Více akcí pro veřejnost, méně drahých závodů. 30 let Automotodromu Brno oslaví i návrat sajdkár

Radek Vičík Radek Vičík
1. 3. 2017 19:40
Automotodrom Brno byl slavnostně otevřen před třiceti lety. Za tu dobu se stal jedním z pilířů kalendáře MS silničních motocyklů. Jeho vedení ale míří také na veřejnost.
Masarykův okruh nepatří jen závodníkům, mezi tradiční akce tak patří například Tuning Show.
Masarykův okruh nepatří jen závodníkům, mezi tradiční akce tak patří například Tuning Show. | Foto: Automotodrom Brno

Brno - Masarykův okruh letos slaví třicet let od otevření současné závodní dráhy. Vedle tradiční motocyklové Velké ceny, závodů historických formulí 1 či domácích šampionátů se na okruh vrátí po dvaceti letech divácky vděčné sajdkáry.

Srpen už Brno neděsí

Změny v kalendáři světového šampionátu silničních motocyklů se dotkly také Grand Prix České republiky, jež se letos pojede už první srpnový víkend.

"Původně nás tento termín trochu vyděsil, ale nakonec jsme rádi. Po Sachsenringu bude měsíční pauza, takže se zranění jezdci dají dohromady a u nás pojede kompletní závodní pole," vysvětlila výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová.

Promotér seriálu Dorna si ovšem vyžádal opravu asfaltu ve dvou zvlněných zatáčkách, a tak 7. března na trať najedou stavební stroje.

Výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová.
Výkonná ředitelka Automotodromu Brno Ivana Ulmanová. | Foto: Milan Kammermayer

Vedení okruhu ani letos nesáhlo po pořádání některého z dalších šampionátů, které bývaly v Brně domovem. Tedy například MS cestovních vozů (WTCC) či MS superbiků.

"Určitě se snažíme program obohatit, ale závody jsou pro nás kvůli vysokým poplatkům promotérů prodělečné. Snažili jsme se o WTCC či Evropský pohár cestovních vozů ETCC, ale vždycky to ztroskotal na jejich požadavcích. Pro nás je prioritou pořádat závody, na které bychom nemuseli žádat žádnou dotaci. Výjimkou je pochopitelně Grand Prix, tam žezlo převzal Spolek pro GP ČR Brno," dodala Ulmanová.

Strategie ředitelství Automotodromu je nyní jiná, snaží se otevřít okruh širší veřejnosti prostřednictvím motoškol, jízd veřejnosti, testování policejní aut a motocyklů či výchovy budoucích závodníků na minibicích. Roste také počet mimomotoristických akcí. Třeba už 8. dubna to bude Masaryk Run, při kterém na trať vyrazí téměř dvě tisícovky běžců, inline bruslařů a jezdců na koloběžkách.

Sajdkáry i rekordní monoposty F1

Vůbec prvním letošním závodem bude motocyklová Jarní cena Brna. Právě předposlední dubnový víkend budou k vidění sajdkáry. Brno bude hostit závod International Sidecar Trophy, v níž se představí na třicet strojů dvou tříd. V sobotu se pojede sprint a v neděli přibližně půlhodinový hlavní závod.

"Sajdkáry u nás měly velkou tradici a konečně se sem vrací," uvedl sportovní ředitel Automotodromu Brno Miroslav Bartoš.

Květnový Histo Cup přinese vypjaté souboje sportovních aut z druhé poloviny minulého století. V červnu pak do Brna zavítá po deseti letech renomovaný italský šampionát Gruppo Peroni, jehož součástí bude tříhodinovka sportovních vozů.

Vrcholem automobilové sezony bude zářijový závodní víkend Masaryk Racing Days. Během něho se bude při závodech historických formulí 1 Boss GP se znovu třást rekord okruhu. Ten od roku 2015 drží časem 1:39,093 minuty Ingo Gerstl  s monopostem Toro Rosso STR1.

Motocyklovou sezonu tradičně završí pocta tragicky zesnulému jezdci Marcu Simoncellimu. Její součástí je další pokus o překonání rekordu v počtu motorek na dráze.

 

Právě se děje

Další zprávy