Loni vjel k divákům, letos Dohnal Šumavě vládl. Na kritickou chvilku ale nezapomněl

Radek Vičík Radek Vičík
30. 4. 2019 15:34
René Dohnal si loni na Rallye Šumava Klatovy zažil po výpadku brzd perné chvilky. Letos na stejné soutěži byl druhý v domácím šampionátu "dvoukolek" a ovládl Peugeot Rallye Cup, ale kritický moment má stále v hlavě.
René Dohnal (vpravo) s navigátorem Romanem Ševcem v cíli Rallye Šumava Klatovy 2019, kde oslavili vítězství v Peugeot Rallye Cupu.
René Dohnal (vpravo) s navigátorem Romanem Ševcem v cíli Rallye Šumava Klatovy 2019, kde oslavili vítězství v Peugeot Rallye Cupu. | Foto: Tomáš Kaňa a @vandraqstudio

Od našeho zpravodaje - Stalo se to před rokem na rychlostní zkoušce Koráb. Spolujezdec zahlásil: "Pravá šest, výjezd klouže." Ale ať Dohnal šlapal na brzdy, jak chtěl, vůz neposlouchal.

Následovalo nechtěné instruktážní video pro fanoušky, proč nestát na vnější straně zatáčky proti rozjetému rallyovému speciálu. Peugeot překonal "mlíko" vytyčující zakázanou zónu, prorazil kovový plot a doklouzal až mezi odstavená auta diváků.

Video z kritického okamžiku Reného Dohnala na loňské "Šumavě" (pozor, obsahuje expresivní výrazy):

"Něco takového se mi stalo za život dvakrát. Poprvé to skončilo velkou havárií, loni to naštěstí bylo s dobrým koncem. V hlavě je to do jisté míry pořád i po roce. Ale při rychlostní zkoušce se člověk musí tak soustředit. Je v takovém transu, že nad podobnými věcmi nepřemýšlí," popsal Dohnal své pocity.

Na místo činu se kunovický pilot vrátil i tento rok. A i když se prokletá zatáčka jela tentokrát z druhé strany, na brzdu šlapal se smíšenými pocity. "Místo, kde se nám to stalo, se letos na Šumavě jelo naopak. Když jsme se k němu ve vysoké rychlosti blížili, tak mi to samozřejmě v hlavě trochu probliklo. Ale auto zabrzdilo a funguje," řekl s úsměvem 27letý jezdec. "Tu závadu z loňského roku jsme odstranili a věřím, že se to už nestane."

Gumová ruleta jako ve formuli 1

Letos si Dohnal s navigátorem Romanem Ševcem rok staré trable vynahradili. V Peugeotu 208 R2 vyhráli v domácím šampionátu hodnocení vozů s pohonem jedné nápravy, svoji třídu a ovládli také Peugeot Rallye Cup.

"V pátek to byl obrovský očistec a velká pneumatiková loterie, kterou jsme nějak zvládli. V poslední erzetě jsme poskočili na první místo v mistráku a vedení jsme si drželi i v Peugeot Cupu. Na sobotu jsme zvolili střední směs a neriskovali jsme jako konkurence tu nejtvrdší. Ale mraky se tam vzadu v rychlostních zkouškách honily obrovským způsobem, každou chvíli něco spadlo. S nejtvrdší směsí by to byl obrovský průšvih, takhle jsme schopní když tak před erzetou hodit na předek mokré gumy a bylo by to fajn," řekl Dohnal pro deník Aktuálně.cz v servisní zóně v Janovicích nad Úhlavou před poslední sérií měřených testů.

Kde se v mladém muži ze Slovácka vzala láska k rallye? K vůni benzinu a spálených gum přičichl už jako dítě, protože se narodil do "soutěžácké" rodiny. A vášeň pro rychlostní zkoušky v něm zůstala dodnes.

"Rallye pro mě znamená hlavně zábavu. Samozřejmě nás neživí, je to koníček a styl našeho života. Vyrůstal jsem v tom od dětství. Táta závodil, takže k tomu mám silný vztah," vzpomínal Dohnal, který má na svém kontě už šest desítek rallye.

Jako svoje závodnické "náčiní" už několik let používá vozy z koncernu PSA. Po anabázi s Citroënem teď načal už třetí kompletní sezonu v Peugeotu 208 R2.

"Zvykl jsem si na něho velmi rychle. Optimální je i poměr cena/výkon. Je vidět, že ve skupině dvojkolek je to vůz, s nímž je možné bojovat o přední příčky. Peugeot pro mě znamená auto, které funguje a na které se můžu spolehnout. Technické závady se prostě v rallye občas stávají, ale jinak je to naprosto spolehlivý vůz," dodal Dohnal.

 

Právě se děje

před 34 minutami

V soutěži o miliardovou armádní zakázku na BVP zůstaly tři firmy

Předběžnou nabídku na dodání 210 bojových vozidel pěchoty za zhruba 50 miliard korun ministerstvu obrany doručily tři z oslovených firem. Německé konsorcium PSM s obrněncem Puma se rozhodlo soutěž opustit.

Zdroj: ČTK
Další zprávy