Světové superbiky startují poprvé s Abrahamem, do superspotů se vrací Ježek

Radek Vičík Radek Vičík
26. 2. 2016 11:21
Karel Abraham po jedenácti letech vyměnil závodní víkendy světového šampionátu silničních motocyklů za MS superbiků, kde usedne na motocykl BMW. V doprovodném seriálu supersportů se po několikaleté pauze objeví Ondřej Ježek na Kawasaki.
Karel Abraham osedlá v této sezoně BMW ve světovém šampionátu superbiků.
Karel Abraham osedlá v této sezoně BMW ve světovém šampionátu superbiků. | Foto: Milwaukee BMW

Praha/Phillip Island - Nedělním dvojzávodem na australském okruhu Phillip Island odstartuje světový šampionát superbiků, do něhož se po tříleté přestávce vrací český jezdec. Po dlouholetém účastníkovi seriálu Jakubu Smržovi převezme pomyslnou štafetu Karel Abraham na BMW.

V přidruženém MS supersportů se navíc znovu objeví Ondřej Ježek s Kawasaki, jenž o světové body pravidelně usiloval naposledy v roce 2011.

Abraham cítí velkou výzvu

26letý Abraham zamířil do superbiků po 11 sezonách ve světovém šampionátu silničních motocyklů, z nichž posledních pět strávil v elitní třídě MotoGP. Ve velké změně vidí český závodník šanci znovu získat motivaci, kterou značně otupily zdravotní problémy v posledních třech letech.

"Mám radost, že se do světového šampionátu přesouvám s tak kvalitním týmem, jako je Milwaukee BMW. Zároveň je to pro mě obrovská výzva – na superbiku jsem nikdy nezávodil a na hodně tratích, kde se šampionát jede, pojedu poprvé. Každopádně jsem si jistý, že se rychle dokážu dostat do tempa,“ řekl Abraham po podepsání smlouvy se stájí Milwaukee BMW, kde bude jeho parťákem Josh Brookes z Austrálie, loňský šampion prestižního britského mistrovství superbiků BSB.

Abraham se s novou motorkou zatím stále seznamuje, takže v dnešních trénincích  na australský závod mu patřilo 20. místo.

Superbiky lákají přední značky

Šampionát superbiků se po přechodné stagnaci pod novým promotérem Dornou začal postupně vzpamatovávat a nyní se s návratem Yamahy po čtyřleté pauze objevuje na startovní listině hned osm různých značek. To je o tři více než aktuální prořídlé pole MotoGP.

Od svého slavnějšího seriálu si Dorna "vypůjčila" formát kvalifikace, kdy se podle časů z pátku rozdělí jezdci na nejlepší desítku s jistou účastí v superpole 2, zatímco ostatní závodníci se v superpole 1 utkají o dvě zbývající místa mezi nejlepší, kteří budou usilovat o první místo na startovním roštu.

Další výraznou změnou je přesunutí první jízdy z nedělního poledne už na sobotní odpoledne tak, aby si na své přišli i diváci sledující vyvrcholení kvalifikace.

Titul obhajuje Brit Jonathan Rea na Kawasaki, který byl loni tak suverénní, že dokonce útočil na absolutní bodový rekord seriálu. Vedle Abrahama přišel z MotoGP také Američan Nicky Hayden, Alex de Angelis ze San Marina a celé týmy Ioda a Forward, jenž se dokonce hned stal tovární stájí MV Agusty.

Ježek nevstupuje do téže řeky

Supersporty tvoří už dvacátou sezonu doprovod většiny podniků seriálu superbiků (letos budou chybět jen v americké Laguně Seca). Na rozdíl od nich však mají v každé Grand Prix vždy jen jednu jízdu.

Ježek se do šampionátu vrací po čtyřech letech úspěšného působení v Poháru FIM Superstock 1000, kde předloni vyhrál závod v Imole a v minulé sezoně obsadil celkově páté místo.

Po letech na Ducati bude v týmu Go Eleven sedlat motocykl Kawasaki. "Letos budu v odlišné situaci než v roce 2011. Jezdil jsem tenkrát v začínajícím týmu a, sám jsem neměl tolik zkušeností. Letos pojedu v jednom z hlavních týmů Kawasaki pro třídu supersport. V minulosti za tým Go Eleven jezdili např. tragicky zesnulý Andrea Antonelli nebo vicemistr světa dvěstěpadesátek Roberto Rolfo," řekl Ježek, jenž byl v dnešních trénincích na 17. místě.

 

Právě se děje

Další zprávy