Motorismus: 24 hodin v Le Mans ON-LINE

Radek Vičík Radek Vičík
16. 6. 2007 0:00
V sobotu od 15:00 sledujte on-line průběh slavného automobilového závodu 24 hodin v Le Mans. Uspějí ve Francii české barvy? Speciál 24 hodin v Le Mans ZDE

Minuta po minutě

On-line přenos ze slavného závodu v Le Mans končí, děkujeme za pozornost! 

Kompletní reportáž a výsledky závodu najdete ZDE 

Vítězné posádky obdržely trofeje a pro vítěze zazněla německá hymna. 

Cílovou rovinku zaplavily tisícovky diváků, kteří čekají na slavností vyhlášení vítězů. 

24:00 Sébastien Bourdais se pohnul směrem k cíli a projel jej, takže si Peugeot pojistil druhé místo. 

24:00

75. ročník čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans skončil! Vítězem se stalo podruhé za sebou dieselové Audi R10 posádky Biela/Pirro/Werner.

 

23:59 Peugeot s číslem 8 zůstal 55 vteřin před koncem stát na trati! 

23:49 Závod byl na posledních jedenáct minut restartován. Jan Charouz je momentálně v dobré pozici, protože před ním není žádný vůz, který by mu vodní tříští kazil výhled. 

23:46 Ve třídě LMGT1 sice vyhraje Aston Martin, ale ne posádka Tomáše Engeho. Ten by měl se svými kolegy obsadit ve třídě čtvrté místo a celkově deváté. 

23:45 Vozy spořádaně kroží po trati a na pořadí může něco změnit už jen jezdecká chyba nebo selhání vozu. 

23:42 Lídr třídy protypů LMP2 Lola Zytek #31 je stále v depu. Pokud neprotne cílovou čáru, vyhraje i přes obrovskou ztrátu Zytek stáje Barazi #33. Ten jediný totiž v závodě zůstal. 

23:38 Peugeot vyjel na trať a zařadil se na druhou příčku absolutního pořadí. 

23:35 Peugeot #8 potvrdil spekulace o taktické zastávce a už stoji před boxy. 

Všechny fotografie ze 75. ročníku čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans si prohlédněte ZDE 

Startovní listinu najdete ZDE

 

23:30

Pořadí po 363 kolech:
1. Werner (Audi R10 #1) , 2. Bourdais (Peugeot #8) -7, 3. Collard (Pescarolo #16) -12, 4. Barbosa (Pescarolo Judd #18) -23, 5. D. Brabham (Aston Martin #009) -27, 6. Fellows (Chevrolet Corvette #63) -28, 7. Gollin (Aston Martin #008) -29, 8. (5. v LMP1) J. Charouz (Lola-Judd #15) -32, 9. (4. v LMGT1) Kox (Aston Martin #007) -32, 10. Belloc (Aston Martin # 54) -33,..  15. (8. v LMGT1) Vasiljev (Ferrari 550 #67) -48.

 

23:25 U Peugeotu probíhá jen čištění vozu. Tým zřejmě využil velkého náskoku k pošetření vozu, který se vydá na trať až těsně před vozem Pescarolo. 

23:24 Vozy krouží za safety carem, průtrž mračen se neuklidňuje. 


Jacques Villeneuve s Peugeotem 908 (vpravo) předjíždí Boba Berridge za volantem Loly Aer.
 

23:16 Do boxů a péče mechaniků zamířil také Peugeot číslo 8 jedoucí na druhém místě. Třetí Pescarolo na něj ztrácí pět kol. 

23:12 Žlutá fáze vyhovuje nejvíce stáji Audi, které si tak může pojistit první místo. 

23:11 Na trať vyjelo kvůli velkým kalužím vody zaváděcí vozidlo. 


Panoz Espetante stáje Team LNT v péči mechniků v Le Mans.
 

23:00 Do cíle 75. ročníku závodu 24 hodin v Le Mans chybí posledních šedesát minut. 

22:56 "Peugeot byl oficiálně stažený, takže jsme pátí ve třídě a celkově osmí. Závod dojede do cíle Jan Charouz. Strašně leje, kolo jezdíme kolem pěti minut. Naším úkolem je dojet do cíle. Nemá smysl se honit, v LMGT1 si nepolepšíme a mohli bychom ztratit místo v absolutním pořadí, kde jsou za námi Astony," uvedl sportovní ředitel týmu Škoda Charouz Racing System  Tom Šedivý. 

22:45 Peugeot číslo stále zůstává v oficiální klasifikaci, takže Jan Charouz s Lolou by musel dohnat ztrátu 14 kol a Engeho Aston Martin ještě o jedno více. 

22:42 Do boxů zaměřil i také poslední jedoucí vůz třídy LMP2, Zytek stáje Barazi #33. 


Mechanici Peugeotu 908 číslo 8 čekají na příjezd svého vozu do depa.
 

22:38 Jan Charouz dostal při nájezdu do depa smyk a po drobném zdržení v boxech se opět vrátil na trať. 

22:35 Vzhledem k odstoupení Peugeotu se česká Lola-Judd posunula na osmé místo a Aston Martin Tomáše Engeho na deváté. 

22:33 Dveře u boxů Peugeotu číslo 7 sice nebyly zavřeny, ale u vozu už nikdo nepracuje a mechanici a jezdci si začali sundavat nehořlavé obleky. 

22:29 Peugeot #7 se vrátil po odjetí jediného kola a vypadá to, že v závodě definitině skončil. 

22:27 Déšť polevil, ale okruh je stále mokrý. Doplatil na to například Luc Alphand s Corvettou #72. Ten dostal smyk a auto uvěznil ve štěrku.  

22:20 Peugeot č. 7 se vrátil do závodu. Z druhého místa se propadl na čtvté, na vedoucí Audi ztrácí 15 kol. 

22:16 Ve třídě LMP2 jsou pouze dva vozy. Vůz Lola Zytek stáje Binnie Motorsport je ale v boxech a mechanici na něm usilovně pracují. Druhý stroj, Zytek týmu Barazi, má ztrátu plných 22 kol. 

22:10 Pro mokré pneumatiky si dojel i český tým Škoda Charouz Racing System. Mückeho v kokpitu nahradil Jan Charouz, který má vůz dořídi do cíle. 

22:08 Australan Simonsen se snažil projet rovně šikanou PlayStation, ale o bariéru z pneumatik si rozbil své Porsche 911 GT3. Přesto nezamířil do boxů a snaží se dál jet. 

22:05 Peugeot s číslem sedm zůstává stále v boxech a hrozí jí další propad pořadím. 

22:04 Déšť zalil celou trať a vozy se probíjejí průtrží mračen. 

21:57 Bielu v kokpitu Audi nahradil Marco Werner. Zdá se, že nešlo o technický problém, ale Biela jel pomalu kvůli mokré trati. Vůz totiž opustil boxy velmi rychle. 

21:57 Závod byl oficiálně prohlášen za mokrý a týmy mohou nasadit mokré gumy. 

21:54 Vedoucí Audi Franka Biely výrazně zpomalilo. V boxech Audi je vidět velké napětí. Na trati začalo navíc pršet. 

Startovní listinu najdete ZDE

 

21:50 Změna v pořadí byla dokonána, Peugeot #8 je druhý. 

21:45 Problémy Peugeotu nahrávají jedinému zbývajícímu Audi, vůz s číslem 1 si může v klidu budovat náskok v čele. 


Inženýři Audi sledují technická data svých vozů při závdě v Le Mans.
 

21:39 Peugeot s číslem sedm, za volantem Nicolas Minassian, zajel do garáže a mechanici okamžitě sundali kryt motoru. Druhý vůz Peugeotu #8 útočí na jeho druhou příčku. 

21:26 Saleen S7R Francouze Ayariho se roztočil v šikaně PlayStation. Po chvilkovém kličkování v únikové zóně se vůz vrátil do závodu, i když musel okamžitě k mechanikům. 

21:24 Česká stáj Lola-Judd vyměnila jezdce. Místo Alexe Yoonga do ní nasedl Stefan Mücke. 

21:09 Alex Yoong s Lolou-Judd se dostal na desátí místo, když předjel Saleen S7R #54 Francouze Belloca. 

21:07 Lídři jednotlivých tříd:
LMP1: Werner (Audi R10 #2). LMP2: Binnie (Lola Zytek #31). LMGT1: Turner (Aston Martin #009). LMGT2: Long (Porsche 911 GT3 #76).
 

21:03 Pořadí po 318 kolech:
1. Werner (Audi R10 #1) , 2. Villeneuve (Peugeot #7) -5, 3. Sarrazin (Peugeot #8) -8, 4. Dumas (Pescarolo #16) -10, 5. Short (Pescarolo Judd #18) -19, 6. Turner (Aston Martin #009) -24,...,  9 (4. v LMGT1) Enge (Aston Martin #007) -28, 11. (6. v LMP1) Yoong (Lola-Judd #15) -31, 15. (8. v LMGT1) Pergl (Ferrari 550 #67).
 

21:00 Do cíle letošního ročníku 24 hodin v Le Mans zbývají poslední tři hodiny. Na trati je už jen 31 vozů, tedy 57% původního startovního pole. 

20:36 V souboji o osmé místo došlo na zastávky v boxxechm první zajel do depa Enge, po něm jeho soupeř Bouchut. 

20:02 Střídání ve Frrari stáje Convers Menx, místo Roberta Pergla usedl do vozu Tomáš Kostka. 


Rinaldo Capello s Audi R10 se v noci řítí okruhem v Le Mans.
 

19:53 Tomáš Enge přehnal snahu a v zatáčce Indianapolis se dostal do hodin. Vyjel sice mimo trať, ale obratem se na ni vrátil. Praskla mu ale pneumatika a vůz byl i poškozen. 

19:42 Tomáš Enge se v boji o oosmé místo dohání jiný Aston Martin s číslem 008. Momentálně ztrácí jen jedinou vteřinu. 


Pilot Peugeotu Sébastien Bourdais (vlevo) se chystá na noční úsek závodu, zatímco velká část týmu klimbá.
 

19:22 Pořadí po 292 kolech:
1. Pirro (Audi R10 #1) , 2. Gené (Peugeot #7) -4, 3. Lamy (Peugeot #8) -7, 4. Boullion (Pescarolo #16) -9, 5. Hall (Pescarolo Judd #18) -16, 6. Rydell (Aston Martin #009) -22,...,  9 (4. v LMGT1) Enge (Aston Martin #007) -24, 12. (6. v LMP1) Mücke(Lola-Judd #15) -30, 15. (8. v LMGT1) Vasiljev (Ferrari 550 #67).
 

19:17 Do české Loly-Judd usedne během několika desítek minut Alex Yoong. Mezi 13:45 až 14:00 hodin jen vystřídá Jan Charouz, který by měl dojet do cíle. 

19:13 Zytek se startovním číslem 32 pilotovaný Švýcarem Ojjehem se roztočil na konci cílové rovinky. Vůz zůstal nepojízdný v kačírku a smutný závodník s hlavou v dlaních celou situaci jen nevěřícně sledoval. 

19:06 Sportovní ředitel Škoda Charouz Racing System Tom Šedivý si postěžoval na smůlu v podobě defektů. "Už jsme měli šest defektů, to je opravdu hodně. Máme  27 zastávek v boxech a ostatní soupeři teprve 23-24. Není to kvalitou gum, ale množstvím karbonových úlomků na trati. Teď je asi nejhorší období, protože jedou piloti, kteří v noci nespali. Jak jsou unavení, zvyšuje se počet kontaktů mezi nimi. Po jedenácté hodině to bude zase dobré, až se vymění." 

18:52 Lola stáje RML číslo 25 pomalu krouží po trati s kouřícím motorem a míří do depa. 

18:40 Lídři jednotlivých tříd
LMP1:
 Pirro (Audi R10 #2). LMP2: Buncombe (Lola Zytek #31). LMGT1: Rydell (Aston Martin #009). LMGT2: Mullen (Ferrari F 430 #87).
 

18:22 V nájezdu do šikany Michelin praskla Janu Charouzovi zadní guma a Lola-Judd opět havarovala. Vůz jeopět lehce omlácený a  v práci mechaniků. 

18:00 Pořadí po 266 kolech:
1. Pirro (Audi R10 #1) , 2. Gené (Peugeot #7) -5, 3. Lamy (Peugeot #8) -7, 4. Boullion (Pescarolo #16) -8, 6. Barbosa (Pescarolo Judd #18) -16, 6. Rydell (Aston Martin #009) -21,...,  9 (4. v LMGT1) Kox (Aston Martin #007) -23, 12. (6. v LMP1) Charouz (Lola-Judd #15) -28, 15. (8. v LMGT1) Vasiljev (Ferrari 550 #67).
 

17:05 Mimo hru je další favorit, ze závodu odstoupilo Audi R10 s číslem dvě, které dlouho vedlo. Rinaldo Capello ztratil na trati zadní kolo a do depu už nedokulhal. Tom Kristensen tak nezíská osmý triumf v tomto závodě. 

17:03

Pořadí po 266 kolech:
1. Biela (Audi R10 #1) , 2.Capello (Audi R10 #2) -4 kola, 3. Gené (Peugeot #7) -4, 4. Lamy (Peugeot #8) -7, 5. Collard(Pescarolo #16) -8, 6. Barbosa(Pescarolo Judd #18) -15, 7. D. Brabham (Aston Martin #009) -20,...,  10. (4. v LMGT1) Herbert (Aston Martin #007) -22, 13. (7. v LMP1) Mücke (Lola-Judd #15) -26, 16. (8. v LMGT1) Pergl (Ferrari 550 #67).

 

Startovní listinu najdete ZDE

 

16:23 Zytek stáje Barazi s číslem 32 má notně pocuchaný předek po kolizi se svodidly, pouhá výměna předního krytu na problémy nestačila. 

16:00 Lídři jednotlivých tříd
LMP1:
 Capello (Audi R10 #2). LMP2: Timpany (Lola Zytek #31). LMGT1: Turner (Aston Martin #009). LMGT2: Kirkaldy (Ferrari F 430 #87).
 

15:56

Pořadí po 245 kolech:
1. McNish(Audi R10 #2), 2. Biela (Audi R10 #1) -3 kola, 3. Minassian (Peugeot #7) -6, 4. Bourdais (Peugeot #8) -10, 5. Collard(Pescarolo #16) -7, 6. Short (Pescarolo Judd #18) -13, 7. Rydell (Aston Martin #009) -21, 8. (2. v LMGT1) Herbert (Aston Martin #007) -21,.. 14. (7. v LMP1) Mücke (Lola-Judd #15) -29, 17. (10. v LMGT1) Pergl (Ferrari 550 #67). 

 

 

15:53 Aston Mastin DBR9 číslo 007 s JOhny Herbertem za volantem byl mechaniky zatlačen do boxů, příčinou jsou zatím neidentifikované problémy s motorem nebo přední nápravou. 

15:48 Další zdržení českého vozu Lola-Judd v boxech. Při výměně jezdců mechanici pilně pracovali na kapotáži u pravého zadního kola. 

14:59 Kvůli poruše motoru vzdal vůz číslo 13 ze stáje Courage Competition. 

14:31 Nad Le Mans pomalu svítá a začíná "šťastná hodinka", kdy je už dobrá viditelnost, ale ještě dostatečné chladno na optimální chlazení motorů. Právě teď by měli jezdci zajíždět nejlepší časy. 

Vše o čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans - speciál najdete ZDE 

14:24 Ze závodu už odstoupilo 14 posádek. Mimo hru je mimo jiné i druhý tovární vůz Spyker. 

14:20 Pořadí po 212 kolech:
1. McNish (Audi R10 #2), 2. Werner (Audi R10 #1) -3 kola, 3. J. Villeneuve (Peugeot #7) -6, 4. Duams (Pescarolo #16) -8, 5. Sarrazin (Peugeot #8) -10, 6. Hall (Pescarolo Judd #18) -15, 7. (1. v LMGT1) Enge (Aston Martin #007) -18, 9. D. Brabham (Aston Martin #009) -186,.., 12. Mücke (Lola-Judd #15) - 22, 19. (10. v LMGT1) Vasiljev (Ferrari 550 #67).
 


Porsche 911RSR GT3 italské stáje Autorlando sport.
 

14:05 Opravená Lola-Judd české stáje vyjela na trať "To se v motorsportu stává. Ztratili jsem ve třídě jedno místo a ještě je 10 hodin před námi," konstatoval sportovní ředitel stáje Škoda Charouz Racing System Tom Šedivý.  


Svítící Peugeot 908 při noční fázi čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans..
 

Všechny fotografie ze 75. ročníku čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans si prohlédněte ZDE 

13:08 Z Astonu Martin DBR9  s číslem 007 se vysoukal Petre Kox a jeho místo zaujal Tomáš Enge. Vůz si po 205 kolech drží první místo ve třídě LMGT1. 

12:50 Jan Charouz dostal v zatáčce Michelin smyk a urazil zadní část vozu. Pomlau dojel do boxů. 

12:57 Do potíží se dostala Corvetta číslo 72 bývalého lyžařského šampiona Luca Alphanda, ze štěrku ji musel vytáhnout až traktor. Poškozený vůz Francou dostal do depa. 

12:52 Pořadí po 195 kolech:
1. Kristensen (Audi R10 #2), 2. Werner (Audi R10 #1) -2 kola, 3. J. Villeneuve (Peugeot #7) -6, 4. Duams (Pescarolo #16) -7, 5. Sarrazin (Peugeot #8) -9, 6. J. Charouz (Lola-Judd #15) -9, 7. Barbosa (Pescarolo Judd #18) -13, 8. Rydell (Aston Martin #009) -16, 9. (2. v LMGT1) Kox (Aston Martin #007) -16,.. 21. (10. v LMGT1) Vasiljev (Ferrari 550 #67).
 

12:49 Američan MacAlister poslal v zatáčce Arnage svůj Pilbeam Judd třídy LMP2 mimo trať. 

12:34 Z Loly-Aer stáje Chamberlain-Synergy Motorsport #19 se těsně před vjezdem do boxů vyvalil dým. Brit Evans ji dokázal i přes krátké odstavení mimo trať dostat do boxů. Vůz se po výměně jezdců vrátil do závodu. 

12:30 Pořadí třídy LMGT2:
1. Salo (Ferrari F 430 #97), 2. Lietz (Porsche 911 #76), 3. Mullen (Ferrari F 430 #87),  4. Ehret (Porsche 911 #93), 5.Braun (Ferrari F 430 #99).
 


Jeden z naftových Peugeotů 908 při noční zastáce v boxech.
 

Startovní listinu najdete ZDE

 

12:26

Lídři jednotlivých tříd
LMP1:
Kristensen (Audi R10 #2). LMP2: Buncombe (Lola Zytek #31). LMGT1: Rydell (Aston Martin #009). LMGT2: Salo (Ferrari F 430 #97)

 

12:10 Mimo hru je už 12 vozů: tři z LMP1, tři z LMP2, dva z LMGT1 a čtyři z LMGT2. Z favoritů na vítězství odpadlo Audi R10 s číslem 3. České fanoušky zarmoutilo odstoupení Jaroslava Janiše se Spykerem #86. 

12:06 Pořadí po polovině závodu:
1. Kristensen (Audi R10 #2) 179 kol, 2. Pirro (Audi R10 #1) -3 kola, 3. M. Gené (Peugeot #7) -5, 4. Boullion (Pescarolo #16) -7, 5. Lamy (Peugeot #8) -9, 6. J. Charouz (Lola-Judd #15) -9, 7. Short (Pescarolo Judd #18) -11, 8. (1. v LMGT1) Kox (Aston Martin #007) -14,.. 22. (10. v LMGT1) Pergl (Ferrari 550 #67).
 

12:00 Závod se dostal do své druhé poloviny. Kromě několika vozů v péči mechaniků probíhá standardní režim zastávek v boxech bez výrazných změn pořadí. 

11:35 V boxech je už téměř 30 minuc ASton MArtin DBR9 stáje Modena, vůz je stále v péči mechaniků. 

11:31

Pořadí třídy LMP2:
1. Buncombe (Lola-Zytek # 1), 2. Ianetta (Courage-Aer #24), 3. Jouanny (Courage-Aer #35), 4. Kerr (Zytek #33), 5. Barazi (Zytek #32).

 

11:22 Jan Charouz bez problémů absolvoval zastávku v boxech, pouze se doplňovalo palivo. 

Všechny fotografie ze 75. ročníku čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans si prohlédněte ZDE 

11:10 Lídři jednotlivých tříd
LMP1: Kristensen (Audi R10 #2). LMP2: Buncombe (Lola Zytek  #31). LMGT1: Herbert (Aston Martin #007). LMGT2: Salo (Ferrari F 430 #97)
 

11:04

Pořadí po 169 kolech:
1. Kristensen (Audi R10 #2), 2. Pirro (Audi R10 #1) -3 kola, 3. M. Gené (Peugeot #7) -5, 4. Boullion  (Pescarolo #16) -7, 5. Lamy (Peugeot #8) -9, 6. J. Charouz (Lola-Judd #15) -9, 7. Short (Pescarolo Judd #18) -11,...  9. (1. v LMGT1) Herbert (Aston Martin #007) -14,.. 22. (11. v LMGT1) Pergl (Ferrari 550 #67).

 

11:00 Sedminásobný vítěz závodu Tom Kristensen si v čele buduje pohodlný náskok. Jeho Audi #2 má před týmovým kolegou Emanulem Pirrem náskok tří kol. V souboji o vedení LMGT1 vede Engeho stroj s číslem 007, nyní pilotovaný Johny Herbertem. Před soupeři má už náskok jednoho kola. 


Emanule Pirro vjíždí s Audi R10 pod most Dunlop.
 

10:47 Předpověď počasí slibující jasno se zatím vyplňuje. Noc v Le Mans je bez mráčku, i když poměrně chladná. 

10:44 Brit Niarchos se v šikaně PlayStation dostal se svým Ferrari F 430 #87 mimo trať do štěrkové únikové zóny. 

10:18 Lídři jednotlivých tříd
LMP1:
Capello (Audi R10 #2). LMP2: Timpany (Lola Zytek  #31). LMGT1: Herbert (Aston Martin #009). LMGT2: Salo (Ferrari F 430 #97)
 


Kouzelná atmosféra nočního Le Mans..
 

10:01 Pořadí po 152 kolech:
1. Capello (Audi R10 #2), 2. Pirro (Audi R10 #1) -2 kola, 3. M. Gené (Peugeot #7) -4, 4. Collard (Pesacrolo #16) -5, 5. Yoong (Lola-Judd #15) -8, 6. Lamy (Peugeot #8) -8, 7. Hall  (Pescarolo Judd #19) -9, 10. (2. v LMGT1) Enge (Aston Martin #007) -12,.. 21. (10. v LMGT1) Kostka (Ferrari 550 #67).
 

10:00 V 75. ročníku čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans je momentálně klasifikováno 44 posádek. Poslední z nich ale ztrácí na lídra už 53 kol. Yoong bojuje s Lamym v Peugeotu o pátou příčku. 

Startovní listinu najdete ZDE

 

09:58 Vůz Maranello 550 stáje Menx Convers se zdržel v depu, neboť mu nechtěl naskočit motor. Povedlo se to až na druhý pokus. 

09:52 Německý pilot Mike Rockenfeller o vyřazení svého Audi #3 krátce po startu: "Těžko se mi hledají slova. Je mi líto týmových kolegů. V úseku Tertre Rouge jsem najel na mokrou část trati, předem mi ustřelil a zadní částí jsme trefil svodidla. Znažil jsem se auto dostat do boxů,ale bylo tak rozbité, že to nešlo."   

09:47 Tomáš Enge opsutil kokpit svého Astonu Martin, místo něj nastoupil expilot F1 Johny Herbert. 

09:44 Technický ředitel Škoda Racing Charouz System Tom Šedivý byl s výkonem Stefana Mückeho za volantem Loly-Judd spokojený. "Jel velmi dobře, byla to paráda. Stefan zajel nejryhclejší kolo z benzíňáků. Jediný porblém bylo, když na trati přejel nějakou překážkua píchnul gumu."
Alex Yoong se podle něj také zrychlil, ale na Pescarolo č. 16 zatím nemám. "Ta sekunda až sekunda a půl na kolo je znát," dodal. Ve voze bude ještě necelé dvě hodiny, pak jej vystřídá Jan Charouz.
 

09:22 Alex Yoong klesl na šesté místo, předjel ho Bourdais s dieselovým Peugeotem 908. 

09:08 Do vozu Lola-Judd nastoupil místo Němce Mückeho malajský expilot F1 Yoong. Ve stáji Converse Menx řídí Ferrari 550 Tomáš Kostka. 

09:02 Pořadí po 137 kolech:
1. Capello (Audi R10 #2), 2. Biela (Audi R10 #1) -3 kola, 3. Minassian (Peugeot #7) -4, 4. Minassian (Pesacrolo #16) -4, 5. Mücke (Lola-Judd #15) -7, 6. Collard (Peugeot #8) -8, 7. Hall  (Pescarolo Judd #19), 8. (1. v LMGT1) Enge (Aston Martin #007),.. 23. (10. v LMGT1) Kostka (Ferrari 550 #67).
 

09:00 Závod se překulil do nového dne, na vedoucích pozicích se kromě odstoupení nejlepšího vozu LMP2, který jediný dělal problémy elitním strojům LMP1, nic nezměnilo. Český tým Škoda Charouz Racing System je dál pátý, Tomáš Enge s Aston Martinem vede třídu LMGT1 a celkově se drží na osmém místě. V oficiálním pořadí je zapsáno 48 strojů. 


Jutaka Jamagiši se s vozem Dome S101-5 Mader ocitl ve štěrkové ochranné zóně.
 

08:48 Tomáš Enge se začal vzdalovat soupeři v boji o vedení třídy LMGT1 Brabhamovi také v továrním Astonu Martin. Náskok narostl už na 40 vteřin. 

08:40 Pescarolo #17 se po dvou hodinách práce na úniku oleje. 


Jan Charouz s Lolou-Judd jede před Emmanuelem Collardem s Pescarolem-Judd.
 

08:30 Jaroslav Janiš je mimo hru. Jeho Spyker s číslem 86 je definitině mimo hru, vůz odstoupil kvůli technické poruše. 

08:17 Lídr třídy LMP2 Huges s vozem Lola Aer B05-40 byl kvůli prasklé pneumatice nucen zastavit a závod pro něj zřejmě skončil. 

08:09 Lídři jednotlivých tříd
LMP1: 
Capello (Audi R10 #2). LMP2: Hughes (Lola Aer #40). LMGT1: Kox (Aston Martin #009). LMGT2: Melo (Ferrari F 430 #97)
 

08:02 Pořadí po 118 kolech:
1. Capello (Audi R10 #2), 2. Biela (Audi R10 #1), 3. Minassian (Peugeot #7), 4. Dumas (Pesacrolo #16), 5. Mücke (Lola-Judd #15), 6. Barbosa (Pescarolo-Judd #19), 7. Bourdais (Peugeot #8), 8. Hughes (Lola Aer #40), 9. (1. v LMGT1) Kox (Aston Martin #007), 25. (11. v LMGT1) Vasiljev (Ferrari 550 #67), 45. (11. v LMGT2) Janiš (Spyker C8 #86).
 

08:00 75. ročník čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans má za sebou první třetinu. V oficiální klasifikaci je stále 48 vozů. 


Emmanuel Collard projíždí s vozem Pescarolo-Judd jednu ze zatáček v Le Mans.
 

07:51 Třídě LMGT1 jasně dominuje tovární tým Aston Martin,první je vůz s číslem 007 Tomáš Engeho, za ním je se ztrátou jednoho kola jeho kolega číslo 009. 

07:40 Zaváděcí vozidlo je opět v boxech a začalo se závodit. 


Společná zastávka obou protoypů Peugeot 908 v Le Mans.
 

07:30 Vozy strále krouží za zaváděcím vozidlem, vede momentálně Audi #1. 

07:20

Jan Charouz by se svým prvním "stintem" ve slavném Le Mans spokojený. "Jel jen o vteřinu pomali než Stefan Mücke, auto jezdí super," pochválil nejmladšího jezdce letošního Le Mans sportovní ředitel stáje Škoda Charouz Racing System Tom Šedivý.

Do kokpitu vozu vrátil Stefan Mücke a absolvoval už první takování. "Už jsme ho neohřáli, připomněl se smíchem předchozí ohnivou spoušť.

 

07:10 Pořadí po 7 hodinách závodu:
1. McNish (Audi R10 #2) 106 kol, 2. Werner (Audi R10 #1) - 2, 3. M. Gené (Peugeot #7) -3, 4. Dumas (Pesacrolo #16) -4, 5. Mücke (Lola-Judd #15) -6,..  9. (1. v LMGT1) Kox (Aston Martin #007), 28. (11. v LMGT1) Kostka (Ferrari 550 #67), 45. (11. v LMGT2) Janiš (Spyker C8 #86).
 

07:00 Po sedmi hodinách využila většina favoritů žluvé fáze a zamířila do depa. 

06:58 Na trať vyjelo zaváděcí auto. V bariéře z pneumatik se totiž ocitl Nakano s vozem Creation Judd. 

06:56 Corvetta #63 měl kolizi s Audi R10 #1 Marco Wernera, Německý jedzec si musí do depa pro nové díly karosérie. Corvetta se projela štěrkem, ale pokračuje v závodě. 

06:40 Stáji Aston Martin podle Tomáše Engeho nevyšla taktika s pneumatikami. "Bohužel v té chvíli vyjel safety car a trať vcelku oschla. Takže jsem mohl znova do depa pro suché gumy," posteskl si v přímém přenosu Galaxie Sport. 

06:32 Lídři jednotlivých tříd
LMP1:
McNish (Audi R10 #2). LMP2: Fernandez (Lola Aer #40). LMGT1: Rydell (Aston Martin #009). LMGT2: Mowlem (Ferrari F 430 #97)
 

06:30 Pescarolo #17 je stále v boxech, mechanici hledají příčinu úniku oleje.  

06:27 Porsche 911 Jorga Bergmeistera ztratilo v zatáčce Indianapolis pravé dveře a jezdec tak msule do depa pro nové. 

06:20 Obloha nad Le Mans je téměř bez mráčku, jede se na suché trati. 

06:08

Pořadí po 87 kolech: 1. McNish (Audi R10 #2), 2. Werner (Audi R10 #1), 3. J. Villeneuve (Peugeot #7), 4. Dumas (Pesacrolo #16), 5. Treluyer (Pesacrolo #17), 6. J. Charouz (Lola-Judd #15), 10. (1. v LMGT1) Herbert (Aston Martin #007), 31. (13. v LMGT1) Kostka (Ferrari 550 #67), 39. (11. v LMGT2) Janiš (Spyker C8 #86).

 


Hořící Lola-Judd české stáje Škoda Charouz Racing Systém v boxech závodu na 24 hodin v Le Mans.
 

Startovní listinu najdete ZDE

 


Ital Emanuele Pirro (vlevo) uvolňuje místo v kokpitu Audi R10 Marco Wernerovi z Německa.
 

05:29 Jaroisla Janiš na trati na dovu místech výrazně zpomalil, jeho Spyker měl zřejmě technické problémy. 

05:28 Felipe Ortiz poslal v šikaně PlayStation do svodidel Lolu stáje Creation Autosportif, jednoho ze soupeřů Charouzova týmu.  

05:11 Robert Pergl s Ferrari podruhé vyjel z trati a opět ztratil. 

05:10 V čele jsou nadělé dvě Audi, z animi je Peugeot, Pescarolo a další Peugeot. Jan Charouz je šestý. 

05:00 Závod se přehoupl do šesté hodiny. Stále je na trati padesátka vozů, i když některé jsou ve výsledkové listině jen symbolicky se sztrátou více než dvaceti kol na lídra. 

04:58 Robert Pergl vyjel se svým Ferrari do štěrkové únikové zóny, ale po krátkém intermezzu se vrátil do závodu. 

04:54 Lola britské stáje RML pilotovaná Andy Wallacem vyjela z trati a trefila svodila. Vůz pomalu dokroužil do boxů, kde mechanic pracují na opravě poškozené zadní nápravy. 

04:46 Peugeot 908 # 8 Stéphane Sarrazina začal mít krátce po projetí cílové čáry problémy a jezdec musel krokem do boxů. Příčinou byl poškozený náboj pravého zadního kola. 

04:42

Pořadí po 65 kolech: 1. Kristensen (Audi R10 #2), 2. Pirro (Audi R10 #1), 3. Sarrazin (Peugeot 908 #8), 4. J. Villeneuve (Pescarolo #16), 5. Bouillon (Pesacrolo #16), ,  ..., 8. J. Charouz (Lola-Judd #15), 12. (2. v LMGT1) Herbert (Aston Martin #007), 29. (4. v LMGT2) Hezemans (Spyker C8 #86), 31. (12. v LMGT1) Kostka (Ferrari 550 #67),

 


Emmanuele Pirro se svým Audi R10 v čele skupiny vozů při závodě 24 hodin v Le Mans.
 

04:10 Po čtyřech hodinách závodu zůstalo v závodě 50 vozů. 

04:05 "Při tankování ukáplo trochu benzínu na výfuk a byl z toho požár. Ten jsme během čtyř vteřin uhasili a všechnoje v pořádku. Výměna jezdů původně v plánu nebyla, ale raději Mückeho vystřídal Jan Charouz. Ztratili jsme asi minutu a půl a ze sedmého klesli na 10. místo. Jsme teprve po čtyřech hodinách závodu, takže se nic neděje," uvedl Tom Šedivý ze stáje Antonína Charouze. 

03:51 Vůz českého týmu Škoda Charouz Racing System vyjel zpět na trať. 

03:48 Lola-Judd české stáje začala v boxech hořet. Mechanici ji rychle uhasili, nyní zjišťují stav vozu. 

03:45 Tomáš Kostka měl se svým Ferrari na trati kontakt s Corvettou Belgičana Vosse a skoro celé kolo musel jet krokem. Po opravě se vrátil na trať. 


Prototyp Pescarolo Judd s číslem 17 a posádkou Primat/Tineseau/Treulyer na trati závodu 24 hodin v Le Mans..
 

03:22

Pořadí po 44 kolech: 1. Kristensen (Audi R10 #2), 2. Lamy (Peugeot 908 #8), 3.Bouillon (Pescarolo #16), 4. Pirro (Audi R10 #1), 5. M. Gené (Peugeot 908 #7), ,  ..., 8. Mücke (Lola-Judd #15), 13. (2. v LMGT1) Enge (Aston Martin #007), 32. (5. v LMGT2) Hezemans (Spyker C8 #86), 33. (12. v LMGT1) Kostka (Ferrari 550 #67),

 

03:00 Po třech hodinách se situace v čele závodu stabilizovala - vede Audi R10 s číslem 2 se sedminásobným vítězem závodu Tomem Kristensenem. 

02:44 Do boxů zamířil Tomáš Enge, dosvého Aston Martinu bral pouze palivo. 

02:42 Opět se závodí, zaváděcí vozidlo zajelo do boxů. 

02:25 Yoong vyjel při nájezdu do boxů do kačírku, ale vůz se se podařilo dostat zpět na trať. "Alex byl naštvaný, ale jinak byl bez chyby, i když pomalejší. Mrzela ho ta ztráta. Naštěstí se jelo pod žlutými vlajkami, takže to je OK," uvedl Tom Šedivý ze stáje Škoda Charouz Racing System. 

02:25 První střádní v české Lole-Judd. Místo Alexe Yoonga nastoupil Stefan Mücke. Vůz je momentálně na devátím místě. 

Startovní listinu najdete ZDE

 

02:18

Pořadí po 30 kolech: 1. Kristensen (Audi R10 #2), 2. Collard (Pescarolo #16), 3. Lamy (Peugeot 908 #8), 5. M. Gené (Peugeot 908 #7), 5. Pirro (Audi R10 #1),  ..., 6. Yoong (Lola-Judd #15), 15. (3. v LMGT1) Enge (Aston Martin #007), 37. (13. v LMGT1) Vasiljev (Ferrari 550 #67), 38. (7. v LMGT2) Hezemans (Spyker C8 #86).

 


Start 24 hodin v Le Mans. V čele byl ještě Peugeot 908 Sébastiana Bourdaise, který však v další zatáčce udělal chybu a do vedení šlo Audi.
 

02:09 Francouz Besson zastavil se svým Couragem #12 na trati. 

02:00 Závdoní pole absolvovalo druhou hodinu. V čele se stále drží Audi s číslem 2 a Tomem Kristensenem za volantem. 


Lucas Luhr s Audi R10 vede závod 24 godin v Le Mans před Sébastienem Bourdaisem s Peugeotem 908.
 

01:50 Jezdec Corvetty #64 ipořadatelé se stále snaží vyjet na trať, ale vůz zůstává stát u svodidel. 

01:48 Alex Yoong zajel s Lolou-Judd do boxů,kde bez problémů natankoval. Žlutá fáze pokračuje. 

01:45 Lídři jednotlivých tříd
LMP1:
Kristensen (Audi R10 #2). LMP2: Hughes (Lola Aer #40). LMGT1: Garcia (Aston Martin #59). LMGT2: Simonsen (Porsche 911 #93)
 

01:42 Tovární Corvetta #64, jeden z největších soupeřů Tomáše Engeho ve třídě LMGT1, zůstala stát podél trati. 


Start 24 hodin v Le Mans.
 

01:40 Do Astonu Martin s číslem 007 usedl Tomáš Enge, který nahradil Petera Koxe z Nizozemska. 

01:38 Automobil stáje česko-ruské stáje Menx přejel své místo v depu a mechanici jej zpátky museli dotlačit. 

01:33 Opět vyjel Safety Car a je tak znemožněno předjížění. 

01:32 Němec Rockenfeller rozbil o svodidla své Audi R10 s číslem 3, které v té chvíli bylo na pátém místě. První z favoritů je mimo hru. 

01:23 Lola stáje Creation Autosportif s číslem 9 je v boxech a v péči mechaniků. 

01:22 Závod byl restartován, zaváděcí vozidlo zajelo do boxů. 

01:20 Jezdci dál krouží za safety car 

01:15 Pořadí po 18 kolech: 1. Capello (Audi R10 #2), 2. Luhr (Audi R10 #3), 3. Pirro (Audi R10 #1), 4. Minassian (Peugeot 908 #7), 5. Bourdais (Peugeot 908 #8), ..., 11. Yoong (Lola-Judd #15), 18. (1. v LMGT1) Kox (Aston Martin #007), 38. (14. v LMGT1) Vasiljev (Ferrari 550 #67), 41. (6. v LMGT2) Chiesa (Spyker C8 #86). 

01:09 Na trať se vydalo zaváděcí vozidlo. Nastalé situace využili někteří jezdci a zamířili do boxů. Leckteré týmy také střídají. 

01:02 Pescarolo Francouze Tinseaua útočí na Lolu-Judd Alexe Yonga. 

01:00 Jezdci absolvovali první hodinu, nad tratí opět začalo poprchávat. V závodě pokračuje 53 vozů z 54 na startu. 

Startovní listinu najdete ZDE

 

00:49 Pořadí po 13 kolech: 1. Capello (Audi R10 #2), 2. Biela (Audi R10 #1), 3. Luhr (Audi R10 #3), 4. Minassian (Peugeot 908 #7), 5. Bourdais (Peugeot 908 #8),..., 15. Yoong (Lola-Judd #15) 

00:46 V boxech byly už prakticky všechny vozy. 


Společné foto účastníků závodu 24 v Le Mans.
 

00:42 Pořadí je nyní ovlivněno návštěvami boxů, mezi vedoucí Audi se vklínil jeden Peugeot. 

00:40 Tak Peugeot #8 zamířil do depa pro palivo. 

00:36 V Boxech jsou také Audi č. 2 a Peugeot č. 8. 

00:33 Chvíli byla všechna tři Audi za sebou v čele, pak ale Audi č. 1 (Frank Biela) zajelo do boxů. 

00:30 Pořadí po 7 kolech: 1. Capello (Audi R10 #2), 2. Biela (Audi R10 #1), 3. Luhr (Audi R10 #3), 4. Bourdais (Peugeot 908 #8), 5. Minassian (Peugeot 908 #7)..., 11. Yoong (Lola-Judd #15), 26. (6. v LMGT1) Kox (Aston Martin #007), 42. (14. v LMGT1) Pergl (Ferrari 550), 49. (11. v LMGT2) Chiesa (Spyker C8). 

00:25 Pescarolo č. 17 s Francouzem Tinseauem za volantem zajelo do depa, mechanici měnili všechna čtyři kola. 

00:22 Tomáš Enge se ve třídě LMGT1 posunul už na šesté místo. 

00:20 Ferrari F430 týmu Risi Copetizione č. 99 neubrzdilo vjezd do šikany Play Station. 

00:19 Lola Zytek č. 32 stáje Barazi se pokusila o předjetí soupeře, ale dostala smyk. 

00:17 Peugeot č. 7 Sébastiena Bourdaise se propadl na třetí místo, před něj šlo Audi č. 2 Franka Biely. 

00:09 Japonské Lamborghini s číslem 53 v závodě skončilo, vůz se ocitl mimo trať. 

00:05 Vůz Lola stáje Chamberlain Motorsport má vážné problémy, ze zadní části vozu se začal valit dým a vůz je v depech. 

Startovní listinu najdete ZDE

 

00:01 Česká Lola-Judd se drží na 11, místě. 

00:01 Začalo pršet, vedoucí Peugeot č. 8 udělal u mostu Dunlop chybu a v čele je Audi č. 2. 

75. ročník 24 hodin v Le Mans byl odstartován! 

Celé pole, celkem 54 vozů, vyjelo do zaváděcího kola. 

Závod v Lole-Judd Charouzova týmu začne Alex Yoong,který pojede první dvě hodiny. Pak až do nedělních 11 hodin se jezdci budou střídat po dvou hodinách. Závěrečné dva úseky (11 až 13 a 13 až 15) budou opět dvouhodinové. Po Yoongovi bude nastupovat Stefan Mücke a jako třetí Jan Charouz, který by měl také finišovat. 

V Le Mans nyní prší. Podle předpovědi počasí má být během celého závodu zataženo s přeháňkami. "To nám vyhovuje, v sobotním tréninku jsme měli na vodě jedny z nejlepších časů z aut s benzinovými motory. Diesely jsou liga sama pro sebe," uvedl Tom Šedivý z české stáje Škoda Charouz Racing System. 


Stefan Mücke s Lolou-Judd předjíždí jednoho ze soupeřů při kvalifikaci na Le Mans.
 

V Le Mans pršelo, voda kazila časy v kvalifikaci - prohlédněte si obrázky ZDE 

Slavné Le Mans plné Čechů. Uspějí? - Le Mans patří mezi tři nejlavnější motoristické závody. Čtěte informace o trati, novinky před závodem i z kvalifikace ZDE 

České vozy se v Le Mans neztratily - pohled do historie tuzemského motorsportu a jeho úspěchů v Le Mans ZDE 

Speciál pro Le Mans ohromí, má 630 koní - vše o vozu Lola-Judd, který v Le Mans nasazuje česká stáj Škoda Charouz Racing System.ZDE 

Bývalý pilot F1 Alex Yoong: Na Le Mans se těším - Alex Yoong před startem v Le Mans diskutoval on-line se čtenáři Aktuálně.cz, čtěte ZDE 

Takhle boural Enge. Unikátní záběr z Floridy - Podívejte se na exkluzivní záběry z havárie a videorozhovor s nejzkušenějším z českých jezdců v Le Mans ZDE 

České barvy zbrojí na slavné Le Mans - fotografie z testů českých závodníků ZDE 

Startovní listina Le Mans 2007 ZDE 

75. ročník čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans startuje v sobotu v 15:00 našeho času. 

 

Právě se děje

Další zprávy