Českou vlajku v Le Mans vystřídá slovenská. Konopka vsadil na asijskou cestu

Radek Vičík Radek Vičík
8. 3. 2017 16:06
Jedním z největších překvapení startovní listiny 24 hodin Le Mans je přizvání slovenské stáje ARC Bratislava. Tým kolem Miroslava Konopky na sebe upozornil výbornými výkony v Asian Le Mans Series.
Miroslav Konopka.
Miroslav Konopka. | Foto: ARC Bratislava

Bratislava - Mezi lety 2002 až 2014 ve čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans nechyběl ani jednou český pilot, třikrát dokonce startoval celý tým pod českou vlajkou. Jenže s odchodem Jana Charouzem tuzemská stopa na Circuit de la Sarthe končí. Naopak letos začne Miroslav Konopka psát novou slovenskou kapitolu.

I když je tým ARC Bratislava úplným nováčkem v poli sportovních prototypů třídy LMP2, není Konopka ve světovém  závodním poli žádným zelenáčem. Slovenská stáj je od svého založení před dvaceti lety pilným účastníkem celé řady seriálů na několika kontinentech.

V Sepangu se Barcelonu zopakovat nepodařilo

Zatím největším úspěchem je triumf ve třídě ve čtyřiadvacetihodinovém závodě v Barceloně před pěti lety, kdy se Konopka za volantem Porsche 911 GT3 Cup 997 střídal se svým synem Martinem, a Nizozemci Ivo Breukersem, Wolfem Nathanem a Jaapem van Lagenem. Slovenský pilot už dvakrát okusil chuť startu v Le Mans, ovšem jako člen jiného týmu.

Teď ale bratislavský jezdec zamířil své úsilí na závody v Asii, což se mu vyplatilo. V seriálu Asian Le Mans Series, který se jel na přelomu loňského a letošního roku, byl ve třídě prototypů LMP3 po vítězství na thajském okruhu Buriram před posledním podnikem sezony kandidátem na celkový triumf.

V Buriramu získal tým ARC Bratislava dokonce double:

Jenže závěrečný podnik se Konopokovi a jeho britským spolujezdcům Darrenu Burkemu a Miku Simpsonovi v Ginettě nevydařil, takže z toho rezultovalo konečné třetí místo.

Zklamání vystřídala euforie z Le Mans

"Bohužel ale právě v závěrečném podniku v Malajsii jsme si prožili 'den blbec'. Hned v první zatáčce závodu do nás jeden ze soupeřů naboural, měli jsme zničenou celou zadní část vozu a opravami jsme ztratili 9 kol a bylo po závodě," popsal slovenský jezdec smolný den v Sepangu.

Boj o asijské vavříny a vyrovnané výsledky v dalších šampionátem přesto přinesly velký průlom. Pořadatelé z ASO se rozhodli stáj ARC Bratislava pozvat mezi vyvolené na startovní listinu čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans.

"Naše představy o motorsportu v Asii jsou velmi zkreslené a nepřesné, myslíme si, že tam snad jezdí ve dřevěných autíčkách, jen sem tam nějaký japonský kamikadze dostane i plechové auto," uvedl se smíchem Konopka, který svůj program v Asian Le Mans Series rozpočítal na tři roky.

Ve Francii ovšem pojede se speciálem Ligier JS P217. "Ginetta nemá žádný vůz pro LMP2 a slabší třída v Le Mans nestartuje. Proto ta změna," dodal 55letý jezdec.

 

Právě se děje

Další zprávy