Francouz a Brit se během celé soutěže přetahovali o vítězství. Klíčové události nastaly v neděli dopoledne. Ogier si sice na staré klopené zatáčce okruhu v Monze škrtl o bariéru, ale svému vozu příliš neublížil.
— WRC - FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) November 21, 2021
Naopak Evans v následující rychlostní zkoušce dostal smyk a zhasl mu motor. V té chvíli jeho ztráta narostla na více než sedm vteřin.
V závěrečně power stage si Ogier pohlídal svoji pozici a mohl tak slavit, 54. vítěznou rallye a především druhý titul světového šampiona za volantem Toyoty. Předchozí získal s Volkswagenem (4) a Fordem (2). Od roku 2013 přerušil jeho vládu jen v sezoně 2019 Ott Tänäk.
"Vyhrál jsem vůbec tu rallye?" ptal se Francouz reportérky v cíli. "Vím jen to, že mám titul, zbytek jsem v těch emocích ani nevnímal. Je to úžasný pocit, ti všichni kluci (od Toyoty) jsou skvělí."
They did it again! 🇫🇷🙌#ToyotaGAZOORacing #YarisWRC #WRC pic.twitter.com/X98GRDEpWg
— Toyota GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) November 21, 2021
Velšan Evans byl druhý rok po sobě celkově druhý. V Monze na Ogiera ztratil 7,3 sekundy, třetí v posledním dílu sezony dojel Španěl Dani Sordo v Hyundai.
Italská soutěž byla posledním podnikem mistrovství světa s vozy aktuální specifikace WRC. Od příští sezony musí být rallyové speciály vybaveny hybridním pohonem.
Rallye Monza, závěrečný podnik mistrovství světa v automobilových soutěžích:
1. Ogier, Ingrassia (Fr./Toyota Yaris) 2:39:08,6, 2. Evans, Martin (Brit./Toyota Yaris) -7,3, 3. Sordo, Carrera (Šp./Hyundai i20) -21,3, 4. Neuville, Wydaeghe (Belg./Hyundai i20) -32,0, 5. O. Solberg, Edmonson (Švéd., Brit./Hyundai i20) -1:32,0, 6. Suninen, Markkula (Fin./Hyundai i20) -2:22,6.
Konečné pořadí MS (po 12 závodech): 1. Ogier 230 b., 2. Evans 207, 3. Neuville 176, 4. Rovanperä (Fin./Toyota) 142, 5. Tänak (Est./Hyundai) 128, 6. Sordo 81.
Pořadí týmů: 1. Toyota 522, 2. Hyundai 462, 3. M-Sport Ford 200, 4. Hyundai 2C 68.