Trofeje už nebudou stát na zemi, slibuje šampion Vettel

Sebastain Vettel má doma hezkou sbírku svých přileb i trofejí.
Sebastian Vettel se sice médiím spíš vyhýbá, ale ve skutečnosti je to velký sympaťák, u kterého byste ani nečekali, že to je čtyřnásobný mistr světa formule 1.
Sebastian Vettel se narodil 3. července 1987 v německém Heppenheimu.
V té době už měl pod křídly nápojového giganta Red Bull nakročeno do formule 1. Ovšem debutoval roku 2007 ve voze BMW-Sauber na trati v americkém Indianapolis, kde zaskočil za zraněného Roberta Kubicu. A náhrada to byla skvělá, dojel na osmém místě.
Není divu, že Vettela Red Bull stáhl do své "juniorky". Jako pilot Toro Rossa se stal senzačním vítězem Velké ceny Itálie 2008.
Foto: Braun
Radek Vičík Radek Vičík
18. 7. 2014 5:00
Druhá část exkluzivního rozhovoru se čtyřnásobným mistrem světa F1 Sebastianem Vettelem, který odpověděl na otázky Aktuálně.cz v Silverstone v rámci setkání s novináři pořádaném společností Braun.

Silverstone - Přečtěte si druhou část exkluzivního rozhovoru Aktuálně.cz se čtyřnásobným mistrem světa formule 1 Sebastianem Vettelem.

Pilot Red Bullu se v ní kromě jiného svěřuje se svými závodnickými pověrami, co dělá s desítkami přileb či jakou maximální rychlostí se řítil po dálnici.

První část rozhovoru se Sebastianem Vettelem čtěte ZDE

Felipa Massa o sobě prohlašuje, že si po úspěšné kvalifikaci před závodem nemění spodní prádlo. Máte také nějaké podobné pověry?
Neberu si nové ponožky. Kdepak, dělám si legraci (smích). Samozřejmě mám nějaké drobné rituály, ale nic takového.

Každý rok dáváte svému vozu nějaké ženské jméno, například letos je to Suzie. Co vás k tomu vede?
Není to podle žádné Suzie, kterou znám. Ani podle Susie Wolffové (smích). Ale proč ne? Je to prostě jen další dívka (smích).

Proč tak často měníte přilby?
Líbí se mi to (smích).

A co s těmi všemi helmami pak děláte?
Nechávám si je. Byla by přece škoda je vyhodit (smích). Ne to tolik, kolik si asi myslíte. Během sezony vystřídám asi 50 až 60 přileb. Pár jich rozdám jako dárky, ale zbytek mám doma.

A co děláte s trofejemi? Už jste jich přece musel vyhrát spoustu…
Ty si také nechávám všechny. Když jsem byl malý, tak jsem si víc než závodění pak užil vyhlašování vítězů a předávání trofejí. A to se mi líbí pořád.

Máte na ně zvláštní místnost?
Zatím ne. Posledních pár let jsem na to neměl moc času, takže teď leží na zemi. Ale věřím, že si brzy najdu čas a nechám si udělat vitríny.

V předchozí Velké ceně Británie jste absolvoval velmi ostrý souboj s Fernandem Alonsem, jak se na něj s odstupem času díváte?
Byla to legrace, ale určitě jsem se před něj chtěl dostat dřív. Kdybych měl příležitost, tak bych se před něj dostal. Bylo to těsné. Chvíli si na dodržování traťových limitů stěžoval on, chvíli zase já. Určitě bychom dali dohromady seznam toho, co kdo provedl ve kterém kole (smích). Ale když závodíte, tak soupeři nechcete nechat dost místa k tomu, aby vás předjel. Všechno bylo fér, takže jsem si souboj užil.

Jaký je váš vztah k internetu a sociálním sítím?
To je strašně jednoduché. K internetu a sociálním sítím nemám vůbec žádný vztah (smích).

Takže je vůbec nepoužíváte?
Samozřejmě používám internet, dnes je téměř nemožné se mu vyhnout. Ale co se týče sociálních médií, nejsem žádný pokročilý uživatel, nejsem na nich vůbec.

Po Red Bull Ringu vás v této sezoně čeká ještě jeden nový okruh. Vyzkoušel jste si trať v Soči na simulátoru a už jste si naučil?
Loni jsem byl přímo na místě v Soči. Měli jsme tam akci s Infiniti, ale okruh ještě nebyl dokončen a právě probíhaly dokončovací práce sportovišť pro zimní olympiádu. Ale myslím, si, že by to měl být docela zajímavý závod. Všechno bude úplně nové, proto se těším přímo na trať. V simulátoru jsme toho zatím moc nenajezdili, protože stále čekáme na kompletní model areálu, aby testy byly co nejblíže skutečnosti. Do října máme ještě času dost.

Co pro vás znamená rychlost?
Je úžasné vnímat rychlost, cítit, že ji máte pod kontrolou, a sebe i svůj stroj hnát až na limit.

Jakou nejvyšší rychlostí jste jel na dálnici a v jakém to bylo voze?
No… byl to Mercedes (smích) a jel jsem v něm něco přes 330 km/h.

Který vůz z historie formule 1 byste si určitě chtěl vyzkoušet?
To není férová otázka, protože v historii formule 1 tu bylo tolik skvělých vozů v tolika hvězdných érách. Pro ten pocit čistého zážitku ze závodění bych sáhl po monopostu z počátku devadesátých let. Asi by to byl Williams z let 1992 a 1993, který v té době formuli 1 kraloval. Bylo to skutečné zvíře na čtyřech kolech.

Jste známým milovníkem tenisu. Který je váš oblíbený hráč ze světové špičky?
Rafa Nadal. Neznám ho sice moc osobně, ale uznávám ho jako úžasného sportovce. Měl jsem tu čest se s ním několikrát setkat a je to moc milý chlapík.

Co jste se během svého působení jako světový ambasador značky Braun dozvěděl nového sám o sobě?
To snad ani ne, ale naučil jsem se odpovídat na spoustu otázek vás novinářů (smích). Asi největší výzvou je předvést vztah mezi produktem a jeho technologií a tím, co dělám, tedy formulí 1. Mně se tato to role líbí a věřím, že je spokojenost i na druhé straně (smích).

 

Právě se děje

Další zprávy