Salta - Zatímco v předchozích dnech trápila účastníky Rallye Dakar úmorná vedra a všudypřítomný jemný písek, teď se jejich největším nepřítelem stala voda. Včerejší deštivý návrat do Argentiny nebyl snadný ani pro nejlepšího českého zástupce v kategorii kamionů Aleše Lopraise.
Svůj MAN musel na několik minut zastavit, protože ničivý tlak vody odchlípl blatník a část nástavby. Na tom by ještě nebylo nic tak hrozného, jenže poškozené části "dřely" o kolo, proto je posádka musela násilím odtrhnout.
"Když jsem se podíval v cíli do výsledků, pochopil jsem, že nás právě toto připravilo o pódium v dnešní etapě, ale to k soutěži patří," řekl Loprais v cíli desáté etapy soutěže.
Skutečné problémy odhalil až Dakar
Ještě víc času ztratil na 860 km dlouhé trati z Calamy do Salty jezdec nejrychlejší tatry Martin Kolomý. I když její profil měl právě kopřivnickému vozu sedět, "Fat Boy" měl problémy s řízením.
"Bohužel pozlobily věci, které doteď fungovaly, za což nejspíš může vysoká nadmořská výška a náhlé změny teplot. To jsou bohužel záležitosti, které doma neotestujeme a které prověří až Dakar," posteskl si jezdec stáje Buggyra, který včera obsadil až 25. pozici.
“Během celého roku jsme intenzivně testovali, najezdili jsme tisíce kilometrů a prověřili snad každou součástku. Ale až tady na Dakaru jsme mohli tyto testy konfrontovat se skutečnou realitou," dodal konstruktér dakarského speciálu David Vršecký, který je jinak i úspěšným závodníkem v ME tahačů.
Naštěstí pro Kolomého měl jeho soupeř v boji o celkovou sedmou příčku Nizozemec van Vliet také problémy, takže si český závodník svoji pozici udržel.
Dnes na posádky čeká necelých dvě stě ostrých kilometrů rychlostní zkoušky převážně na kamenité a velmi rychlé cestě. Tak jako včera i dnes odstartují kamiony a auta do měřeného úseku společně.