Sto milionů od státu na dráhu? Drzost, říká majitel okruhu v Mostě o brněnské žádosti

Sport ČTK Sport, ČTK
19. 11. 2020 17:28
Majitel Autodromu Most Josef Zajíček se pozastavil nad požadavkem na státní dotaci na obnovu asfaltového povrchu na Masarykově okruhu v Brně. Zaskočila ho i jeho výše.
Výměna asfaltu na mosteckém autodromu
Výměna asfaltu na mosteckém autodromu | Foto: Autodrom Most

Spolek města a kraje pořádající na jihu Moravy závod mistrovství světa silničních motocyklů požaduje po ministerstvu pro místní rozvoj 100 milionů korun, které chce použít na opravu dráhy, kterou požaduje promotér šampionátu.

"Nevycházím z údivu. Asi jsem dělal všechno špatně, když jsem si myslel, že jako soukromý podnikatel se musím o financování investic do obnovy a modernizace svého majetku postarat sám. Ale svou filozofii evidentně změním. Zvláště, má-li někdo tu drzost požadovat za obnovu povrchu dráhy 100 milionů korun," uvedl předsedu představenstva společnosti Autodrom Most a majitel areálu Josef Zajíček v tiskové zprávě.

"To by stačilo v příští sezoně na uspořádání všech vrcholných tuzemských motoristických podniků včetně jubilejní 50. Barum Czech rallye Zlín," podotkl Zajíček a konstatoval, že na severu Čech dráhu a areál postupně vylepšuje sama jeho společnost.

"Povrch závodního okruhu měníme po etapách. Nyní nám zbývá už jen cílová rovinka, na níž zatím kvalita asfaltu vyhovuje. Loni se nám tak například podařilo obnovit 50 procent povrchu trati. Stálo nás to ale kupodivu jen 15 milionů korun," řekl Zajíček.

Dráha mosteckého Autodromu je 4,212 km dlouhá a má homologaci Mezinárodní automobilové federace (FIA) i evropské federace motocyklistů FIM Europe.

Brněnský Masarykův okruh je dlouhý 5,403 km a kvalita jeho povrchu je v současnosti nedostatečná. I proto zástupci promotéra MS podmiňují konání závodů v příštím roce provedením kompletní rekonstrukce dráhy.

Podle statutární ředitelky Automotodromu Brno Ivany Ulmanové jsou ale vyčíslené náklady adekvátní. "Věřím, že v Mostě si sami dobře uvědomují, že porovnávají naprosto neporovnatelné," prohlásila.

"Brno je okruhem světového významu. Každoročně hostí nejprestižnější motocyklový šampionát na světě. Pro pořádání mistrovství světa silničních motocyklů musí závodní trať projít tzv. homologací nejvyššího typu A. To znamená splňovat nejpřísnější měřítka FIM," uvedla Ulmanová.

Trať na Masarykově okruhu podle ní musí splňovat výrazně vyšší podmínky. "Vše se řeší do posledního detailu. Tedy nejen kvalita svrchní vrstvy dráhy, ale i kvalita podkladní vrstvy, která je velmi důležitým faktorem při zvlnění povrchu. Dále se řeší kvalita a uspořádání bezpečnostních zón, obrubníků, kluznost dráhy, obslužné komunikace a tak dále," vypočítala Ulmanová.

Podle smlouvy mezi spolkem a Automotodromem Brno má náklady na opravu trati hradit subjekt, který tvoří zástupci kraje a města, nikoliv majitel okruhu. Primátorka Brna Markéta Vaňková ale uvedla, že město potřebné finance nemá a požádala o ně stát. Mluvčí ministerstva pro místní rozvoj Vilém Frček ve středu naznačil, že ani zde se svým požadavkem spolek neuspěje.

 

Právě se děje

Další zprávy