Obhájce titulu se zároveň v šestém dílu MS pokusí upevnit vedení v průběžném pořadí seriálu. Pilot soukromého týmu Citroën Kronos vyhrál už tři soutěže za sebou a vede o 11 bodů před Finem Marcusem Grönholmem. Tovární jezdec Fordu triumfoval v úvodních dvou rallye sezony a před třemi lety poznal, jak chutná vítězství na argentinské šotolině.
Argentinská rallye je první ze série tří nejbližších závodů na tomto povrchu, na kterém není výhodné startovat s jedničkou. Ta patří Loebovi, takže Francouz bude fungovat jako "zametač" trati pro své soupeře.
"Ve výhodě tu jsou jezdci s vyššími startovními čísly. Nic to ale nemění na tom, že i tady chci už první etapu ukončit jako vítěz," uvedl dvojnásobný mistr světa. První místo po pátku by pak znamenalo 15. startovní pozici do příštího dne a tím optimální podmínky pro další průběh.
Grönholm považuje soutěž na extrémně prašných a kamenitých cestách v pampě a na svazích Sierra Chica za možnost dostat se opět do kontaktu s lídrem šampionátu. "Tuhle rallye velmi dobře znám. Máme před sebou tři takové a je moc důležité, abychom na každé z nich byli dobří. Šotolina nám dává šanci se na Sébastiena dotáhnout," uvedl osmatřicetiletý Grönholm.
Jako znalec poměrů označil v Argentině za velmi zrádné průjezdy vodními plochami s neznámou hloubkou. "Možná to zní hloupě, že mám strach z poškození vozu právě kvůli vodě, ale její sílu nelze podcenit, když se do ní najíždí ve velké rychlosti," dodal Grönholm.
V návrat lepších časů doufá před Argentinskou rallye i vicemistr světa a poslední světový šampion ve startovním poli Petter Solberg. Norský pilot je v průběžném pořadí až pátý s deseti body, z pěti startů má na kontě tři nuly. "Pro Argentinu už neplatí žádné výmluvy. Není žádná strategie, naplno útočíme," uvedl odhodlaně jezdec Subaru.
Mezi 77 přihlášenými posádkami se představí i Štěpán Vojtěch se spolujezdcem Michalem Ernstem s vozem produkční kategorie Mitsubishi Lancer. Na startu bude jediným Čechem, soutěže v Argentině se neúčastní ani jeden vůz Škoda.
Po čtvrtečním exhibičním shakedownu a dvou diváckých supererzetách na stadionu v Cordóbě čeká jezdce třídenní soutěž s 22 rychlostními zkouškami - v pátek absolvují účastníci 10 testů o celkové délce 159,73 km, v sobotu osm (150,41 km) a v neděli čtyři (41,30 km). Včetně přejezdů urazí soutěžící 1123,38 kilometru.
Průběžné pořadí (po 5 z 16 soutěží):
1. Loeb (Fr./Citroën) 46 bodů, 2. Grönholm (Fin./Ford) 35, 3. Sordó (Šp./Citroën) 20, 4. Stohl (Rak./Peugeot) 13, 5. P. Solberg (Nor./Subaru) 10, 6. Bengué (Fr./Peugeot) 9, ...16. Kopecký (ČR/Škoda) 4, 19. Duval (Belg./Škoda) 3.
Pohár konstruktérů: 1. Kronos Citroën 57, 2. Ford BP 55, 3. Subaru 32, 4. OMV-Peugeot 27, 5. Stobart Ford 10, 6. Red Bull Škoda 8.
Pořadí JWRC: 1. Aava (Est.) 14, 2. Béreš (SR/oba Suzuiki 12, 3. Tirabassi (Fr..) 11, 4. Prokop (ČR/oba Citroën) 10, ...10. Valoušek (ČR/Suzuki) 5.