Petr Fulín se vrací k Seatu. Šampionát ETCC pojede s leonem

Radek Pecák Radek Pecák
23. 1. 2015 10:42
Vrcholem sezony budou pro dvojnásobného držitele Zlatého volantu závodní víkendy na brněnském Masarykově okruhu a na Slovakiaringu.
Foto: Seat

Praha - Dvakrát po sobě se stal Petr Fulín šampionem v evropském poháru cestovních vozů FIA ETCC (European Touring Car Cup) s vozem BMW. Letošní rok se o totéž pokusí ve zbrusu novém Seatu Leon Cup Racer.

Pojede v barvách českého zastoupení značky SEAT a týmu Křenek Motorsport.

"I když jde o nový vůz s jinou koncepcí pohonu (v minulých sezonách jezdil s BMW se zadním pohonem, zatímco seat je "předokolka"), předpokládám, že po nějaké době sžívání budeme schopni opět dojíždět na předních místech," svěřil se Fulín na tiskové konferenci při prezentaci speciálu s Fulínovým tradičním číslem 22.

Návrat za volant Seatu

Fulín není se Seatem spojován poprvé, z čehož mají i představitelé tuzemského zastoupení nemalou radost.

"Je fantastické, že budeme po několika letech v nové sezoně vídat Petra Fulína opět za volantem okruhového leonu, a jsme rádi, že nejtalentovanějšího českého okruhového jezdce současnosti můžeme v jeho snaze o maximální výkony podporovat nejlepší závodní technikou značky SEAT. Jsme přesvědčeni, že nový Leon Cup Racer má všechny předpoklady k tomu, aby s ním Petr Fulín bojoval o nejvyšší pozice v ETCC. Držíme Petrovi palce!“ říká Aleš Novák, ředitel divize SEAT společnosti Porsche Česká republika.

Kalendář ETCC pro rok 2015 obsahuje šest závodních víkendů, přičemž jeden z nich (5. - 6. září) se odehraje na Masarykově okruhu v Brně.

"To pro mě bude letos absolutní vrchol sezony, rád ale také závodím na Slovakiaringu, kde se pojede  20. a 21. června," sdělil Fulín.

Auto se prý jeví dobře

Další podniky letošního poháru ETCC bude hostit Hungaroring, francouzský okruh Paula Ricarda, belgický Zolder a italská Pergusa. První tři závody se pojedou v rámci závodů WTCC.

S novým vozem, který má pod kapotou dvoulitrový turbomotor s výkonem 243 kW (330 k) a maximálním točivým momentem 400 Nm a jehož pořizovací cena je 70 000 eur, již jezdec stihl odjet na mosteckém okruhu několik seznamovacích kol. "Zatím z toho není možné dělat žádné závěry, nicméně, auto se jeví velice dobře," sdělil Fulín.

Hlavní porce testování ho čeká od přelomu února a března. "Doufám, že v té době již bude na Slovakiaringu, kam se chystáme, příznivé počasí. Čeká nás skutečně hodně práce při hledání správného nastavení," dodal Fulín.

Ve startovním poli ETCC by se letos mělo objevit zhruba třicet závodních vozů, z nichž zhruba polovina budou právě seaty.

Fulín je hvězdou ETCC

Petr Fulín je držitelem závodní licence od roku 2006. Plzeňský rodák, který letos v únoru oslaví 38. narozeniny, jezdil v letech 2009 až 2011 mimo jiné s vozem SEAT Leon v pohárech Supercopa a Eurocup a v roce 2011 dojel s vozem SEAT Leon TDI na druhém místě v závodě Epilog 6 hodin na brněnském okruhu.

Od roku 2012 patří Petr Fulín k největším hvězdám Evropského poháru cestovních vozů ETCC (European Touring Car Cup). V první sezoně skončil třetí a v dalších dvou nasbíral během sezony nejvíc bodů ze všech konkurentů, a stal se tak šampionem ETCC. Dvojnásobný vítěz Zlatého volantu (2013 a 2014; v roce 2012 byl druhý) si počínal při loňské obhajobě titulu v ETCC suverénně. V sedmi z deseti závodů projel cílem jako první a i ve zbývajících třech podnicích stál vždy na stupních vítězů. Petr Fulín si loni vyzkoušel i závod mistrovství světa, v němž vyhrál svou kategorii.

Seat chce navázat na minulé úspěchy

Seat má se závody cestovních vozů velké zkušenosti a s novým okruhovým závodním vozem Leon Cup Racer hodlá navázat na skvělé sportovní úspěchy z uplynulých let, v nichž SEAT Leon patřil mezi nejúspěšnější závodní cestovní vozy. Například v letech 2008 a 2009 získal SEAT Leon TDI mistrovské tituly WTCC (FIA World Touring Car Championship) v hodnocení jezdců i značek.

Základem závodního vozu Seat Leon Cup Racer je aktuální generace modelové řady Leon. Výrazně rozšířená karoserie závodní verze Leon Cup Racer disponuje souborem propracovaných aerodynamických prvků a na první pohled zaujme svými pozoruhodnými proporcemi. Svalnatě tvarovaná karoserie spočívá na 18“ kolech Seat Sport a její agresivní charakter plyne částečně z rozchodu kol, který je o téměř 40 centimetrů širší než u sériově vyráběného modelu. Závodní vůz Seat Leon Cup Racer má rozvor 2666 mm, vnější délku 4363 mm a šířku 1950 mm. Hmotnost vozu je 1150 kg.

Podvozek vozu je plně nastavitelný, včetně světlé výšky, geometrie a příčných zkrutných stabilizátorů. Hřebenové řízení je vybaveno elektrickým posilovačem.

 

Právě se děje

Další zprávy