Brněnský okruh rezignoval na světové šampionáty. Zaměří se na komerční pronájmy

Sport ČTK Sport, ČTK
2. 2. 2021 15:57
Vedení Automotodromu Brno se rozhodlo, že v budoucnu již nebude usilovat o pořádání závodů světových šampionátů. Zástupci Masarykova okruhu se chtějí soustředit na ekonomicky výhodnější komerční pronájmy.
Podobné obrázky už Masarykův okruh při závodech MS motocyklů hned tak nenabídne
Podobné obrázky už Masarykův okruh při závodech MS motocyklů hned tak nenabídne | Foto: Reuters

"S pořádáním světových závodů máme mnohaleté zkušenosti a velmi dobře známe ekonomiku takového podniku. Žádnou sportovní ani kulturní akci světového významu není ekonomicky možné zorganizovat bez patřičné veřejné podpory," uvedla statutární ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová.

V Brně se doposud konaly zejména závody mistrovství světa silničních motocyklů, které Automotodrom v minulosti sám organizoval a měl uzavřenou smlouvu i s promotérskou společností Dorna.

Od roku 2016 zaštiťoval Velkou cenu České republiky spolek založený městem Brnem a Jihomoravským krajem, jehož představitelé se ale rozhodli letos dohodu o MS zrušit a od pořádání akce z ekonomických důvodů ustoupili. V minulosti se na jihu Moravy konaly například i závody superbikového MS.

Představitelé Masarykova okruhu dnes zveřejnili základní plán sezony, kterou by měla odstartovat motocyklová Jarní cena Brna v dubnu. Kalendář je však s ohledem na koronavirovou situaci provizorní.

"Pevně věříme, že se situace bude postupně zlepšovat a dokážeme tak v rámci možného rozvolňování opatření fanouškům všechny plánované podniky zprostředkovat," řekla Ulmanová.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 2 hodinami

Dálnice D11 z Hradce do Jaroměře se autům otevře 17. prosince

Dokončovaný úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře se motoristům otevře 17. prosince. Stát bude 4,1 miliardy korun bez DPH. Jde o největší současnou stavbou na území Královéhradeckého kraje, řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Na úseku u Smiřic se v sobotu konal den otevřených dveří.

"Za necelé tři měsíce po dálnici budou jezdit auta. Diskutujeme dnes s lidmi přípravy silnic. Je to samozřejmě trochu sebeprezentace, ale chceme ukázat, že příprava a stavba dálnice není jednoduchá," řekl Mátl.

Stavba je rozdělena na dva úseky z Hradce Králové do Smiřic a ze Smiřic do Jaroměře. Stavba trasy do Jaroměře začala v dubnu 2019, z Hradce do Smiřic se buduje od února 2019.

"My jsme dokonce zrychlili, stavba se měla otevírat až v příštím roce během průběhu léta, podařilo se nám se zhotovitelem vyjednat zkrácení lhůty o osm měsíců. Příprava dálnice trvá daleko déle, to jsou někdy i desítky let," řekl Mátl. Šest až deset let příprava podle Mátla zabere vždycky.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí zhruba po 91 km. Stavba z Hradce do Jaroměře navazuje na úsek dálnice z Hradce Králové, měří 22,4 kilometru. Vede podél současné silnice první třídy na Jaroměř a Náchod. Za Jaroměří se napojí na silnici I/37.

Zdroj: ČTK
Další zprávy