Kdyby se s akciemi Teamu Hansen MJP obchodovalo na burze, létala by jejich cena během nedělní finálové jízdy v jihoafrickém Killarney podobně jako hodnota bitcoinu. Ode dna po astronomické částky.
Do poslední jízdy celé sezony světového šampionátu vjížděl z vedoucí pozice Timmy Hansen. Švédský pilot měl jen dvoubodový náskok na Andrease Bakkeruda. Nor ve Volkswagenu se také po startu ujal vedení, což by mu stačilo ke korunovaci.
Jenže v táhlé vracečce v závěru prvního kola vyjel Bakkerud z ideální stopy a od cesty až pod divácké tribuny ho zastavily jen bariéry z pneumatik. Toho chtěl využít jeho sok Hansen. Došlo ke kontaktu, po němž pilot VW ztratil vedení, Timmy Hansen po nárazu do svodidel výrazně ztratil a jeho mladší bratr Kevin dokonce na chvíli vyletěl mimo trať.
V tom okamžiku to s nadějemi Hansenů, jejichž rodinné duo už s předstihem vyhrálo soutěž týmů, vypadalo dost bledě. V čele jel Niclas Grönholm (syn dvojnásobného rallyového šampiona Marcuse), za ním sprintoval Bakkerud, následovali jej Rus Timur Timerzjanov, Timo Scheider z Německa a pak až s odstupem bratři Hansenové.
Drama jak z hollywoodského trháku ovšem nebralo konce. Ve třetím ze šesti finálových kol odstavil Scheider svoje Audi a Timmy Hansen poskočil na čtvrtou příčku.
Co to znamená pro boj o titul mistra světa, došlo i komentátorům oficiálního přenosu z Killarney International Raceway až po dlouhých desítkách vteřin: Timmy Hansen má stejně bodů jako Bakkerud, a protože vyhrál víc závodů, je šampionem on.
Tak to také dopadlo po odmávnutí šachovnicovým praporem. Zatímco švédští bratři s dojetím slavili, naštvaný Nor si to šel s Timmym vyřídit. Došlo nejen na ostrá slova, ale i nějakou tu strkanici.
Záznam dramatické finálové jízdy:
WORLD RX FINAL | Relive the unbelievable finale of the 2019 FIA World Rallycross Championship presented by Monster Energy.
— FIA World Rallycross Championship (@FIAWorldRX) November 10, 2019
This is motorsport at its absolute most dramatic!
Who has been your Driver of the Season? pic.twitter.com/lUJSq5VlwQ
Ani nevole největšího rivala ovšem týmu vedenému 14násobným mistrem Evropy v rallyekrosu Kennethem Hansenem nikdy nevezme premiérový titul v této disciplíně pro značku Peugeot.
Paradoxně ho získal soukromý tým hned sezonu poté, co ze šampionátu odešla "továrna", která nasazovala i rallyovou legendu Sébastiena Loeba. Populární Francouz během tří sezon v MS vyhrál dva závody a v konečném hodnocení byl nejlépe čtvrtý.