Značkové poháry v Česku skomírají. Prapor drží Peugeot v rallye

Radek Vičík Radek Vičík
1. 10. 2020 17:43
Peugeot slaví 210 let své existence. Jubilejní rok přinesl také premiéru nového speciálu 208 Rally 4. Ten by se měl stát novým náčiním Peugeot Rallye Cupu, posledního značkového automobilového poháru v Česku.
Účastnící Peugeot Rallye Cupu své speciály nijak nešetří. Takhle skončil Lukáš Krupička v saltech v neděli během Rallye Pačejov. | Video: Motorsport Revue
Rallye Pačejov 2020: Dominik Brož a Jiří Pohlídal junior, Peugeot 208 R2 | Foto: Tomáš Kaňa
René Donhal v Peugeotu 208 Rally 4 | Foto: Automobiles Peugeot
René Donhal v Peugeotu 208 Rally 4 | Foto: Automobiles Peugeot
Rallye Pačejov 2020: Jiří Pohlídal jun., Peugeot 208 R2 | Foto: Tomáš Kaňa
Rallye Pačejov 2020: Dominik Brož, Peugeot Peugeot 208 R2 | Foto: Radek Vičík
Rallye Pačejov 2020: Peugeot 208 R2 | Foto: Tomáš Kaňa
Rallye Pačejov 2020: Dominik Stříteský, Peugeot 208 R2 | Foto: Tomáš Kaňa
Robert Hordossy v Peugeotu 208 Rally 4 | Foto: Automobiles Peugeot
Rallye Pačejov 2020: Dominik Stříteský, Peugeot 208 R2 | Foto: Tomáš Kaňa
Peugeot 208 R4 | Foto: Peugeot Sport
Barum rallye 2017: Filip Mareš | Foto: Jiří Šimeček
Filp Mareš, Peugeot 208 R2 (2017) | Foto: Autoklub Peugeot Rallye Talent
Barum Rallye 2016: Filip Mareš, Peugeot 208 R2 | Foto: Autoklub Peugeot Rallye Talent

Česká republika bývala rájem značkových automobilových pohárů. Na okruzích to byl Ford Fiesta Cup, BMW 130i Challenge či několik generací Škoda Octavia Cupu, v závodech do vrchu zase Škoda Pickup Freestyle a v rallye Opel Adam Cup nebo Citroën Racing Trophy CZ. Ovšem dnes zbyl jen jeden šampionát, v němž se utkávají identické vozy: Peugeot Rallye Cup.

Do této podoby se transformoval někdejší Autoklub Peugeot Rallye Talent. Program na výchovu nových talentů v roce 2016 objevil novou domácí hvězdu a aktuálně úřadujícího mistra Evropy do 28 let Filipa Mareše.

Už tehdy se o titul bojovalo ve voze Peugeot 208 R2. Ten zůstává závodním "nádobíčkem" dodnes. Ale vývoj a nová pravidla nelze zastavit. Štafetu postupně přebírá vůz specifikace Rally 4 postavený na bázi nové "dvěstěosmičky", která se stala evropským autem roku 2020.

Francouzská značka z první vyrobené desítky toho speciálu distribuovala v červenci hned dva vozy do Česka - pro týmy Minařík Racing a Brynda Racing.

"Pro mě je teď všechno nové, největším rozdílem je pochopitelně charakteristika turbo motoru. Má obrovský zátah odspodu, musím citlivě dávkovat plyn, a to hlavně na výjezdech z pomalých zatáček, abych zbytečně neničil pneumatiky. Ale těch nových věcí a poznatků je daleko více a nejde se zaměřit pouze na jeden aspekt," liboval si po prvních testech René Dohnal.

Úřadující český šampion vozů s pohonem jedné nápravy dostal auto s výrobním číslem 003, tedy úplně první zákaznický vůz. Situace se kvůli covidu-19 ale vyvinula tak, že Dohnal i druhý pilot této novinky Robert Hordossy (ten má číslo podvozku 004) letos absolvovali jen podniky sprintrallye a "velký" šampionát zatím vynechali.

René Donhal v Peugeotu 208 Rally 4
René Donhal v Peugeotu 208 Rally 4 | Foto: Automobiles Peugeot

Všichni jezdci doufají, že se příští rok situace uklidní a přijde opět "normální" sezona plná domácích soutěží. Na lepší časy se připravují také u Peugeotu.

České zastoupení značky chce pokračovat v podpoře automobilových soutěží a pohár by měl být vypsán už pro nové soutěžní speciály. "Pokud všechno dopadne dobře, tak se chceme soustředit na pohár, v němž budou jezdit nové dvěstěosmy Rally 4," uvedl Marco Venturini, ředitel značky Peugeot v ČR.

"Er dvojka se stala legendou. Peugeot Sport nikdy neprodal tolik kusů závodního auta soukromníkům a vůz byl úspěšný na tratích celé Evropy a vlastně i světa," doplnil.

 

Právě se děje

před 3 hodinami

Americký prezident Donald Trump prohlásil, že opustí Bílý dům, pokud sbor volitelů zvolí novým prezidentem demokrata Joea Bidena

Zdroj: ČTK
Další zprávy