Kornfeil v Le Mans zajel nejlepší závod sezony, byl šestý

Radek Vičík Radek Vičík
Aktualizováno 17. 5. 2015 14:51
Výsledky Velké ceny Francie silničních motocyklů.
Jakub Kornfeil si v Le Mans dojel pro nejlepší výsledek v letošní sezoně Moto3.
Jakub Kornfeil si v Le Mans dojel pro nejlepší výsledek v letošní sezoně Moto3. | Foto: Drive M7 SIC Racing Team

Le Mans - Jakub Kornfeil na KTM obsadil šesté místo ve Velké ceně Francie silničních motocyklů třídy Moto3. Vybojoval tak nejlepší výsledek od pátého místa v loňské Velké ceně Aragonie.

"Podařilo se mi zajet nejlepší závod sezony, a to i přesto, že jsem se na motorce necítil zrovna dobře," prohlásil Kornfeil po závodě.

Karel Hanika sedlající stroj stejné značky dnes v Le Mans obsadil 20.pozici, Karel Abraham v MotoGP šachovnicový prapor v cíli neviděl.

Základem byl výborný start

Kornfeil výborně odstartoval a v první zatáčce si udržel čtvrtou pozici ze startovního roštu. Český jezdec se stále držel ve vedoucí pětičlenné skupině.

Hanika se po startu z boxů, kam byl za trest poslán po kolizi z minulé Grand Prix v  Jerezu, začal postupně prokousávat jezdeckým polem směrem vzhůru.

Proti tomu se Kornfeil naopak začal v souboji s jezdci na rychlejších motocyklech pomalu ztrácet pozice. Ovšem jezdec stáje Drive M7 SIC Racing Team byl stále v kontaktu s "balíkem" bojujícím o druhé místo.

V čele se osamostatnil Ital Romano Fenati, jenž si vytvořil půlvteřinový náskok. Ovšem ten jeho pronásledovatelé rychle stáhli a na chvíli byl v čele jeho krajan Enea Bastianini, který startoval až z 19 pozice.

Ďábelská stíhačka lídra seriálu

Ještě větší skok než Ital předvedl lídr šampionátu Danny Kent, jenž se z pozice číslo 31 na startu prodral do první desítky výsledkové listiny a desetinu za desetinou se přibližoval k zadnímu kolu Kornfeila.

Osm kol před kocnem se neodvratné stal skutkem a český jezdec klesl na osmé místo za rozjetého Brita,. V té době byl už Hanika na  21. pozici.

Po pádu domácího vítěze kvalifikace Fabia Quartararo se Kornfeil vrátil na "svoje" sedmé místo, když sváděl bitvu s před ním jedoucím Isaacem Viňalesem.

Viňales si na Čecha nepřišel

V dramatickém finiši si Fenati udržel vedení před krajany Bastianinim a Francescem Bagnaiaou. Kornfeil na závěr přejel Viňalese a obsadil tak konečné šesté místo.

"Asi všichni viděli, že jsem moc nepředjížděl a ze všech sil se snažil udržet s první skupinou. Asi bylo lepší zachovat klidnou hlavu a posbírat důležité body. Šesté místo dnes bylo naším maximem," popsal Kornfeil Grand Prix se svého pohledu.

Hanika se v cíli prodral na konec druhé desítky výsledkové listiny. "Vím, že můj potenciál i potenciál motorky mají na víc, než jsem dnes ukázal," přiznal Hanika,

Yamaha dál kraluje MotoGP

Jorge Lorenzo si v elitní třídě MotoGP dojel pro druhé vítězství po sobě a letos už čtvrté pro tým Yamahy. Druhý dojel jeho týmový kolega, lídr průběžného hodnocení MS Valentino Rossi.

Zatímco Lorenzo se v čele držel od začátku, Rossi se po nepovedené kvalifikaci musel prodírat jezdeckým polem a odolal mu jen jeho španělský kolega z boxů Yamahy.

Na stupně vítězů se postavil také dnes třetí Andrea Dovizioso s Ducati. Ne přílisš povedený den zažil naopak tovární tým Hondy. Obhájce titulu Marc Marquez po nepovedeném startu z pole position obsadil "až" čtvrté místo a Dani Pedrosa po pádu v úvodu Grand Prix nedotáhl stíhací jízdu do bodované patnáctky, když obsadil 16. pozici.

Abraham odstoupil 14 kol před koncem Velké ceny a letos mu tak zůstává pouze 21. místo z Argentiny, žádný další závod nedokončil.

Dramatický závod Moto2 vyhrál bývalý šampion třídy do 250 ccm Thomas Lüthi ze Švýcarska před obhájcem titulu Esteve Rabatem a domácím lídrem šampionátu Johannem Zarcem.

Velká cena Francie, závod mistrovství světa silničních motocyklů v Le Mans:

Moto3: 1. Fenati (It./KTM) 41:22,829, 2. Bastianini (It./Honda) -0,122, 3. Bagnaia (It./Mahindra) -0,457, 4. Kent (Brit./Honda) -0,693, 5. Antonelli (It./Honda) -2,244, 6. Kornfeil -2,421, ...20. Hanika (oba ČR/KTM) -58,182.

Průběžné pořadí MS (po 5 z 18 závodů): 1. Kent 104 b., 2. Bastianini 67, 3. Vázquez (Šp./Honda) 60, 4. Quartararo (Fr./Honda) 52, 5. Fenati 51, 6. I. Viňales (Šp./Husqvarna) 47, ...13. Hanika 18, 14. Kornfeil 17.

Moto2: 1. Lüthi (Švýc./Kalex) 42:27,011, 2. Rabat (Šp./Kalex) -1,767, 3. Zarco (Fr./Kalex) -3,760, 4. Lowes (Brit./Speed Up) -4,076, 5. Morbidelli (It./Kalex) -14,492, 6. Simon (Šp./Speed Up) -14,681.

Průběžné pořadí MS (po 5 z 18 závodů): 1. Zarco 89, 2. Lüthi 68, 3. Folger (Něm./Kalex) 57, 4. Lowes 54, 5. Morbidelli 54, 6. Rabat 53.

MotoGP: 1. Lorenzo (Šp./Yamaha) 43:44,143, 2. Rossi (It./Yamaha) -3,820, 3. Dovizioso (It./Ducati) -12,380, 4. M. Márquez (Šp./Honda) -19,890, 5. Iannone (It./Ducati) -20,237, 6. Smith (Brit./Yamaha) -21,145, ...Abraham (ČR/Honda) nedokončil.

Průběžné pořadí MS (po 5 z 18 závodů): 1. Rossi 102, 2. Lorenzo 87, 3. Dovizioso 83, 4. M. Márquez 69, 5. Iannone 61, 6. Crutchlow (Brit./Honda) 47.

 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 43 minutami

Kontrolní úřad doporučil ministerstvu průmyslu zrušit státní podnik ČPP Transgas

Nejvyšší kontrolní úřad doporučil ministerstvu průmyslu a obchodu zrušit státní podnik ČPP Transgas. Podle kontrolorů nezajišťuje Transgas žádný významný zájem státu, místo toho jen spravuje, pronajímá nebo prodává nemovitosti, případně plní dílčí úkoly, které mu ministerstvo průmyslu a obchodu ukládá. Podnik je navíc dlouhodobě ve ztrátě, v letech 2016 až 2020 dosáhla celkově 22,8 milionu korun. Vyplývá to z prověrky hospodaření ČPP Transgas v letech 2017 až 2021, uvedl dnes v tiskové zprávě Nejvyšší kontrolní úřad.

Ministerstvo průmyslu a obchodu podle Nejvyššího kontrolního úřadu uvedlo jako jediný důvod existence Transgasu nevypořádanou pohledávku 4,6 miliardy korun z takzvaných jamburgských dohod. Jde o pohledávku spojenou s Dohodou mezi vládou ČSSR a vládou SSSR o spolupráci při osvojování Jamburgského naleziště plynu z roku 1985. "Tu ale Transgas vede v účetnictví neoprávněně. Podle zákona pohledávka náleží ministerstvu financí, což stálo nejen ve vládním materiálu z roku 2015, ale i v právní analýze z roku 2014, kterou si nechal sám podnik vypracovat.

Transgas má mít v této věci pouze roli vedlejšího účastníka, asistovat a dodávat podklady věřiteli, tedy státu zastupovanému ministerstvem financí," uvedli kontroloři. Doplnili, že pohledávka tvoří 91 procent aktiv podniku, a výrazně tak zkresluje jeho účetnictví. "S ohledem na to, že Transgas nezajišťuje žádný významný zájem státu a jediným důvodem jeho existence je pohledávka, kterou ale podnik vede v účetnictví neoprávněně, Nejvyšší kontrolní doporučuje ministerstvu průmyslu a obchodu označit Transgas jako zbytný státní podnik a v souladu se 'Strategií vlastnické politiky státu' ho zrušit," napsal kontrolní úřad.

Zdroj: ČTK
Další zprávy