Lacko v Jaramě slavil vítězství, i tak se mu druhé místo vzdaluje. Třetí má už jisté

Radek Vičík Radek Vičík
5. 10. 2019 19:21
Adam Lacko v Buggyře sice vyhrál v Jaramě druhý závod, ale v celkové sobotní bilanci ztratil na svého vyzyvatele v boji o evropské stříbro Antonia Albaceteho pět bodů.
Adam Lacko (55) stíhá německou pilotku Steffi Halmovou v prvním závodě ME tahačů na okruzích v Jaramě.
Adam Lacko (55) stíhá německou pilotku Steffi Halmovou v prvním závodě ME tahačů na okruzích v Jaramě. | Foto: Radek Vičík

Od našeho zpravodaje - Před závěrečnými dvěma jízdami tak na španělského jezdce ztrácí osm bodů. K mání jich bude ještě třicet.

Lackovi na španělské trati nevyšla podle představ kvalifikace. Byť nakonec unikl hrozícímu trestu ztráty tří míst na startovním roštu, stál až ve třetí řadě. Zatímco v čele se první trojice včetně domácího veterána Albaceteho utrhla, jezdec Buggyry se ocitl uprostřed líté bitvy.

Zatímco on tvrdě útočil na Steffi Halmovou, na jeho zadním spoileru doslova "visel" Norbert Kiss. I přes enormní snahu všech tří zúčastněných se až do cíle na jejich pořadí nic nezměnilo. Český pilot proťal cílovou čáru pátý, zatímco Albacete si dojel pro druhou pozici. V té chvíli náskok domácího matadora v boji o evropské stříbro narostl na deset bodů.

V druhém závodě, v němž si závodníci z top 8 prohodili na startu pořadí, se Lacko dostal do vedení. Jenže jízda byla krátce nato přerušena. Po restartu trvalo jen několik kol, než se závodník Buggyry vrátil do čela.

Jenže nezahálel ani Albacete, který postoupil na třetí příčku. Lackův třetí letošní triumf tak znamenal, že ztrátu při nižším bodovém ocenění toho závodu snížil jen o dva body.

"Nejdůležitější bylo dostat se do čela. Pak jsme jel tak, aby mě Kiss nemohl předjet," řekl Lacko krátce po dojetí vítězné jízdy. V ní si definitivně pojistil třetí pozici, neboť deficit Halmové na příčce číslo čtyři činí už 42 bodů.

V neděli jsou v Jaramě na programu dvě poslední jízdy letošní sezony. V té druhé bude opět pořadí nejlepších osmi na startovním roštu otočené.

Výsledky:

1. jízda: 1. Hahn (Něm./Iveco) 24:14,259, 2. Albacete (Šp./MAN) -1,131, 3. Lenz (Něm./MAN) -13,472, …5. Lacko (ČR/Buggyra) -15,149.

2. jízda: 1. Lacko 24:30,295, 2. Kiss (Maď./Mercedes) -0,545, 3. Albacete -2,548.

Průběžné pořadí ME: 1. Hahn 345, 2. Albacete 248, 3. Lacko 240.

Finále sezony přineslo Lackovi i Buggyře konečné třetí místo | Video: BUGGYRA
 

Právě se děje

před 40 minutami

Na Sibiři se protrhla přehrada, při neštěstí zahynulo nejméně deset lidí

Nejméně deset lidí přišlo o život a 15 utrpělo zranění při protržení přehrady v ruském Krasnojarském kraji. Informovala o tom stanice Rádio Svobodná Evropa/Rádio Svoboda (RFE/RL) s odvoláním na ruské ministerstvo pro mimořádné situace. Podle něj se dalších 15 osob pohřešuje.

Postižená přehrada se nachází na řece Sejba u obce Ščetinkino asi 260 kilometrů jižně od města Krasnojarsk. Podle některých zpráv byla nádrž s přehradou součástí komplexu, kde se doluje zlato, a na místě pracovalo 270 lidí.

"Při neštěstí, k němuž došlo kolem 6:00 místního času (1:00 SELČ), byly zaplaveny dvě ubytovny," sdělilo v prohlášení ministerstvo pro mimořádné situace. Na místo byly vyslány desítky záchranářů, kteří pátrají po obětech a možných přeživších.

Zdroj: ČTK
před 45 minutami

Aerolinky testují nejdelší let bez mezipřistání na světě. Z New Yorku do Sydney trvá 20 hodin

Z letiště v New Yorku odstartoval první let bez mezipřistání s destinací v australském Sydney. Téměř 20hodinový spoj urazí zhruba 16 tisíc kilometrů a má být podle serveru Simple Flying nejdelší na světě. Zatím je pouze testovací - kromě posádky se jej účastní pouze několik desítek pozvaných cestujících tvořených převážně zaměstnanci aerolinek.

Zbrusu nové letadlo Boeing 787-9 Dreamliner australských aerolinek Qantas vyrazilo na cestu z New Yorku v sobotu po 21:00 místního času (3:00 SELČ) a v Sydney by mělo přistát v neděli v 7:10 místního času (v sobotu 22:10 SELČ).

Záměrem firmy je prověřit emoční a fyzický dopad dlouhých letů na lidský organismus. Qantas plánuje v příštích měsících také přímý let z Londýna do Sydney - ten by měl být ještě o 800 kilometrů delší a potrvá ještě o hodinu déle. Komerční lety by australský letecký dopravce chtěl nabízet od roku 2022.

Zatímco technicky už dlouhým letům v cestě téměř nic nebrání, otázkou zůstává, jak se s nimi vyrovná lidský organismus. Velký problém představuje takzvaný jet lag, nazývaný pásmová nemoc, tedy únava, ospalost a někdy i zmatenost po dlouhé cestě letadlem přes několik časových pásem. Testovací lety mají pomoci zjistit, jak jet lag co nejvíce zmírnit.

Zdroj: ČTK
Další zprávy