Rossi se znovu promění v železného muže. Ale titul mu zase proběhne mezi prsty

Radek Vičík Radek Vičík
5. 9. 2017 19:47
Valentino Rossi se desátého titulu mistra světa nedočká ani letos. Po operaci zlomené nohy ho čeká rekonvalescence. Umí ji ale zvládnout velmi rychle.
Valentino Rossi
Valentino Rossi | Foto: Yamaha Racing

Praha/Mugello - Zlomená noha z tréninku na endurové motorce s pravděpodobností blížící se jistotě připraví Valentina Rossiho o šanci útočit na jubilejní desátý titul mistra světa silničních motocyklů. Nic mu nepomůže ani to, že se znovu jako železný muž posadí do sedla svého stroje jen pár týdnů po operaci.

Už teď je jasné, že tovární pilot Yamahy přijde o víkendovou Velkou cenu San Marina v Misanu. Sám jezdec doufá, že rekonvalescenci stihne ukončit do VC Aragónu (22. září), ale nejoptimističtější lékařská prognóza hovoří o tom, že by populární "Doktor" o další body bojoval až v půlce října v Japonsku.

Uzdravení rychlostí blesku

Rossi neutrpěl zranění vyžadující lékařský zákrok poprvé v kariéře. A vždy dokázal obrovskou vůli závodit a se sebezapřením se vydal do Velkých cen ve chvíli, kdy by 99 % ostatních smrtelníků ještě skučelo na nemocničním lůžku.

To samé zažil už v roce 2010, kdy si téměř totožnou zlomeninu pravé nohy jako nyní přivodil v tréninku na závod v Mugellu. 6. června spadl v rychlosti 190 km/h a po operaci poprvé v kariéře chyběl na startu Grand Prix.

Rossiho havárie v Mugellu 2010:

Jenže "Vale" dokázal být bez závodního adrenalinu jen pět týdnů, vrátil se už 18. července na Sachsenringu. Na německém okruhu hned málem bojoval o stupně vítězů a na konci sezony mu patřilo třetí místo.

Od té doby Rossi na startu zase nechyběl a má na svém kontě od roku 1996 ve třech třídách dohromady 360 odjetých Velkých cen. Zatímco jejich počet by italský pilot vlastním přičiněním moc vylepšit nemohl, desátý titul už jistě dávno oslavit mohl.

Pád i špatná týmová režie

I když je rodák z Urbina špičkovým jezdcem, nevyhnul se zbytečným chybám a ani jeho tým nebyl vždy nejlepší, co se výběru strategie týče.

Třeba ve finále sezony 2006 přijel tovární jezdec Yamahy do Valencie jako lídr seriálu. Všechno měl ve svých rukách poté, co jeho rival v MotoGP Nicky Hayden spadl v předchozím podniku v Estorilu. Jenže on sám okusil po startu z pole position asfalt španělské trati. Sice se vrátil do sedla, jenže třinácté místo znamenalo při třetí pozici Američana v boji o titul porážku.

Fanoušci mají ještě nyní v paměti dramatické vyvrcholení předloňské sezony MotoGP, kdy Rossi v závěrečném podniku (znovu ve Valencii) startoval až z posledního místa po kontroverzním trestu za údajný "faul" na Marca Marqueze. Italovi tehdy nestačila stíhací jízda na 4. místo, jeho týmový kolega z Yamahy Jorge Lorenzo si titul pojistil suverénním vítězstvím.

Jenže Rossi vítězství v šampionátu ztratil prakticky už v Misanu. Tam jeho tým zvolil na usychající trati špatnou strategii, pozdě povolal své jezdce pro motorku na suchých gumách a "Doktor" před svými fanoušky obsadil až páté místo. Těch 11 bodů dělících ho od zisku vítězného závodníka mu pak v konečném účtování šampionátu bolestně chybělo.

Ostatně stejná minela se Yamaze přihodila i letos v Brně. Také na Masarykově okruhu Rossi ztratil vítězství pozdní výměnou motorky a stíhací jízdu skončil "jen" na čtvrté pozici.

 

Právě se děje

Další zprávy