Königovi se motorka rozpadla na startu. Nejsou náhradní díly, posteskl si manažer

rav rav
6. 3. 2023 13:44
Náhradní díly nechybějí jen automobilkám. Problémy s nimi mají i profesionální závodní týmy. Poznal to také český jezdec v MS superbiků Oliver König.
Oliver König na Kawasaki, MS superbiků 2023
Oliver König na Kawasaki, MS superbiků 2023 | Foto: Orelac Racing Movisio

Na startu poslední jízdy superbikového MS v indonéské Mandalice zhasla červená světla, Oliver König pustil spojku… A nic. V zelené Kawasaki to zachrčelo a bylo po závodě.

"Praskl napínák k řetězu, takže se posunulo kolo dopředu, zkroutilo se a do toho spadl řetěz. S motorkou nešlo jet," popsal český mladík situaci, kterou ve své kariéře ještě nezažil.

Do boxů Oliver König musel spěchat po svých:

Boje v druhé sezoně mezi elitou König začal s motorkou, která je složená ze starších součástek. Tak třeba motor je starý dva roky, což je na závodní "náčiní" skutečně dlouho. Není se čemu divit, že za špičkou závodního pole zaostává.

"Na prvních testech v Austrálii jsme byli nadšení, protože ztráta byla jen 1,8 sekundy na nejlepší. Jenže se vyměnil jediný dobrý motor, který bohužel odešel. Pak už se tam dávaly horší a horší věci. Některé důležité materiály, ačkoliv byly objednané, se nestihly dodat nebo prostě na trhu nebyly. Taková je doba, zimní pauza byla navíc hodně krátká," vysvětlil jezdcův manažer Miloš Čihák.

Tým Orelac Racing Movisio, v němž 20letý König působí, má velmi omezené zdroje, což se projevilo i na faktu, že po dvou podnicích světového šampionátu je závodníkovo bodové konto na nule.

"I když jsme si zkoušeli různě poradit a bojovat, opravdu nemá cenu jezdit na závody s dva roky starým motorem a snažit se o něco proti špičkovým továrnám. Ke konci jsem už neměl moc důvěru k této motorce a na trati se mi s ní hůře zatáčelo. Jezdíme rychlostí přes 300 km/h, stroji musíte absolutně věřit," prohodil König.

"Chci ale poděkovat našim mechanikům, že se snažili mi pomoct a hledali řešení. Jenže s opotřebovanými komponenty kouzla jen tak neuděláte," dodal.

Manažer Čihák se proto snaží svému svěřenci co nejdříve sehnat konkurenceschopnou motorku.

"Řeším seznam hlavních komponentů. U půlky z nich je termín dodání neznámý, prostě nejsou. Momentálně se nedají objednat ani nové motory. Snad se to ale povede a stihne. Věřím, že motor, rám a nové pérování budeme mít už na příští závod v Assenu. Ale stoprocentně uvidíme až tam," vysvětlil Čihák před 48denní pauzou mezi závody v Indonésii a Nizozemsku.

 

Právě se děje

Další zprávy