Jacobacci - Aleš Loprais a jeho posádka Tatra teamu nadále při Rallye Dakar bojuje s nepřízní osudu. Ani ve třetí etapě se na český tým neusmálo štěstí v podobě bezproblémového závodu.
"Za dva dny se nám stalo toho tolik, co se stalo Karlovi za čtyři pět Dakarů dohromady," hlásí z Jižní Ameriky Aleš Loprais, synovec legendárního Karla Lopraise, jemuž se po šesti vítězstvích přezdívá Monsieur Dakar.
Pondělní etapa vedoucí z Puerto Madryn do Jacobacci měla ukázat, jak na tom jednotlivé vozy jsou. Při druhé nejdelší rychlostní zkoušce celého podniku se ale spíše ukázalo, že úspěchem bude vůbec pro mnohé dojet do cíle.
Čtěte dále: Dakar: Macháček vyhrál třetí etapu a zůstává druhý
Organizátoři mění trať už na začátku, krátí spojovací úseky. V Argentině je to prostě složité.
Průjezd Patagonií to potvrdil. Aleš Loprais měl problémy už při druhé etapě, kdy se v cíli objevil mezi těmi skoro úplně posledními. Do cíle jeho kamion odtáhl krajan Randýsek, ale tím všechny potíže nezmizely.
Kvůli technické poruše spojky se místo zaslouženého spánku u Tatry horečně pracovalo. Mechanici strávili u žlutočerného trucku celou noc z neděle na pondělí. Vše bylo dokončeno pět minut před startem, tehdy poprvé se motor probral k životu.
Vše vypadalo dobře, po průjezdu prvním měřeným bodem bylo jasné, že Loprais předhonil řadu jiných závodníků.
Novinka? Kravský trus do chladiče
Potom ale najednou teplota motoru stoupla a rychlá inspekce ukázala: Prasklý chladič. Posádka tak doslova vyprázdnila všechny ostatní kapaliny. Stejně to nestačilo. Ještě štěstí, že Češi objevili polovyschlé vádí, kde nabrali, co šlo.
"Když jeden místní fanoušek viděl, co máme za problém, utíkal do auta a přinesl pytlík s něčím co nápadně připomínalo vyschlý drcený kravský trus a prý ať to nasypeme do chladiče. Ostatně, nic jiného už nám nezbývalo. Celkem to zafungovalo dalo se na to dojet," popsal krizovou situaci navigátor Vojtěch Štajf.
Ten příběh svědčí o tom, co je to vlastně Dakar.
Čtěte více: Loprais se po hrůzné etapě nevzdává. Chystá protest
"Jde o trus z nějakého jihoamerického neidentifikovatelného zvířete. Pochopili jsme, že jde o něco silného, jedinečného. Teď se k tomu chladiči nikdo nepřibližuje, ale je to funkční," dodal Aleš Loprais.
Ani to ale nebylo všechno. Právě Štajfa potkal o chvíli později dost možná lehký otřes mozku. Udeřil se totiž do hlavy o trubku ochranného rámu.
"Štěstí nás někde opustilo. Je na cestě k nám, jen se opozdilo," věří řidič tatrovky a dodává: "Naděje pořád existuje. Budeme se koncentrovat na dílčí výsledky a uvidíme, co to udělá v konečném pořadí. Je jasné, že teď to asi není o bedně."
Nyní je Lopraisova posádka na 45. místě, na vedoucího Rusa Čagina ztrácí pět hodin a dvaačtyřicet minut. Nejlepší český zástupce, Marek Spáčil s Liazem, je průběžně sedmý.