Od našeho zpravodaje - Úspěšný účastník Rallye Dakar si za volantem speciálně upraveného traktoru vyzkoušel obě rychlostní zkoušky druhého podniku domácího šampionátu vypsané na populárním Klatovském okruhu. Na pomyslné navigátorské křeslo usedl další tuzemský dakarista, motocyklový závodník Jan Brabec.
Celé akci předcházela poměrně krátká příprava, několik tréninků, ladění designu traktoru i domluva s pořadateli soutěže. Před startem si Macík mohl vybírat ze tří strojů finské značky Valtra. Sáhl po typu N174 o váze šest a půl tuny a výkonem 201 koní. Čerstvý třicátník Macík z něj dostal rychlost přes 60 km/h.
Spolujezdec Brabec navigoval podle zapůjčených poznámek a podél trati i v kabině traktoru začalo být živo. První jízda ve 14 hodin byla opatrnější, ale v druhé večerní "erzetě" už se jelo naplno.
"Je to úplně nový zážitek, musel jsem si zvykat, sedíš výš, ovladatelnost je jiná než v kamionu, rychlost omezenější. Ale byla to super zkušenost. I pro další Dakar si z tréninků v traktoru něco odnesu," uvedl pilot traktoru a jinak hlavně řidič dakarského kamionu LIAZ.
Kde je ta páčka?
Pro benešovského rodáka šlo hlavně o zábavu, přesto dával velký na bezpečnost. I tak ale došlo na adrenalin. "Jednou jsme během jízdy na trati přerovnali balíky slámy, párkrát jsme se pěkně praštili hlavama," popsal závodník.
Protože se s traktorem seznamoval před jízdou jen krátce, vyskytl se při dešti nečekaný problém: "Když večer začalo pršet, dost dlouho jsem hledal na SmartTouch displeji, kde se zapínají stěrače, ale nakonec jsem to našel na starém dobrém místě na páce pod volantem," smál se Macík.
Nemrzel ho ani fakt, že nakonec nedošlo ke slibovanému poměření času traktoru a ostatních závodních speciálů. Žluto-černá Valtra totiž nemohla z logistických důvodů najet na trať rychlostního testu na stejném místě jako účastníci domácího šampionátu či ME historiků.