravit na odjezd na nalodění v Barceloně, považují za malý zázrak," prohlásil Kalivoda.
V kategorii kamionů nasadí stáj Tatra Buggyra Evo3 ještě dvě Tatry Phoenix. Řídit je budou obhájce páté pozice Jaroslav Valtr a Daniel Stiblík, který se ujme role "velmi rychlé asistence". Tým při své premiéře v elitní kategorii Ultimate (známé doposud jako T1) doplní 19letá Aliyyah Kolocová s automobilem Red-Lined REVO T1+.